Hoe stabiliseren? — Dutch (Netherlands)

Hoe stabiliseren?

Opties
Gezien mijn streefgewicht binnenkort (1,8kg) bereikt is ben ik al vooruit aan het denken ivm het stabiliseren van mijn gewicht. Doe ik dat abrupt, dus in mijn doelstelling "mijn huidige gewicht behouden) ingeven (nu staat dit op 0.75kg/week) of bouw ik af en stel ik eerst 0.50kg en dan 0.25kg. in om nadien pas te kiezen voor huidig gewicht behouden?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zou niet teveel naar die cijfers van MFP kijken (omdat dit niet echt betrouwbaar is), maar meer naar de inname van je aantal calorieën. Daar valt en staat eigenlijk alles mee. Als jij met een x aantal calorieën nog afvalt zou ik dit langzaamaan ophogen naar het punt dat je niet meer afvalt. Doe dit bijvoorbeeld met 50 calorieën elke keer en houd dit een week of 2-3 aan. Valt je nog steeds af? Hoog het dan weer met 50 calorieën op.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    't moet niet altijd moeilijk zijn om effectief te wezen. Bedankt itzhanne82.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nope, idd :smile: Je moet het net maar even wat vorm kunnen geven. Hoe staat 't er trouwens mee? Lukt het om je stabiel gewicht terug te vinden?
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ben nog niet aan het stabiliseren, voor het weekend moest ik nog 1.2 kg. kwijt tot streefgewicht en helaas is dit nu 1.7kg. geworden door mijn uitspattingen van het voorbije weekend aan de kust, maar vandaag heb ik me weer strikt aan de regeltjes gehouden! ;)
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Die laatste paar kilo's als je de eindstreep al kan zien ;). Was er toen van overtuigt dat ik het die week ging halen, duurde toch nog ander halve week langer. Maar halen ga je het, anders was je nooit zo ver gekomen. Top man!
  • insulinjunk
    insulinjunk Berichten: 17 Member
    Opties
    Zodra je zo ver bent inderdaad heel rustig aan per week een lichte calorie aanpassing omhoog maken. Weekje 50 - 100 kcal meer per dag en je daar strikt aan houden, en je gewicht nauwlettend in de gaten houden. Als het goed is en je je netjes aan je cijfers houdt kun je heel wat 'reverse dieting' toepassen voordat je op onderhoud zit qua eten en je niets aankomt maar wel een stuk meer mag eten ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Meer eten is áltijd +1... dus... :blush: Ik kijk ook hunkerend uit naar mijn reverse...Kom maar op met die calorieën!
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    Hier een interessant artikel over reverse dieting!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    is idd een heel mooi artikel! Thanks voor het delen, want deze kende ik nog niet!! Top.