Nieuwe overwinning...fietsen! — Dutch (Netherlands)

Nieuwe overwinning...fietsen!

Opties
dcav0304
dcav0304 Berichten: 230 Member
Vandaag voor de eerste keer terug een fiets opgekropen en mijn woon-werkverkeer 17km (enkele rit) ermee afgelegd. Deze ochtend 50min. erover gereden, deze avond 45min. Moet toch toegeven dat ik blij was om telkens op mijn bestemming te zijn, ondanks ik de voorbije weken geoefend had op de hometrainer was het bij momenten toch afzien. Toch fier op mijn overwinning en morgen terug zinnens om de fiets te nemen.

Even een vraagje nu! Volgens MFP is een enkele rit goed voor 534 kcal. , x2 is dat dus 1068 kcal. Kan dat kloppen?

Reacties

  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Goed bezig!!
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/

    vul het in en dan weet je het ongeveer.
    maar denk dat het wel ongeveer klopt wat mfp zegt kan iets meer of minder zijn

    denk trouwens dat je wel rekening mee moet houden dat die calculators rekenen dat je dan ook echt 50 min lang fietst en je staat misschien nog wel eens effe stil tussen door bij stoplicht ofzo dus zou wss wel minder zijn.
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Je kunt natuurlijk ook altijd een app op je smartphone installeren die gekoppeld is aan mfp. Ik gebruik Endomondo. Werkt prima, al heb ik soms het idee dat het calorieverbruik wat optimistisch is.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ik heb wat zitten neuzen her en der op sites en ben tot de conclusie gekomen dat MFP inderdaad wat genereus is met de kcal. en dus een aftrek gedaan. Vandaag weer de volle 34km. gefietst, deze ochtend verliep niet echt vlot, moest mezelf echt forceren (had precies geen fut) en ik was blij dat ik op het werk aangekomen was. deze avond ging het dan weer als vanzelf. Toch weer blij dat ik doorgebeten heb want heb deze ochtend getwijfeld wegens pijn aan mijnen "derrière" :D . Morgen opnieuw als de weergoden me zo gunstig gezind blijven!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Goed bezig dcav0304! :D

    Zelf ben ik nog "in training" om direct na Pasen op de fiets naar het werk te gaan. In mijn geval slechts :\ 14 km, maar zonder training tot afgelopen weekend: toen begonnen met 1x 8 km en een dag later 1x 14 km. Nu nog wat de tijd opkrikken, want 70 minuten voor 14 km is toch wat veel...
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    De aanhouder wint ave1969 ;) . Zelf had ik al intensief geoefend op de hometrainer. Heb advies opgevolgd van een wielerterroristcollega (scrabblewoord) om eerst veel te oefenen in kleinste versnelling zodat je benen gewoon zijn van veel omwentelingen te doen. Eens je benen dat aankunnen dan mocht ik schakelen naar hogere versnellingen.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Zalig gevoel e ... Die fiets en die hometrainer ? Zou die ook niet meer willen missen! Je bent ook heel goed bezig! ;) Doe zo verder... Ik ga dat ook doen! :)
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi dcav0304, nog steeds aan het fietsen? Ik fiets nog steeds naar mn werk, maar alleen als het niet regent en de wind minder is dan 5 Bft. Er zijn grenzen he! Gelukkig komt het toch al gauw op zo'n 3x per week op fietsen aan (ik werk 4 dagen per week). En als ik niet "kan" fietsen, vind ik dat toch echt jammer. 't Werkt verslavend :)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Helaas staat het fietsen op een laag pitje momenteel, ik heb veel moeite met de motivatie om er vroeger voor op te staan, met de fiets is het 50min. en met de auto 15min. , wandelen daarentegen des te meer. ik ga nu tijdens mijn middagpauze telkens drie kwartier wandelen in de velden tussen de fruitbomen.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Als ik de weersverwachtingen zo zie richting volgend weekeind... ik zet m'n fiets alvast klaar :)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Commot schreef: »
    Als ik de weersverwachtingen zo zie richting volgend weekeind... ik zet m'n fiets alvast klaar :)

    Het werd eens tijd, ik begon al redelijk depressief te worden van de kou en wind van de afgelopen weken/maanden haha :P
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Vandaag terug met de fiets wezen werken, 2x 17km. . Ging verbazingwekkend goed ondanks het al een tijd geleden was. Morgen opnieuw als ik terug vroeger uit mijn bed raak!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Toppie!!!
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    Opties
    Dat wordt dan weer een half uurtje vroeger opstaan. Misschien wat fris, maar je trapt jezelf wel warm. Succes!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Niet gelukt om vroeger op te staan, 't zal den auto worden. Dan deze avond maar wat langer gaan wandelen, de honden zullen me dankbaar zijn. :)
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    Opties
    Morgen maar weer proberen.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    zaterdag zijn wij 50 km gaan fietsen in nevele en zondag 50 km in nieuwpoort! Harde wind,resultaat veel kcal kwijt ! ;)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Nieuwpoort, heerlijk wandelen op de promenadekade, als ze nu eens een caféke met terras langs de vaargeul konden zetten dan zat ik er urenlang te kijken naar de voorbijvarende boten!
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    zou idd een goed idee zijn dcav0304 ! Beetje "vakantiegevoel" gehad zondag!