Leefstijl veranderen — Dutch (Netherlands)

Leefstijl veranderen

Opties
xSamarinde
xSamarinde Berichten: 1 Member
ben de afgelopen 10 jaar mezelf destructief kapot aan het maken. ik train al 3 jaar krachttraining maar leef zeer ongezond: eetbuien die gecompenseerd worden d.m.v braken & laxeermiddelen in combinatie met nieuwe dieten die me opnieuw stress geven.
Ik wil uit de cirkel. Ik wil van de eetverslaving af en ik begin met het bijhouden van wat ik eet per dag zonder alles perfect te hoeven doen en in het "alles-niks" te denken.

Ik zou graag wat mensen op mfp willen als vriend die ook de switch willen maken of al hebben gemaakt. Voeg me toe. dan kunnen we elkaar steunen.
Liefs Samarinde

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Samarinde,

    Ik heb hier, gelukkig, geen ervaring mee. Maar wat je hoort in de media is dat vreetbuien/braken/laxeermiddelen veroorzaakt wordt door psychische problemen. Het zou dan dus niet "eenvoudig" op te lossen zijn door "gewoon" te gaan eten. Misschien moet je eerst bij jezelf te rade gaan in welke situaties je zo'n vreetbui krijgt en wat je daarna trickert om te braken/laxeren.

    Ikzelf heb wel eens een vreetbui gehad. Bij mij komt het vooral door negatieve emoties. Het gevoel dat niemand je waardeert bv. Ik heb er nu toch al zeker een half jaar geen last van gehad. Ik sta het gewoon niet meer toe dat anderen mij aan het vreten brengen. Die macht laat ik ze niet meer over mij hebben! Zij zijn het echt niet waard dat ik de belofte aan mezelf breek: de belofte om gezond af te vallen, zonder koek en snoep.

    Nou, hopelijk heb je er wat aan. Succes in ieder geval!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Jeetje wat een heftig verhaal! Ken het gevoel om een haat/liefde verhouding te hebben met eten. Die vreetbuien ken ik helaas ook. Dat heb ik voornamelijk als mijn lichaam uit balans is door slecht slaap, drank, maandelijkse periode of niet lekker in mijn vel zit. Gelukkig weet ik ze nu aardig te beperken doordat ik goed eet. En soms heb ik nog weleens zo'n vreetbui (daar baal ik uiteraard erg van) en dan pak ik het de volgende dag weer goed op door wat minder te eten of wat langer te sporten om de schade te beperken.
    Heb mijzelf voor 6 juli aangemeld voor Personal body plan om te leren hoe ik betere keuzes kan maken en o.a. met dat (vreet) gedrag om kan gaan. Ik word er namelijk ook niet gelukkiger van ;) Daarbij hoop ik dat die haat/liefde verhouding met eten wat minder wordt. Proberen te kijken naar de dingen die je wel mag en daarvan genieten. Dat doe ik ook zeker. Alleen snak ik ook nog weleens naar de verkeerde dingen en dan kan ik echt geen mate houden ;)

    Ik wil je heel veel succes wensen! Hoop echt dat je balans in je leven kan vinden wat betreft voeding en sport. En denk dat hulp van buitenaf inschakelen ook echt geen kwaad kan!

    Zal je hier toevoegen voor extra motivatie en steun!
  • ilikefood76
    ilikefood76 Berichten: 1 Member
    Opties
    Het alles-niks denken klinkt me zeer bekend in de oren. Succes alvast.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Samarinde en veel succes. Hopelijk raak je uit die vicieuze cirkel want gezond kan het niet zijn op lange termijn!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Welkom Samarinde

    Zeker heftig verhaal, Maar zou t niet goed zijn om met dit verhaal eens naar je huisarts te gaan?