Leefstijl veranderen — Dutch (Netherlands)

Leefstijl veranderen

Opties
xSamarinde
xSamarinde Berichten: 1 Member
ben de afgelopen 10 jaar mezelf destructief kapot aan het maken. ik train al 3 jaar krachttraining maar leef zeer ongezond: eetbuien die gecompenseerd worden d.m.v braken & laxeermiddelen in combinatie met nieuwe dieten die me opnieuw stress geven.
Ik wil uit de cirkel. Ik wil van de eetverslaving af en ik begin met het bijhouden van wat ik eet per dag zonder alles perfect te hoeven doen en in het "alles-niks" te denken.

Ik zou graag wat mensen op mfp willen als vriend die ook de switch willen maken of al hebben gemaakt. Voeg me toe. dan kunnen we elkaar steunen.
Liefs Samarinde

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Samarinde,

    Ik heb hier, gelukkig, geen ervaring mee. Maar wat je hoort in de media is dat vreetbuien/braken/laxeermiddelen veroorzaakt wordt door psychische problemen. Het zou dan dus niet "eenvoudig" op te lossen zijn door "gewoon" te gaan eten. Misschien moet je eerst bij jezelf te rade gaan in welke situaties je zo'n vreetbui krijgt en wat je daarna trickert om te braken/laxeren.

    Ikzelf heb wel eens een vreetbui gehad. Bij mij komt het vooral door negatieve emoties. Het gevoel dat niemand je waardeert bv. Ik heb er nu toch al zeker een half jaar geen last van gehad. Ik sta het gewoon niet meer toe dat anderen mij aan het vreten brengen. Die macht laat ik ze niet meer over mij hebben! Zij zijn het echt niet waard dat ik de belofte aan mezelf breek: de belofte om gezond af te vallen, zonder koek en snoep.

    Nou, hopelijk heb je er wat aan. Succes in ieder geval!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties