hallo — Dutch (Netherlands)

hallo

Opties
Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Hermina en 46 jaar. Ik weeg nu 110 kg.
In '96 tot '99 heb ik 3 jaar platgelegen waardoor ik erg ben aangekomen
in 2009 door spanningen 20 kg afgevallen maar inmiddels is dat er weer bij.
In 2013 heb ik een CVA gehad waardoor ik ook minder kon bewegen. Nog steeds moeite met langere afstanden en langere afstanden fietsen. Ik kan dat ondgeveer een half uur volhouden en dan gaat mijn rechterbeen slepen door moeheid. Ook heb ik 2 nekhernia's gehad waardoor fitness afgeraden werd
Inmiddels wandel ik iedere ronde met de hond zeker een kwartier soms iets langer. Tussendoor fiets ik kleine stukjes.
Op aanraden van de huisarts ben ik begonnen met koolhydraadarm te eten.
dacht dat het me aardig lukte maar ben pas een paar dagen bezig

Reacties

  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Hermina en veel succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Op aanraden van de huisarts ben ik begonnen met koolhydraadarm te eten.
    Mag ik vragen waarom de huisarts je dit aangeraden heeft? Is dit vanwege een medische aandoening? Ik vind het een vreemde ontwikkeling dat huisartsen voedingsadvies gaan geven. Mensen denken vaak ook nog dat men aankomt door het eten van KH, maar dit is niet correct. Men komt aan door een overschot aan calorieën (positieve energiebalans), niet door een voedingsmacro...
  • HerminavanderKeur
    HerminavanderKeur Berichten: 5 Member
    Opties
    dit doordat ik veel medicatie gebruikt daarom raadde hij me dit aan
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je medicatie heeft een wisselwerking met koolhydraten? Als hij dit aangeraden heeft omdat je dient af te vallen, kan ik je meteen uit de droom helpen dat het verwijderen van koolhydraten uit je voeding niet de oplossing is en zéker niet zal helpen aan gewichtsverlies als je hetzelfde blijft eten. Daarom ben ik benieuwd waarom hij je dat aangeraden heeft. Ik heb dat "advies" al vaker voorbij zien komen namelijk.
  • HerminavanderKeur
    HerminavanderKeur Berichten: 5 Member
    Opties
    het is natuurlijk ook de bedoeling om anders te gaan eten en niet gewoon lukraak de koolhydraten te verwijderen. ik heb met hem hier eerst een uitvoerig gesprek over gehad . ook over meer bewegen ook dat gaan we nu verder opbouwen . maar ik kan niet alles in ene keer omdat daar de energie er niet voor is.
  • mammafransjes
    mammafransjes Berichten: 17 Member
    Opties
    Welkom Hermina
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    welkom hermina :)
  • HerminavanderKeur
    HerminavanderKeur Berichten: 5 Member
    Opties
    dank jullie voor het welkom
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Welkom succes !
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Welkom Hermina, en veel succes.
    Je hebt wel hindernissen zo te zien, maar je bent ook goed bezig. Fijn dat je huisarts ook een oogje in het zeil houdt :-) Dat je een hond hebt zal reuze helpen, ik heb zelf een paar oppashonden en dat maakt wandelen veel gezelliger. En het moet echt elke dag, zo beweeg je toch ongemerkt aardig wat calorieën weg.
    Ik stuur je een vriendschapsverzoekje, extra steuntje in de rug :-)
  • HerminavanderKeur
    HerminavanderKeur Berichten: 5 Member
    Opties
    Dank je Flap2110 ik heb hem geaccepteerd.
    We doen hier de vroege uitlaat lees eerste ronde om en om. Ene dag ik andere dag vriend.
    De rondes beginnen wel langzaam groter te worden maar een uur per ronde lopen dat red ik niet meer of nog niet. Ik wil daar wel weer naar toe werken.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Mag ik vragen waarom de huisarts je dit aangeraden heeft? Is dit vanwege een medische aandoening? Ik vind het een vreemde ontwikkeling dat huisartsen voedingsadvies gaan geven. Mensen denken vaak ook nog dat men aankomt door het eten van KH, maar dit is niet correct. Men komt aan door een overschot aan calorieën (positieve energiebalans), niet door een voedingsmacro...

    Ik ben het niet met je eens Itzanne. Uit recent onderzoek blijkt dat overgewicht niet door te veel vet , maar door te veel koolhydratten ( snele koolhydraten) word veroorzaakt

    Natuurlijk moet ongeveer 50% van je voeding uit koolhydraten bestaan, maar kies dan zoveel moogelijk de langzame koolhydraten. Lees het boek de voedselzandloper er maar eens op na
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben het niet met je eens Itzanne. Uit recent onderzoek blijkt dat overgewicht niet door te veel vet , maar door te veel koolhydratten ( snele koolhydraten) word veroorzaakt

    Fout, fout en nog eens fout. Overgewicht komt doordat je TEVEEL eet, NIET door koolhydraten. Dat is écht zo'n onzin. Ik ben het echt beu dat mensen verkeerde informatie de wereld in helpen. Je komt aan door een overschot en je valt af door een tekort. Dit is geen sexy boodschap en zeker niet wat mensen willen horen. Tevens hoeven je KH helemaal niet perse uit 50% van je totale voeding te bestaan. Dit ligt er maar net aan wat je doel is.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Hoe kom je aan deze informatie?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bezoek de site fitzonderfabels of guydroog.com eens. Daarnaast betreft het de wet van de thermodynamica waarbij het creëren van een tekort je laat afvallen (ongeacht welke verhoudingen je tot je neemt). Anders zou er bijv. nooit hongersterfte zijn (omdat mensen het ook altijd over een soort 'spaarstand' hebben waarbij je ineens niets meer zou verbranden en alles opslaat).