Ook even ( uitgebreid) netjes voorstellen..... — Dutch (Netherlands)

Ook even ( uitgebreid) netjes voorstellen.....

Opties
epuntn
epuntn Berichten: 3 Member
Hallo menshu..Mijn naam is Edwin uit Lelystad,
38 jaar,187cm en 110 kilo.

Ik zal maar meteen zeggen dat ik van de uitgebreide verhalen hou...excuus daarvoor.
Maar om je veel tekst te besparen hier boven even de laatste update.

Sinds 4 weken aan het opletten op calorie-intake...en beetje op koolhydraat.
sinds 2 weken weer 2 keer per week 35 minuten fitness, 10 minuten snelwandelen, 20 minuten krachttraining,5 minuten roeien.
Nu 6 kilo afgevallen in 4 weken tijd.
1e week heb ik alleen op koolhydraten gelet, met gevolg dat ik echt duizelig werd, me ontzettend moe voelde en nergens zin in had...Dat leek me niet de manier dus overgegaan op Calorieën tellen en koolhydraten tussen de 100 en 150 proberen te houden.
Per 26-7-2015 in bezit van Myfitnesspal icm Polar Loop activity tracker op Android
***************************************************************************************************

Ik ben ooit heel dun begonnen...ik was toen jaartje of 5...hahaha..nee grapje..jaartje of 15 zo ongeveer.Ik voetbalde veel,speelde veel buiten etc etc

Daarna ging het mis..Ik deed niet graag meer mee met gym op school en ging niet meer graag naar voetbal omdat ik erg met mijzelf in de knoop zat en me ongemakkelijk voelde bij andere jongens..
Later bleek dus gewoon dat ik zo homo was als maar kon..ja wist ik veel toen... zoiets was voor mij nogal een aanslag op mijn toch al lage zelfvertrouwen en ondanks pogingen om "hetero te zijn" lukte dat natuurlijk niet...Was het maar waar..

Een hetero heeft het ZOOOVEEEL makkelijker!! Die hoeft niet op te passen als hij zijn geliefde een hand vastpakt, arm om der schouders slaat, knus op een bankje langs de zee naar zonsondergang kijken zonder uitgescholden te worden, of erger, afscheid neemt op schiphol als je elkaar 7 weken niet kan zien, veilige vakantiebestemmingen uitzoeken zonder kans op de doodstraf.
Gelukkig ben ik geen vrouwelijke homo dus qua uiterlijk en gedrag kan ik gewoon mijzelf zijn zonder angst.
Maar al deze nieuwe feiten in mijn leven hakte er behoorlijk in.

En op een dag werd ik wakker en POEF...ineens was ik een 124 kilo wegende ongelukkig hoopje shit. Dat kon echt niet meer dus ik heb de knop omgezet, geaccepteerd wie ik ben en hoe mijn leven voor altijd anders zal zijn.

Ik ben toen drastisch gaan afvallen, hoe weet ik eerlijk gezegd niet meer.
in 1 jaar ben ik toen 30 kilo kwijtgeraakt.
Helemaal blij en trost met mijzelf heb ik van het leven genoten,slanker dan dit zal ik toch niet worden hoe graag ik ook zou willen.
Slecht excuus om gewoon te stoppen en geen doorzettingsvermogen te hebben.

2014, samenwonend met vriend en hond...het goede leven heeft duidelijk effect gehad op mijn lichaam...geen beweging maar wel fout eten...beide weinig zin om te koken dus geregeld word het een snel gerecht (pizza, spaghetti, friet,gefrituurde spullen etc etc)
Dat moet anders dus we schrijven ons beide in bij een goedkope sportschool (f4f)
Ik ga netjes 2 keer per week naar de sportschool...doe dan 30 minuten cardio fietsen ,20 minuten krachttraining, 10 minuten cooling down op de loopband.

Na 6 maand ben ik weer net onder de 100 kilo...prima...stoppen met de shakes dan maar want damnd...die zijn duur.
Mei 2014 is er een hittegolf en is het me echt te warm om te gaan sporten...dus ik sla 1 week over...1 week worden 2 weken...dan is het vakantietijd...dus het zal wel druk zijn in de sportschool..weet je wat..ik ga eind augustus wel weer....aaaa ik wacht wel tot na onze usa vakantie..November ga ik weer.
Yea right....zwakkeling dat ik ben zeg!!!

juni 2015...we gaan in September een grote rondreis door de usa te gaan doen met mijn schoonouders en moeten dus wel even iets aan onze conditie gaan doen.
Jaaa lekker op tijd weer!!!
Dus ik bestel wat maaltijdvervangende shakes en bars online,en ga 2 keer 45 minuten naar de sportschool.
Via de S Health fumctie van mijn telefoon houd ik mijn koolhydraten bij.
Ik had gelezen dat 50 gram koolhydraten zorgt voor snel afvallen...maar dat gaat me TE snel..dat kan niet gezond zijn..dus ik houd mijn koolhydraten tussen de 75 en 100 gram per dag.
Na 3 dagen word ik constant duizelig, ook tijdens het autorijden en mijn werk maar dat schijnt normaal te zijn.
na 7 dagen ben ik 2 kilo afgevallen..damnd dat gaat snel..maar ik voel me alles behalve fijn.
Dus ..meer koolhydraten en minder calorieën.
Dat gaat lekker...we eten nu veel sla met stukje vis of vlees.
eten al 3 weken geen aardappels meer.
Maar zoals al eerder gezegd is...we eten wel lekker een magnum, 1 keer per week frietjes met wat snacks, en als er bezoek is dan eten we ook echt wel een koekje mee.

Ik sta nu al een week stil qua gewicht..Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat ik deze week best intensief bezig ben geweest met krachttraining...we zullen zien.

De Polar Loop + hartslagmeter is vandaag binnen gekomen...en icm de my fitnesspal ga ik op zoek naar mijn beste hartslag om te sporten....
Ben benieuwd wat ik hier op het forum tegen ga komen.

gr Edwin.








Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Edwin,
    Jeetje wat een verhaal! Ik wens je alle succes met het afvallen. Ik denk alleen dat je je in eerste instantie moet bezig houden met de calorieën, niet met koolhydraten of eiwitten of wat dan ook. Als je ervoor zorgt dat je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je nodig hebt, dan moet je wel vanzelf afvallen.
    Er zijn diverse sites waar je kunt uitrekenen wat je calorie-behoefte is, gebaseerd op leeftijd/sekse/huidig gewicht/activiteitniveau. Zelf heb ik daarvoor caloriecalculator.nl gebruikt. Maar misschien dat ze het op je sportschool ook voor je kunnen/willen berekenen.

    Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juli 2015 aangepast
    Opties
    ave1969 schreef:
    Ik denk alleen dat je je in eerste instantie moet bezig houden met de calorieën, niet met koolhydraten of eiwitten of wat dan ook. Als je ervoor zorgt dat je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je nodig hebt, dan moet je wel vanzelf afvallen.
    Exact... Koolhydraten staan los van afvallen. Toch jammer dat er nog steeds het fabel onder de mensen is dat koolhydraten moeten worden geschrapt om af te vallen. Afvallen is simpel; meer energie verbruiken dan je verbrandt. Wat betekent dat? Een calorietekort hanteren en dit staat los van macro's (koolhydraten/eiwitten/vetten). M.a.w. koolhydraten hebben niets te maken met afvallen. Focus je inderdaad dus in eerste instantie op een calorietekort en als je bij de laatste loodjes bent, dan kun je eventueel gaan spelen met macro's. Ook verhoudingen waar jij je prettig bij voelt. De een heeft iets meer koolhydraten nodig dan de ander. De een zit sneller vol met meer eiwitten etc.
    epuntn schreef:
    Dus ik bestel wat maaltijdvervangende shakes en bars online,en ga 2 keer 45 minuten naar de sportschool. Via de S Health fumctie van mijn telefoon houd ik mijn koolhydraten bij.
    Ik had gelezen dat 50 gram koolhydraten zorgt voor snel afvallen...maar dat gaat me TE snel..dat kan niet gezond zijn..dus ik houd mijn koolhydraten tussen de 75 en 100 gram per dag.
    Zo laag in koolhydraten IS ook niet gezond... Dat je snel afvalt heeft niets te maken met een laag "getal" aan koolhydraten, maar dat je een waarschijnlijk groot energietekort hebt gecreëerd. Laat dus alsjeblieft los dat je van koolhydraten dik wordt, of dat je ze dient te schrappen om af te vallen.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom en veel succes!
  • Bette4567
    Bette4567 Berichten: 12 Member
    Opties
    Welkom en succes. Wat jammer dat je geaarheid je zo in de weg heeft gezeten, zou toch niet meer moeten mogen in deze tijd.
    Lekker veel bewegen en zeker niet te weinig eten dan komt t helemaal goed met je gewicht. Ik sta zelf inmiddels ook al tijd weer stil qua gewicht maar ik voel me goed bij de manier waarop ik nu bezig ben en dat is ook wat waard. Ik vertrouw erop dat die weegschaal 'vanzelf' weer mee gaat werken :-)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hoi Edwin en welkom. Als je wilt voeg me toe. Je zit een beetje in mijn categorie (193 cm en woog ooit 125+ kg)
  • RogerArets
    RogerArets Berichten: 1 Member
    Opties
    Veel succes! Gaat gewoon lukken!
  • mammafransjes
    mammafransjes Berichten: 17 Member
    Opties
    Welkom Edwin , bedankt voor je openhartigheid , fijn je hier te lezen , ik wens je heel veel succes .
  • epuntn
    epuntn Berichten: 3 Member
    juli 2015 aangepast
    Opties
    Wauw...ik kijk even 3 dagen niet op dit bericht en zie ineens allemaal berichten...wat een lekker gevoel!!!... Om terug te komen op dat koolhydraten verhaal.... Het is niet zo dat ik ALLEEN maar op de Koolhydraten let hoor...ik let een beetje op alles en probeer de volgende macro's aan te houden.
    30% eiwit
    50% koolhydraat
    20% vet.
    En dat alles met een calorie doel van max 2100 per dag..
    Dan zit ik een 500 onder mijn dagelijkse behoefte en dat vind ik helemaal prima.
    Maar niks is een wet hoor!!!.
    Sporten gaat lekker in de hartslag zone 2 (fatburning +/- 60% max hartslag)
    Volgens mijn Polar Beat app (hartslag band+ app) verbrand ik veel calorieën
    Vooral bewegen en meer konijnenvoer eten kom je al een heen eind mee merkte ik.hahah.
    De kilo's gaan nog niet zo snel maar dat zal ook te maken hebben dat ik ook kracht training erbij doe (gebruik ik dan maar als excuus) haha.
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Welkom Edwin,
    jij hebt het voor de kiezen gehad zeg! En heel dapper dat je dat allemaal ook met ons deelt.
    Dat steeds weer terugvallen in het 'verkeerde' patroon is ook zo lekker herkenbaar... veel excuses om niet te sporten, druk leven dus 'makkelijk' (en dus vaak veel te vet) eten... :smile: En dan toch maar weer gaan diëten.

    Hoe dan ook, je bent nu weer op het goede spoor. Een paar tips van deze eeuwige jojo: Plaag jezelf niet door te gaan hongerlijden (ook een herkenbaar fenomeen). Dat hou je toch niet vol, wat super demotiverend is, en het is niet gezond. Wat je doet is goed: opvullen met konijnenvoer, en vooral veel bewegen. Zoek een ritme dat je kunt volhouden (voor mij 3x fietsen per week, of 2x sportschool en 1x een lange buitenrit en alles daar tussenin) zonder al te veel te hoeven stunten om dat wekelijks voor elkaar te krijgen.

    Heel veel succes. Je kan het!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Hoi Edwin

    Mag ik vragen wat je beroep is, want een callorieen behoefte van 2600 lijkt me erg hoog. Ik sport 5 uur per week en mijn calloriebehoefte ligt op 2400 kg.

    Ps ik doe niets met het aantal callorieen die ik in de sportschool verbrand.
    Ik zit inmiddels op mn streefgewicht, maar ik zat op 1900cal per dag, en de callorien die ik in de sportschool verbrande was geoon een extraatje.

    Enne...... als je t gevoel hebt dat je konijnenvoer eet, dan denk ik dat je toch eens goed moet nadenken. De knop moet om en het moet een way of life worden, en niet anders meer willen denk ik.

    Zoals ik al zei ben ik op mn streefbewicht, maar ik vul alles wat ik eet nog steeds in, omdat ik op dit gewicht wil blijven, Misschien iets meer spiermassa erbij

    Suscces Edwin
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Zag overigens dat Edwin zijn eerste doel had behaald, gefeliciteerd.
    Nu genieten van je vakantie man!