Stress — Dutch (Netherlands)

Stress

Opties
Hallo MFP community,

Mag ik jullie hulp vragen over volgend probleem?
Wat doen jullie tegen stress en stress eten?

We zijn bezig met onderhandelingen voor de aankoop van een huis, als dat goed afloopt komt er daarna het hele hypotheek en papieren gedoe. Er zijn veranderingen bezig op het werk. Ik moet naar de tandarts. En ik ben net goed bezig met eten en wil het nu niet verprutsen!

Tips?

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ehm misschien niet de beste tip maar zorg ervoor dat je ook leuke dingen te doen hebt op een dag en niet hele dagen aan je werk of je huis moet denken.

    Verder heb ik even van een site : albertsonnevelt.nl/stresseters-veel-eten-door-stress/
    5 tips voor een stresseter
    Wil je graag voorkomen dat je in stressvolle situaties en/of -periodes bezwijkt voor overheerlijke zoete en zoute verleidingen? Hieronder 5 tips om eten door stress te voorkomen.

    Tip 1: Weet wanneer stress leidt tot eten
    Houd bij wanneer stress leidt tot eten. Dus schrijf op wanneer en wat je zoal eet in stressvolle situaties. Heb je een duidelijk beeld? Zoek dan goede alternatieven om stresseten tegen te gaan.

    StresseterTip 2: Ga bewegen als je last van stress hebt
    Bewegen is een van de beste remedies om stress het hoofd te bieden. Want, minimaal een half uurtje intensief zwemmen, fietsen, joggen of schoonmaken, zorgt dat je lichaam endorfines aanmaakt en je je dus stukken lekkerder voelt. Bovendien is bewegen veel gezonder dan eten als je met stress kampt.

    Tip 3: Haal eens een paar keer diep adem
    Door diep adem te halen geef je een seintje aan je hersenen dat het tijd is om te ontspannen. Dit signaal wordt vervolgens doorgegeven aan de rest van je lichaam. Door je even helemaal te focussen op je ademhaling verminder je de stress en ook de behoefte aan eten.

    Tip 4: Praat erover wanneer stress de overhand krijgt
    Voel je dat stress de overhand krijgt? En denk je aan eten? Ga dan praten met je partner, vrienden, familie of lotgenoten. Praten vermindert je spanning. Je wordt immers afgeleid. Bovendien helpt praten je meer inzicht te krijgen in je persoonlijke stresssituatie.

    Tip 5: Plan je dag en voorkom stress
    Door je dag te plannen weet je wat je moet doen en voorkom je dat je aan het eind van de dag gestresst rondloopt, omdat je werk nog niet klaar is. Maak wel reële planningen, want anders loop je alsnog het risico jezelf aan eten te buiten te gaan.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    tip 5 geldt niet voor banken. Die zijn onvoorspelbaar en houden zich niet aan afspraken. Sterkte met je hypotheek
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    @ mrs_hekate: helemaal mee eens!

    @ fxmhaast: handig!

    @ frambozebei: heel herkenbaar. Zelf houd ik me altijd voor, dat de persoon/situatie het niet waard is om mijn schema en belofte aan mezelf te breken. Maar moeilijk is dat soms wel. Iets gaan doen wil nog wel eens helpen, bv. tuinieren, fietsen, kamer opruimen/zuigen etc. En zorg dat je gewoon geen slechte dingen in huis hebt. Of bij erge snaai-trek eerst een glas water nemen en jezelf zeggen dat als je over een half uur nog trek hebt, je dan iets "mag" nemen. Meestal ben je dat na dat halfuur al vergeten omdat je ergens mee bezig bent.
    Succes met de huizen-onderhandeling en met het afvallen!
  • frambozebei
    frambozebei Berichten: 4 Member
    Opties
    Bedankt voor de reacties!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    meditatie is voor mij het antwoord tegen stress