Dag/tussen/avonddiensten — Dutch (Netherlands)

Dag/tussen/avonddiensten

Opties
jkbremmer
jkbremmer Berichten: 1 Member
Hoi ik ben Annemieke,
26 jaar en woon in Zwolle, ik ben altijd wel te zwaar geweest, ik heb 5 jaar lang in een snackbar gewerkt wat mijn gewicht niet ten goede kwam. Op mijn zwaarst woog ik 94 kg.
Gelukkig kwam er een ander beroep op mijn pad, sterilisatiemedewerker in het ziekenhuis.
Helaas draai ik dan een dagdienst van 6.30 tot 15, waardoor de dag lang wordt om maar te kunnen eten tot het bedtijd is, vaak kom ik dan over mijn calorieën heen. Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?

Avonddiensten precies het omgedraaide einde werktijd 23u, hierna flink wat trek. Waarom?

Ik ben begin dit jaar 10kg afgevallen en kwam op een gewicht van 84 kg. Helaas afgelopen vakantie weer 4 kg aangevreten.
Nog 10 kg te gaan, maar zijn er hier mensen ook met wisselende diensten? Hoe doen jullie dit?

Mag mij uiteraard als vriend toevoegen en privé een bericht sturen.
Ik hoop wat op te kunnen steken van het forum!

Groetjes!

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Eten en wisseldiensten zijn inderdaad moeilijk. Helemaal als je met huisgenoten moet rekening houden die wel een normaal dagritme hebben. Ik denk toch dat je zoveel mogelijk moet proberen je wisseldienst-dag in te delen als een gewone dag. Dus stel je staat om 5 uur op, dan ontbijten en naar je werk. Begin om 06:30. Lunch dan om ca. 10 uur, diner om 4 uur. Tussendoor koffie en theepauze met evt bv een cracker of fruit of zo. Dan kan je 's avonds nog iets lichts bij de koffie doen, of beter helemaal niks, en zou je dag er om 9 uur op moeten zitten, wil je aan een nachtrust van 8 uur komen.

    Bij een avonddienst zou je dit ook zo moeten toepassen, wat dan inhoudt dat je na je dienst nog dineert. Of je zou je diner in 2x kunnen nuttigen: 1x bij de late koffiepauze op je werk, en 1x direct na het werk.

    't Blijft moeilijk die wisseldiensten... Succes!
  • johan346
    johan346 Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Annemieke, welkom. Zoals ave1969 al vermeld, probeer vooral verantwoord te snacken op momenten dat je trek krijgt en drink ook veel water. Je hebt het niet over sporten, mogelijk doe je dat maar zo niet...doen! Je hebt vast wel eens een paar dagen vrij en mogelijk kan je via je werk ergens goedkoop/gratis sporten. Ook het tempo wat verhogen met fietsen (ouderwets en niet elektrisch natuurlijk) en wat vaker en verder fietsen is iets wat toch makkelijk te doen is in ons land. Mijn motto daarbij is meten=weten, dus zet vooral een app op je smartphone zodat je weet hoe hard je ging en hoe ver. Succes!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Welkom Annemieke. Probeer op een dag 4 a 5 eetmomenten te creeren met evenveel calorieen (dus deel je dagelijkse callorieen door 4 of 5) zo ga je minder snel snacken. Succes