deze week nog niet afgevallen — Dutch (Netherlands)

deze week nog niet afgevallen

Opties
Beste mensen.
vorige week ben ik begonnen met dieeten en sporten.
ik heb hier dan gevraagt als mijn calorie inname goed was.
ik had dit op 2000 kcal gezet jullie hadden dat berekent dat ik met bmr en tdee ongeveer 2229 kon eten.
eerste week ben ik van maandag 101.6 naar zondag 99.2 gegaan.
wat natuurlijk wel goed is.
maar deze week blijft dit gewoon op 99.2 steken.

is dit normaal ?
meestal kom ik niet aan 2000 kcal als ik mijn sport doe heb ik 400kcal over.
ook de dagen dat ik niet sport kom ik juist niet aan 2000kcal
Mijn sport doe ik 5 maal per week.
ik heb niet echt honger wel goesting in suiker toestanden.

99.2
180cm
38jaar


Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik denk dat 1 week te kort is om een conclusie te trekken. Verder (is hier al heel vaak gezegd) is het belangrijk om zelf je producten die je eet aan de hand van etikekten in te voeren , want in de gegevens op MFP zitten erg veel fouten. T is wat meer werk maar dan weet je t zeker dat je goed zit. Eten is weten
  • klabdavid
    klabdavid Berichten: 9 Member
    Opties
    Ok ik zal meer van de etiketten ingeven.
    maar wat doe je dan met groenten en vlees daar staan geen etiketten op ?
    bedankt voor de reactie
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Voor vlees staan als je het uit supermarkt haalt wel gewoon etiketten op.
    Anders zou ik de volgende site gebruiken om dit in te voeren:
    http://www.voedingswaardetabel.nl/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    ik had dit op 2000 kcal gezet jullie hadden dat berekent dat ik met bmr en tdee ongeveer 2229 kon eten
    Dit blijven maatstaven David; het blijft uittesten of deze cijfers daadwerkelijk voor jou kloppen. Maar goed, je bent er iig mee afgevallen en na 1 week kun je écht geen conclusies trekken. Pas als jij een volle 2 weken stilstaat qua gewicht, pas dán zou je kunnen overwegen om iets bij te stellen. Maar zoals Janeck ook aangeeft kan het zijn dat je registraties niet kloppen. Maak het liefst je eigen database aan, met je eigen ingevoerde en aangemaakte producten. Zo blijft het betrouwbaar. Als mensen gebruik maken van de MFP database dan kloppen de registraties of verhoudingen in bijna alle gevallen niet. Dit resulteert dat je dingen overschat en dus meer tot je neemt dan je denkt...
  • klabdavid
    klabdavid Berichten: 9 Member
    Opties
    bedankt voor alle reacties
    deze week moet ik nog 3 keer sporten dus is idd mischien wat vroeg
    maar ik zal idd beter zelf mijn waarden ingeven
    bedankt voor de tips
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
  • levientje
    levientje Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey,

    Ik vind het helemaal niet vreemd dat je niet afvalt. Vergeet niet dat je door te sporten ook spieren kweekt. aangezien spieren zwaarder zijn dan vet zou het dus goed kunnen dat je toch vet bent kwijt geraakt.
    Wat een betere maatstaaf is, is het meten van je vetgehalte. Dit kan bij de meeste sportscholen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vergeet niet dat je door te sporten ook spieren kweekt. aangezien spieren zwaarder zijn dan vet zou het dus goed kunnen dat je toch vet bent kwijt geraakt.
    Het is niet mogelijk spieren te bouwen als je in een tekort zit... of je moet nog nooit een gewicht in je leven hebben aangeraakt en kan dit wel. De zogenoemde 'newbie-gains'.