Een vraag aan alle dames, heren mogen ook antwoorden hoor ;) — Dutch (Netherlands)

Een vraag aan alle dames, heren mogen ook antwoorden hoor ;)

Opties
Komen jullie ook aan bij de menstruatie?
Ik gebruik de prikpil maar zit nu 1 week voor de nieuwe prik en ben ineens in een weekend tijd 1 kg aangekomen en bij elke omvang 1cm erbij.
Nu weet ik dat ik bij mn menstruatie (dus voor de prikpil) altijd 2 tot 3 kg kon aankomen in die periode.
Hoe zit dat bij jullie?

Ik vond het wel een beetje teleurstellend maar ik wijt het maar aan de prikpil want vrijdag woog ik nog 97,5 en nu ineens 98,2
Verder bijt ik wel ff door en zie ik volgende week weer wat de weegschaal aangeeft.

Groetjes !
«1

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ehm voor zover ik weet hebben bijna alle vrouwen dat tijdens de maandelijkse cyclus dit komt vaak door vast houden van vocht. In de volgende link word het een beetje beschreven met tips (ook al is dit de eerste link die ik tegenkwam via google zullen vast betere sites met meer info voor zijn):
    vetvrij.com/gewicht-menstruatie-en-spijsvertering.html

    Tenzij je natuurlijk last hebt van enorme eetbuien en alleen maar chocola en vette hap wil eten dan zal het wel niet alleen vocht zijn.

    Maar ik ben een man dus heb er zelf geen ervaring mee misschien dat de andere dames er iets over te zeggen hebben.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vocht in bijna alle gevallen, tenzij je inderdaad toegegeven zou hebben aan eetbuien of iets. Maar in feite houd je gewoon vocht vast en kun je zeker 2-3 kilo zwaarder zijn.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    fxmhaast schreef: »
    ehm voor zover ik weet hebben bijna alle vrouwen dat tijdens de maandelijkse cyclus dit komt vaak door vast houden van vocht.

    Tenzij je natuurlijk last hebt van enorme eetbuien en alleen maar chocola en vette hap wil eten dan zal het wel niet alleen vocht zijn.

    Maar ik ben een man dus heb er zelf geen ervaring mee misschien dat de andere dames er iets over te zeggen hebben.

    DIT!
    En dan voornamelijk die laatste zin :tongue:
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    de vraag was toch: Een vraag aan alle dames, heren mogen ook antwoorden hoor ;) klopt toch dan :p
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    ja dat klopt hoor, ik vind het alleen veel te gevaarlijk terrein om mij op te begeven.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik doe bij m,n menstruatie net of mn neus bloed :D
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    Opties
    Toegeven aan vreetbuien (hoe moeilijk ook) doe ik niet en wil ik extra eten dan staat daar tegen over dat ik eerst extra moet bewegen.
    Het stelt me wel gerust dat het dus vocht is waarschijnlijk en niet extra vet.

    Bedankt voor de reacties
    Wel leuk dat er ook mannen reageren hahaha
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    K ben nog nooit ongesteld geweest, maar vreetbuien heb ik wel haha
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    K ben nog nooit ongesteld geweest, maar vreetbuien heb ik wel haha
    hahaha ook geen bloedneus? hmm vreemde zaak hoor zou maar eens naar de dokter gaan :D
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Vreetbuien heeft te maken dat je teveel energie in andere zaken hebt gestopt in plaats van je energie voor jezelf te bewaken.
  • SeverinePugz
    SeverinePugz Berichten: 7 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Vreetbuien heeft te maken dat je teveel energie in andere zaken hebt gestopt in plaats van je energie voor jezelf te bewaken.

    Zowel psychologisch als fysiologisch... ;)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    K weet wel t een en ander over psychologie maar niet over fysiologie :'(
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Gelukkig raak je dat vocht ook weer snel kwijt als je klaar bent!
    Ik ben altijd lichter zo'n 2 dagen voor ik ongesteld moet worden, ook zo vreemd.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @janeckbear "Vreetbuien heeft te maken dat je teveel energie in andere zaken hebt gestopt in plaats van je energie voor jezelf te bewaken." >> interessante benadering... Je bent wel op de hoogte dat de hormonen van een vrouw alle kanten opschieten in 'die' periode van de maand? Je kunt écht gravings krijgen als je ongesteld bent, daar heeft het stoppen van energie is andere zaken niets mee van doen... Net als dat als een vrouw zwanger is, zij bijvoorbeeld trek of zin kan krijgen in vreemde voeding...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik geloof zeer zeker dat hormonen met vreetbuien te maken kan hebben. Maar waarom hebben mannen dan ook vreetbuien? Dan kom je toch weer met het niet goed zorgen voor je eige energie (behoefte).En ik denk ook dat ongesteld zijn ook heel wat met de energiebehoefte van een vrouw doet
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vind het in ieder geval een beetje kort door de bocht dat vreetbuien te herleiden zijn naar dat je je energie (teveel) in andere zaken hebt gestopt i.p.v. voor jezelf te waken. Want heb je specifieke "zaken" voor ogen? Wellicht dat ik dan meer helder krijg hoe je dit bedoelt.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Kan van alles zijn , je partner , kinderen , carriere. energie stoppen in dit soort dingen dat ten kosten gaat van jezelf
  • SeverinePugz
    SeverinePugz Berichten: 7 Member
    Opties
    dat zijn dan idd de emotionele vreetbuien. Daar geef ik janeckbear gelijk in...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    En was t maar alleen vreetbuien. T is ook alcohol, drugs, gokken enz.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar goed, ondanks dat dit emo-eten is, zo noem ik het dan maar even, blijft het een kwestie van discipline. De een is daar denk ik makkelijker voor te vangen, dan de ander. Als ik naar mijzelf kijk heb ik een hele grote wilskracht en kan ik heel makkelijk nee zeggen of niet toegeven aan cravings. Ik 'plan' vaak het lekkers, of het uiteten en heb die dag dan ook als 'doel' om te genieten en los te laten.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Het emo eten heb ik ook jaren gehad. Ik zou willen dat ik destijds de wilskracht had gehad om nee te zeggen, dan was het nooit zo ver gekomen als waar ik paar jaar geleden zat.

    Heeft vaak psychologische achtergrond het emo eten, niet altijd, maar wel vaak.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ieder mens heeft een verslaving, helaas is de ene wel en de andere niet geaccepteerd door de sameleving
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    In en uitademen van zuurtstof is mijn verslaving...

    Kan geen dag zonder :tongue:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    In en uitademen is een behoefte (niemand kan zonder) ,en is geen verslaving
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Ik 'plan' vaak het lekkers,

    Doe ik ook hoor, is ook nix mis met af en toe wat lekkers