Een vraag aan alle dames, heren mogen ook antwoorden hoor ;) - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Een vraag aan alle dames, heren mogen ook antwoorden hoor ;)

Opties
2»

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    In en uitademen is een behoefte (niemand kan zonder) ,en is geen verslaving

    Zo jammer dit...
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    helaas gemiste kans janeckbear
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    Opties
    Het "emo" eten is bij mij juist de reden dat ik zo zwaar ben geworden in de jaren.
    Nu alles weer de goede richting in gaat voor langere tijd heb ik besloten mn gewicht aan te pakken.
    Dus ook een stukje van het plan zelf verbetering.
    Voor het psychologische deel word ik al een tijdje geholpen en,
    straks voor en stuk lichamelijk deel (wat vaak tegen werkt) word ik ook geholpen.
    Waarschijnlijk ben ik over een jaar een totaal ander mens.

    @Nikkirent Dat is inderdaad ook heel apart om dan ineens lichter te zijn :open_mouth: en dat lijkt me ook frusterend.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    PsychoBitch85 schreef: »
    .

    @Nikkirent Dat is inderdaad ook heel apart om dan ineens lichter te zijn :open_mouth: en dat lijkt me ook frusterend.

    Inderdaad, daarom weeg ik me nooit als ik ongesteld moet worden, haha. Gewoon even een weekje zonder wegen, dat overleef ik prima.
  • Urukrama
    Urukrama Berichten: 5 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    @janeckbear "Vreetbuien... ... Net als dat als een vrouw zwanger is, zij bijvoorbeeld trek of zin kan krijgen in vreemde voeding...

    Dat trek krijgen in vreemde voeding is eenvoudig te verklaren. Ook bij mannen. Even een voorbeeld.
    Als ik een paar dagen achter elkaar voluit heb getraind en mijn benen vol belast heb. En dat was bijv vorige week en begin van deze week het geval, omdat er wedstrijd training werd gegeven voor de mensen die dit weekend in Duitsland aan wedstrijden meedoen. Heb ik plots ontzettend veel trek in vlees/vis/noten/zuivel. Waarom?
    Omdat het eiwit rijk voedsel is en je lichaam proteïnen nodig heeft voor spier herstel.
    Dit is ook het geval bij zwangere vrouwen (of vrouwen in hun maandelijkse periode) die "vreemd" voedsel eten. Hun lichaam heeft behoefte aan bepaalde bouwstoffen en dat zit dan bijv in augurken terwijl ze dit normaal niet lust of eet.
    Pure chocolade (85%) of eigenlijk cacao zorgt bijv voor een betere doorbloeding van het lichaam en is rijk aan antioxidanten en flavonoïden. En geeft een boost als je dit +/- 60min voor het trainen eet. Natuurlijk geen hele plak want er zitten ook suikers is.
    Dus 'vreemd' eet gedrag is vaak fysiologisch prima te verklaren.
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Toen ik nog de pil slikte hield ik voordat ik ongesteld was ook heel veel vocht vast. De week na het bloeden was ik altijd op mijn dunst. Inmiddels heb ik een Mirena en merk ik weinig van vocht vasthouden en cravings, maar ik word dan ook niet meer ongesteld.

    Wat ik wel duidelijk merkte in de week dat ik ongesteld was ik wel veel meer behoefte had aan energie. Niet eens in vreetbuien, maar ik schepte wel vaak nog even een keer op of nam iets vaker een tussendoortje dan normaal. Kost namelijk ook best wel veel energie voor je lichaam, een week lang bloed verliezen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, maar wat is je vraag aan alle dames?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    itzhanne dit is een oude topic je zit al op pagina 2 dus mara heeft de vraag niet gesteld ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oh, haha.. .ik zie het! My bad :wink:
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Ai de Rode Brigade, hou op schei uit, eten is een dingetje... wegen is een dingetje... om te janken! oh ja... stuiterende emoties is een dingetje.
    "Vroeger" irriteerde ik me ENORM aan mn periodieke wens om met een extra kussentje op de bank een zielige film te kijken, chips to the left, tissues to the right and go... Maar, heb nu een leuk hulpje gevonden om wel actief te blijven tijdens 'die tijd van de maand':
    http://www.totalbeauty.com/content/blog/workout-for-your-period-140116

    Hoop dat jullie er ook wat mee kunnen, al is het maar leesvoer voor als je in je huispak onder een dekentje voor de derde keer Downton Abbey zit te koekeloeren :wink: