Vakantie — Dutch (Netherlands)

Vakantie

Opties
De meesten van jullie zullen al wel terug zijn van vakantie, dus advies en hulp is welkom.

Ik ga aankomende zondag voor paar dagen naar Parijs, en nu is het dus lastig om bij te houden wat ik allemaal eet, ga het wel proberen om bij benadering om te schrijven wat ik gegeten heb, maar daadwerkelijke gewicht van het voedsel weet ik niet. Ook kan ik het niet daar scannen met de app omdat ik geen data bundel buitenland heb.

Heeft er nog iemand tips hoe om te gaan hiermee op vakantie, ik heb namelijk geen goede ervaringen met gewichtsverlies en vakantie. En aangezien ik nu ook mijn trainingen in sportschool moet onderbreken...

Het zal ook allemaal uit eten zijn daar elke dag.
Hebben wel al bewust een hotel zonder ontbijt, omdat ik bij zo'n ontbijtbuffet altijd veel meer eet als noodzakelijk is.
Dus word nu naar bakker om de hoek en belegd broodje als ontbijt voor we op pad gaan. Tussendoor nog weer ergens wat eten, en flessen water mee voor onderweg.

We gaan wel veel wandelen daar, planning staat op zo'n 10-20 km per dag, dit icm bezichtigingen en geocachen (echt beste hobby die je kan hebben als je van stadswandelingen houd).
Dus verbrand ook wel weer aardig wat die dagen.

Ik ga zaterdag nog even wegen en meten (heup, middel, borst) en de week erop weer om te kijken hoe ik het gedaan heb qua gewicht en omvang op die 3 specifieke plekken.

Dank alvast voor alle input

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Denk als het toch maar voor een paar dagen is dat je beter gewoon kan genieten van je vakantie dan hele tijd maar bij te houden wat je gegeten hebt. zolang je beetje normaal eet met hier en daar een uitspatting zal het niet veel uit maken. Denk dat je ondertussen wel al zo lang er mee bezig bent dat je wel een gevoel hebt wanneer je iets wel of niet moet eten of dat je echt al te veel kcal te veel binnen hebt.

    Als je toch echt fanatiek bij wil blijven houden zal er vast wel ergens een mogelijkheid zijn om verbinding te maken met wifi (bijna alle hotels hebben dat tegenwoordig wel tot hun beschikking gratis of tegen een kleine vergoeding).

    van te voren trouwens al je cashes geladen die je wilt doen?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    fxmhaast schreef: »
    Denk als het toch maar voor een paar dagen is dat je beter gewoon kan genieten van je vakantie dan hele tijd maar bij te houden wat je gegeten hebt. zolang je beetje normaal eet met hier en daar een uitspatting zal het niet veel uit maken. Denk dat je ondertussen wel al zo lang er mee bezig bent dat je wel een gevoel hebt wanneer je iets wel of niet moet eten of dat je echt al te veel kcal te veel binnen hebt.

    Als je toch echt fanatiek bij wil blijven houden zal er vast wel ergens een mogelijkheid zijn om verbinding te maken met wifi (bijna alle hotels hebben dat tegenwoordig wel tot hun beschikking gratis of tegen een kleine vergoeding).

    van te voren trouwens al je cashes geladen die je wilt doen?

    Ja op zich maak je al bewustere keuzes natuurlijk, wat ik zeg, al bewust niet voor ontbijtbuffet gekozen, dat is al punt 1.
    En ik zal wel inloggen in MFP in hotel, dat wel. Maar bedoel meer dat ik geen codes kan scannen ter plekke als we wat zouden eten. Planning is om namelijk gewoon broodjes uit supermarkt oid te halen en die mee te nemen onderweg.

    En jazeker, de caches laden we van tevoren in, zal zaterdag zijn, zodat we ook de meest recente logjes hebben staan in de garmin.

    Hadden Capitolgids gekocht, dus dan is de stad ingedeeld in buurten.
    Die hebben we dan weer zo geplanned dat we route lopen langs de tradi caches van bezichtiging naar bezichtiging :smiley:
    Zo hebben we eerste dag in de buurt van hotel (sacre coeur/ moulin rouge) waarbij totale afstand zo'n 14 km is.

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    tegen redelijk beperkte kosten kan je een klein buitenlands data bundel op je mobiel zetten als je perse wilt scannen. (Meen 5 euro voor 100 Mb bij KPN). Als je je internet alleen aanzet om te scannen, red je dat met gemak
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mrs_hekate schreef: »
    tegen redelijk beperkte kosten kan je een klein buitenlands data bundel op je mobiel zetten als je perse wilt scannen. (Meen 5 euro voor 100 Mb bij KPN). Als je je internet alleen aanzet om te scannen, red je dat met gemak

    Ben van mening dat ik het ook zonder scannen moet redden, en ga niet 5 euro weggooien aan kleine data bundel.
    Was dus meer de vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het bijhouden van eten in buitenland, zonder gebruik van internet.

    Heb al wel notitieblok op telefoon gemaakt zodat ik daar in kan zetten (bij benadering) wat ik eet die week.

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik geloof dat ik toch voor een ontbijtbuffet had gekozen: dan kan je zelf je eigen broodje beleggen en weet je in ieder geval van je ontbijt hoeveel kcal het (ongeveer) is.

    Het probleem zit 'm erin dat je waarschijnlijk telkens buiten de deur eet. Tijdens mijn vakantie in Oostenrijk hebben we vrij veel zelf het eten klaar gemaakt. Het viel mij toen op hoeveel Duitse en Oostenrijkse producten, correct, in de database van MFP staan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja het zal uit eten worden, zelf eten klaar maken word lastig zonder keuken
    Maar bij ontbijtbuffet zijn mijn ogen altijd groot en mijn maag nog groter... Heb afgelopen jaar ook al keer in hotel gezeten, en toen ingevuld wat ik gegeten heb en bij benadering zit ik dan op 1000 tot 1300 kcal als ontbijt!!!
    Weliswaar at ik dan 's middags bijna niet, maar dan nog is dat te veel.

    Als ik broodje bij de bakker haal, is het iig vers!, plus het zal gewoon ham, kaas, ham/kaas of broodje gezond zijn wat ik dan haal, maar dat is dan nooit geen 1000+ kcal
  • Kippietje
    Kippietje Berichten: 5 Member
    Opties
    Probeer van te voren goed te bedenken wat voor keuzes je waarschijnlijk zal hebben en probeer daar alvast de calorieën bij op te zoeken. Als je van te voren weet wat een broodje rosbief "kost" aan kcal vergeleken met bijv een croissantje, een pizza vs. een groentegerecht, een spa rood met citroen ipv een spirte, dan helpt dat al een hoop met de juiste dingen kiezen. Dan kun je het in je notities bijhouden en kom je s avonds niet voor enorme verrassingen te staan. Qua hoeveelheden zal het inderdaad wel een beetje schatten worden
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik denk dat ieder mens die een poosje met MFP bezig is wel een beetje weet waar veel en waar weinig callorieen in zitten.

    Mijn mening is tijdens je vakantie opletten wat je eet (en drinkt , HEEL BELANGRIJK ) , en ff niets bijhouden en na de vakantie weer lekker verder gaan met MFP
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Als ik broodje bij de bakker haal, is het iig vers!, plus het zal gewoon ham, kaas, ham/kaas

    Hoeveel callorieen zit er wel niet in een broodje kaas. Voor mij daarom geen verandwoorde keuze

    Bij een ontbijtbuffet is altijd wel fruit en yoghurt. dan zit je altijd goed
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Als ik broodje bij de bakker haal, is het iig vers!, plus het zal gewoon ham, kaas, ham/kaas

    Hoeveel callorieen zit er wel niet in een broodje kaas. Voor mij daarom geen verandwoorde keuze

    Bij een ontbijtbuffet is altijd wel fruit en yoghurt. dan zit je altijd goed

    Fruit als ontbijt krijg doe ik sowieso niet, want dan heb ik na een uur weer honger.

    Daarnaast, geef ik aan, dat ik mezelf goed genoeg ken dat ik weet dat ik bij een ontbijtbuffet meer zal eten als die ene 2 broodjes van de bakker om de hoek

    Dus daarin is dat verantwoordelijker, is misschien qua macro's nog steeds niet de beste keuze, maar zal me die week voornamelijk houden om onder kcal te blijven (icm het bewegen)

    Op je andere reactie, ik drink nooit iets anders als zwarte koffie, thee zonder suiker en water. Heel zelden drink ik een biertje (op jaarbasis nog geen 12) en wijn drink ik al sowieso niet.

    We halen elke dag aan het begin al 6 flesjes water, en waarschijnlijk tussendoor ook nog wel een keer. Als ik stadswandelingen maak vind ik dat gewoon lekker en dorstlessend

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Kippietje schreef: »
    Probeer van te voren goed te bedenken wat voor keuzes je waarschijnlijk zal hebben en probeer daar alvast de calorieën bij op te zoeken. Als je van te voren weet wat een broodje rosbief "kost" aan kcal vergeleken met bijv een croissantje, een pizza vs. een groentegerecht, een spa rood met citroen ipv een spirte, dan helpt dat al een hoop met de juiste dingen kiezen. Dan kun je het in je notities bijhouden en kom je s avonds niet voor enorme verrassingen te staan. Qua hoeveelheden zal het inderdaad wel een beetje schatten worden

    Ja van te voren zal erg lastig worden, ik weet van te voren echt niet waar we gaan eten.
    Dat is helemaal afhankelijk van waar we op dat moment zijn. Anders zou de planning al makkelijker zijn idd

    Denk dat ik het gewoon houd bij notitie bijhouden en dan later eventueel nog invullen hier op MFP

    Wat ik al zei, ga wel wegen voor en na vakantie om te zien of het geen schade aanricht op het gewichtsverlies
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoeveel callorieen zit er wel niet in een broodje kaas. Voor mij daarom geen verandwoorde keuze
    Wederom een aparte vergelijking... Omdat iets 'veel calorieën' bevat, wordt het meteen een onverantwoorde keuze? Als Gustaaf zich prettig voelt bij zijn keuze, en dus kiest voor een vers broodje van de bakker, is dat toch prima?

    Gustaaf, mijn 2 cents. Ik heb hier ook problemen mee. Probeer in ieder geval niet te krampachtig je calorien te tellen, want je weet verstandelijk dat dit nooit sluitend zal zijn en dus een gok. Probeer de dagen dat je daar bent ook eens op gevoel te eten, eten naar behoefte. Probeer in je hoofd een beetje te schatten wat je tot je neemt en probeer overal waar je uit gaan eten, te kiezen voor goed en voedzame producten. Vraag eventueel hoe iets bereid wordt en kies bijvoorbeeld grilled, ipv gebakken of gefrituurd. Vermijd bijv. de rest van de dag en in de avond uren het brood, omdat je dat als ontbijt nuttigt en houd je vooral bij veel groentjes, fruitjes tesamen met vetbronnen als vis, nootjes of avocado. Veel water drinken, om ook je maag vullend te houden. Je beweegt ook veel, dus dat is alleen maar mooi meegenomen. Op een actieve dag zul je zéker meer dan 2500 verbranden. Succes, je kunt dit wel! :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dank je hanne, dat is idd misschien beter.
    Gewoon week proberen op gevoel en kijken of mijn 2 jaren MFP dus ook zonde MFP mij bewustere keuzes laat maken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Exact! Anne heeft mij dit ook op het hart gedrukt. Ook soms NIET registreren (in welke fase je ook zit), zodat je ook leert je lichaam te voeden als het voeding nodig heeft en dus te eten wanneer nodig. Leer soms ook loslaten, en believe me... ik heb hier ook heel veel moeite mee, maar leer steeds meer om niet té krampachtig ermee bezig te zijn. En ik geloof 100% dat jij heus wel weet hoeveel calorieën je ongeveer eet en bepaald eten wel kan schatten op voedingswaarde. ;)
  • Urukrama
    Urukrama Berichten: 5 Member
    Opties
    Allereerst een prettige vakantie. B)
    Ik zou zeggen eet bewust.
    Dus probeer verse groente, fruit, vis, vlees, noten en zo te eten en probeer de croissants en andere hoge koolhydraat houdend eten te laten staan. Vermijd transveten dus geen frituur en dat soort zaken. Denk dat je dan een heel eind kom.
    Aan de andere kant het is je vakantie, het is Parijs een keer genieten is ook niet verkeerd.
    En als je echt wil kan je ook in Parijs wat extra calorieën verbranden met een leuke wandeling, je neemt de trappen van Basilique du Sacré-Cœur of je neemt de trappen van de Eiffeltoren. ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hoi allemaal,

    Nou terug van vakantie, en niet aangekomen, toch zelfs nog halve kg eraf.
    Had wel probleem, namelijk dat het in mijn rug was geschoten de vrijdag voor vertrek, waardoor ik zo scheef liep dat het leek alsof ik een banaan nadeed...

    Nou ja, pijnstillers erin en toch vertrokken.
    Gemiddeld zo'n 14-15 km per dag gelopen. Erg veel gezien en hele boel mooie foto's gemaakt.

    Nu weer back in Holland en dus weer het gewone leven. Wat ook betekend dat ik weer mijn eten kan afwegen, weer naar sportschool kan gaan, hoewel ik wel voorzichtig zal doen aangezien rug nog niet helemaal over is.

    Uiteindelijk toch ontbijt genomen in hotel, al was het alleen maar voor de onbeperkte koffie.
    Wel elke dag gewoon croissant genomen en pistolet met kaas. Maar dat hiel eigenlijk ook al in dat we in de middag vaak al niets meer aten.

    In restaurants ook maar 2 keer toetje genomen, 1 keer creme brulee (ja je bent toch in frankrijk) en 1 keer een low fat cheese cottage (magere yoghurt met aarbeidenjam/gelei erop)

    Soms tussendoor als we wel trek hadden gewoon ff broodje gekocht met gerookte kipfilet of iets dergelijks, toch wel bewust gekeken naar wat er te koop was voor ik ergens ging eten.
  • frederiksmoor
    frederiksmoor Berichten: 9 Member
    Opties
    Wat ik altijd geef als advies is probeer gelijk te blijven in de vakantie. Top dat je toch nog 0,5 kg wist af te vallen. De beweging in de vakantie is toch altijd anders. Je hebt ook nog eens de juiste keuzes gemaakt. Hopelijk heb je er van genoten, van je vakantie.