Nieuw en wat vragen.. — Dutch (Netherlands)

Nieuw en wat vragen..

Opties
Hi! ik ben op aanraden van iemand deze app gaan gebruiken, en heb alle informatie opgezocht over macronutrients etc. Heb uitgerekend wat ik nodig heb aan eiwitten, koolhydraten en vetten. ik zit alleen met een probleempje. elke site zegt weer iets anders. Ik ben 20 jaar, weeg 54kg en ben 1.58m lang. Nouja, kort eigenlijk haha. Mijn profiel ziet er als volgt uit:

Calorieën
1400
Koolhydraten 158 g (45%)
Vet 31 g (20%)
Eiwit 123 g (35%)

aangezien ik hier totaal nieuw in ben en er nog niet zo veel verstand van heb, wilde ik vragen of dit er een beetje goed uit ziet. Mijn doel is om 6kg vet kwijt te raken en om wat spiermassa op te bouwen. Graag tegelijk als dit mogelijk is. Ik ga ongeveer 2 tot 3 keer per week naar de sportschool. Ik hou niet van cardio, wel van krachttraining dus wil het afvallen zoveel mogelijk met mijn voeding bereiken. Of is het toch handiger om afentoe wat cardio er bij te doen?
En is de verdeling prima zo of zou ik het nog iets aanpassen?

XXX



Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik raad je aan wat posts te lezen over je vragen, want jouw vragen zijn al meerdere keren voorbij gekomen.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Hey Roxannu welkom bij mfp(myfitnesspal. Helaas is het niet mogelijk om tegelijkertijd spiermassa op te bouwen en vet massa te verliezen.

    je kan met behulp van calculators berekenen wat je kcal behoeften zijn en eventueel welke macro's
    voorbeeld hiervan iifym.com/iifym-calculator/http://
  • roxannu
    roxannu Berichten: 21 Member
    Opties
    bedoel meer van, ziet het er niet raar uit die vergelijking voor mijn lichaamsgewicht etc, die vraag is persoonlijk en gericht op MIJN doel dus denk niet dat mijn vraag al gesteld is aangezien het over mij gaat en niet over een ander.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2015 aangepast
    Opties
    Roxannu; als je 6kg kwijt wil raken zul je in een tekort moeten zitten. Om je calorie-inname uit te rekenen zijn er talloze sites, welke al vaker op dit forum zijn genoemd, die je een getal geven. Op dit forum is ook e.e.a. te vinden aan informatie die je op weg kan helpen. En waarom denk je dat het er raar uit ziet? Ik snap daar even niet wat je bedoelt.

    Dit kan prima je startpositie zijn en kun je (en waarschijnlijk als je wat afgevallen bent en na een tijdje stilstaat wel MOET aanpassen) naar gelang je proces verloopt aanpassen. Ik kan niet voor jou bepalen of jouw schema goed is, als je dat voor ogen hebt. Iedereen is anders en voor afvallen zijn macronutriënten in eerste instantie helemaal niet van belang. De energiebalans is vooral leidend en je kunt later gaan kijken naar macro's.
  • roxannu
    roxannu Berichten: 21 Member
    Opties
    Thanks daar heb ik iets aan. En ik wil graag wat vet kwijt maar ook spiermassa opbouwen. Dan kan ik zeker beter eerst afvallen? En vond het alleen verwarrend omdat veel sites weer iets anders zeggen, maar dan pak ik wel een gemiddelde Haha :-)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En ik wil graag wat vet kwijt maar ook spiermassa opbouwen
    Zoals fxmhaast al zei gaat dit niet samen. Om spieren te bouwen dien je in een surplus te zitten en om af te vallen, vet kwijt te raken, dien je in een deficit te zitten. Dus dan moet je de keuze maken wat je eerst wilt; afvallen of bouwen
  • roxannu
    roxannu Berichten: 21 Member
    Opties
    eerst dan maar eens afvallen.
  • roxannu
    roxannu Berichten: 21 Member
    Opties
    @fxmhaast thanks :)
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ah zie trouwens dat de link de http verkeerd heeft gezet die hoort er niet achter natuurlijk hehe ;)
  • Rockinbocky
    Rockinbocky Berichten: 3 Member
    Opties
    Je kunt ervoor kiezen om eerst langzaam 300-500 kcal onder je behoefte te gaan eten zodat je vetmassa kwijtraakt. Vervolgens kun je aan krachttraining gaan doen, hoevaak per week hangt af van het soort schema dat je gaat volgen. Je kunt overigens ook meteen thuis oefeningen gaan doen (http://www.krachttrainingen.com/krachttraining-schema/krachttraining-thuis/). Het voordeel is dat je in je wittebroodsweken wel degelijk spiermassa kunt aanzetten en tegelijk vet kunt verbanden. Je spiermassa die je bouwt helpt vervolgens weer met het verbranden van vet (wel is spier zwaarder dan vet dus niet teveel letten op de weegschaal).

  • roxannu
    roxannu Berichten: 21 Member
    Opties
    yess thanks voor de info! ik ben nu goed bezig met 1200 - 1400 ckal per dag en wil ook wat cardio gaan toevoegen nu. als ik mijn doel behaald heb wil ik weer krachttraining gaan doen. nu doe ik dat ook maar iets minder heftig haha :-)