Moeite met behalen van calorieën — Dutch (Netherlands)

Moeite met behalen van calorieën

Opties
Mensen,

Dagelijks probeer ik rond de 2000 cal. binnen te krijgen. Ik probeer hierbij mijn koolhydraten rond de 200 gr, te houden en mijn eiwitten minimaal 150 gr.

Waar ik tegenaan loop, is dat ik rekening houdend met bovenstaande moeite heb om rond die 2000 uit te komen. Ik eet regelmatig kwark, eieren, vis en mager vlees om mijn eiwitten omhoog te gooien. Ook vind ik het lastig om die doelstelling voor mijzelf te halen.

Ik ben dus opzoek naar een manier om mijn eiwitten een boost te geven (even shakes daargelaten) en tegelijkertijd mijn koolhydraten inname zo laag mogelijk te houden.

Iemand ideeën?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Man, ik moet moeite doen om niet over mijn eiwitten heen te gaan... Ik heb daar juist veel minder moeite mee. Ik zou zeggen; vlees, kip, vis, kipfilet beleg, eieren... dat soort zaken. En plannen... je maaltijden van tevoren plannen en invoeren in MFP. Daarnaast een vraag vanuit mij persoonlijk; wat is de reden dat je je inname van KH zo laag mogelijk wil houden?
  • 19Remco80
    19Remco80 Berichten: 29 Member
    januari 2016 aangepast
    Opties
    Het is niet dat ik, in tegenstelling tot mijn eerdere post, mijn kh zo laag mogelijk wil houden, want goede KH zijn immers van belang. Ik wil dit alleen minderen ten opzichte van wat ik nu binnen krijg. Al die bovenstaande vlees, kip, eieren e.d. dat doe ik in combinaties elke dag. Ik ben eigenlijk meer opzoek naar dingen tussen de 3 maaltijden door die de eiwitteninname doen bevorderen. Het is voor mij lastig op het werk om tussendoor te eten en daarvoor zoek ik een oplossing. Ik kom +/- 400 calorieën per dag tekort die ik ergens uit de hoge hoed wil toveren en dan liever in de vorm van eiwitten ipv kh.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, fair enough. Dan zou ik zeggen; eieren (gekookt), bakken kwark of pakjes kipfilet beleg?
  • 19Remco80
    19Remco80 Berichten: 29 Member
    Opties
    je bedoelt dan beleg zonder dit op brood of iets dergelijks te doen? Misschien moet ik inderdaad van de standaard af dat je beleg alleen op brood of iets dergelijks moet eten ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik bedoel dan inderdaad zo'n pakje kipfilet beleg... Als je op je KH wilt besparen en enkel eiwitten, kun je dat wellicht overwegen. Of kwark zoals ik al zei... :smile:
  • navredsap
    navredsap Berichten: 30 Member
    Opties
    Als je van vis houdt ik zit de laatste tijd ook vaak (te?) hoog in mijn eiwitten heerlijk vind ik Tonijn gemengd met Cottage Cheese/Hüttenkäse (weinig kcal) en voor meer kcal bijvoorbeeld gerookte zalm of forel met Cottage Cheese. Combineert met veel vissoorten vind ik. Je kunt het zo eten als salade of op een boterham of cracker.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    navredsap schreef: »
    Als je van vis houdt ik zit de laatste tijd ook vaak (te?) hoog in mijn eiwitten heerlijk vind ik Tonijn gemengd met Cottage Cheese/Hüttenkäse (weinig kcal) en voor meer kcal bijvoorbeeld gerookte zalm of forel met Cottage Cheese. Combineert met veel vissoorten vind ik. Je kunt het zo eten als salade of op een boterham of cracker.

    Denk dat ze op mijn werk er niet gelukkig van worden als ik tonijn (of vis in algemeen) ga zitten eten
    Ik snap remco volledig dat het lastig is om je eiwitten binnen te krijgen

    Ik heb dat ook, en daardoor eiwitrepen gekocht en eiwitpoeder (hoewel ik die eigenlijk alleen neem na het sporten omdat dat lekker snel is)

    Als ik puur naar de "normale" dingen kijk zit ik maar op 100-120 gram eiwit per dag, dus die laatste 20-40 gram haal ik dan uit een shake of een eiwitreep (nu de brownie variant, en die is wel errrug lekker)
  • 19Remco80
    19Remco80 Berichten: 29 Member
    Opties
    Als je uiteindelijk calorieën te kort kom, wat gebruik je dan om dit aan te vullen? Dan bedoel ik meer qua voeding en niet zo zeer een shake of een reep. Ik heb gewoon moeite om verantwoord aan mijn 2000 Kcal. uit te komen :s
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    januari 2016 aangepast
    Opties
    Reep of shake is ten eerste niet's onverantwoords aan imo
    Wat ik in een andere post heb aangegeven, koop ongezoute noten zoals amandelen, walnoten, paranoten enz (ff online zoeken, of anders notenboer in je regio)

    Dat dan afwegen 30-50 gram en dit meenemen naar je werk, of 's avonds eten
    Zolang ik in een calorietekort zit, ben ik minder bezig met mijn macro's en meer met mijn kcal totaal per dag

    Wil je echt die eiwitten perse binnen halen, om welke reden dan ook, dan is tonijn of pakje kipfilet beleg zeker een goede optie.
    Wat je ook kan doen, maar dit vraagt wat meer discipline en mealprep, is kipfilet kopen en dit bakken. Vervolgens per 50-100 gram verpakken, in de vriezer.

    Als je je maaltijden beetje plant, kun je zien wanneer je tekort gaat komen op een dag.
    Dan die dagen zo'n bakje gebakken kipfilet eruit halen, en of meenemen naar je werk, of gewoon zo een keer tussendoor thuis eten. Eventueel kun je het iets kruiden als je niet van houd om het zo te eten, maar is misschien ook een idee
  • 19Remco80
    19Remco80 Berichten: 29 Member
    Opties
    Bedankt voor je aanvulling (zeg ik een plakje kipfilet etend :) )