3de week 1300 kcal, niet meer afgevallen — Dutch (Netherlands)

3de week 1300 kcal, niet meer afgevallen

Opties
Hallo iedereen,
Ik ben 3 weken bezig met een combinatie van proteineshakes (ontbijt en middagmaal) en gezonde voeding. Ik eet gemiddeld 1300 kcal per dag. Ben 170 cm en 87 kg, dus ligt mijn BM wel hoger. Ik gebruik ook een fitbit stappenteller, maar het is moeilijk om aan 10000 stappen te raken. Heb gemiddeld 6000 stappen per dag.
De 1ste week ben ik 1.4 kg afgevallen, joepie, de 2de week op weegdag 0.7kg, de dag ernaar was er terug 1 kg bijgekomen. Deze week niets afgevallen.
Toch wel frustrerend.
Graag raad.
Groetjes

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als ik je BMR uitreken met de gegevens die je hierboven benoemd kom ik uit op 1615kcal. Dat zou je minimale inname moeten zijn. 1300kcal per dag is dus wel heel erg weinig. Enfin;

    1. Het is niet verstandig onder je BMR te eten, gezien dit op lange termijn schade aan je organen, weefsels & spieren kan toebrengen
    2. Het is NIET mogelijk dat je niet afvalt met 1300kcal (wet van de thermodynamica)
    3. Weeg je je eten af?
    4. Registreer je alles tot op de kruimel (bakboter, hapjes, drankjes etc)?
    5. Registreer je je cheats (als je die hebt)?
    6. Gewicht fluctueert en ga van een week gemiddelde uit (dus weeg elke dag en neem dan het gemiddelde)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wat itzhanne zegt, niet verstandig om onder je BMR te eten voor langere periode

    Daarnaast, gewicht fluctureert inderdaad heel erg.

    Ter illustratie, hieronder plaatje van mijn dagelijkse weging, op zelfde plek in huis, op nagenoeg dezelfde tijd voor 2 maanden lang

    Echter ben ik in die 2 maanden wel 2% lichaamsvet kwijt, terwijl weegschaal maar 1 kg verschil laat zien.
    Mijn hoogste punt in deze 2 maanden is 92,9 kg geweest en laagste punt 87,8 kg

    47LjDp2.jpg
  • rijmkonijn
    rijmkonijn Berichten: 30 Member
    Opties
    Hallo Ikkie,
    Is zeer herkenbaar. Op die manier heb ik het verschillende keren geprobeerd de laatste 2 jaar. Sinds een maand heb ik het helemaal over een andere boeg gegooid. Geen speciale dieten meer, geen shakes of snelle methodes want dan springt mijn lichaam heel hard op de rem en gaat in "spaarstand". ik kreeg aanvallen van reuzenhonger die ik niet kon weerstaan en ging compleet uit de bol met de demotivatie achteraf inbegrepen. Op korte tijd iedere keer weer naar mijn begingewicht en hoger.
    ik ben nu aan dag 28 van een evenwichtig regime (ik noem het geen "dieet" want dieet is korte termijn - regime is zoiets dat je ook geeft aan iemand met diabetes, intoleraties enz enz). ik heb een schriftje (een mooi !) waar ik alles nog eens opschrijf, ook mijn aantal stappen met de stappenteller of andere bezigheden. Daar kan ik gewoon in bladeren en ik ben blij dat mijn "boekske" heel eerlijk alles verteld, als het wat moeilijker is. Dat kan ik niet met mfp. Mijn schriftje gaat overal mee en als ik "het krijg" (al heb ik er weinig last van) dan zit dit naast mijn geldbeugel zodat ik zie wat ik allemaal al goed heb gedaan ... zo vergaat mijn goesting snel om het te verprutsen met dingen die ongezond zijn en niet in mijn regime passen.
    10.000 is niet haalbaar voor mij maar "meer dan 6.000 wel". Zonder die druk, heb ik er ook plezier aan als de teller hoger is. ik heb geen einddoel maar ik zal heel fier zijn als ik in november een groot stuk van de 20 kg die ik sinds mijn rookstop had verzameld weer kwijt geraak.
    misschien vind je inspiratie in wat ik schrijf. Succes.

    Konijn
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    Opties
    Afwisselen is key. Gooi er eens een 1800+ dagje tegenaan. Of een dag vasten. Wissel ook goed af met verschillend eten en verschillende trainingen. Dan ga je vanzelf weer afvallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Afwisselen is key
    Helemaal niet... consistentie is key... Als iemand niet afvalt dan klopt er simpelweg iets niets. De registraties zijn bijvoorbeeld niet 'eerlijk', waardoor er bijvoorbeeld geen tekort wordt gecreëerd, maar een overschot. Of men heeft bijvoorbeeld een cheat-dag, waardoor het tekort van de week teniet wordt gedaan. De energiebalans blijft leidend en of je nu een vast-dag doet, maakt niets uit. Mensen maken het afvallen vaak veel te complex en dat is helemaal niet nodig.