BMR calorien versus My fitness pal calorien — Dutch (Netherlands)

BMR calorien versus My fitness pal calorien

Opties
Hallo allemaal,

Ik ben een paar weken actief op myfitnesspal. Nu zag ik BMR berekening voorbijkomen. Volgens de BMR berekening mag ik 2357 calorien per dag. Volgens myfitnesspal als ik 0,5 kg per week wil afvallen maar 1280 calorien. Dit verschil kan toch niet? Kan iemand mij uit de brand helpen hiermee? Als nu in spaarstand kom bij 1280 calorien is ook niet de bedoeling.

Reacties

  • abraak75
    abraak75 Berichten: 2 Member
    Opties
    Dat lijkt idd wel heel veel. E.e.a. hangt af van je lengte, gewicht, leeftijd enz. Vuistregel is dat een halve kg afvallen per week -500 kcal /dag aanhouden voldoende is....In jouw geval dan 1857 kcal... suc6 met afvallen en let op je proteïne inname anders gaat afvallen alleen maar ten koste van je hoeveelheid spieren. Minder spieren is minder verbranding in rust en kom je in de door jouw genoemde spaarstand.
  • MoniqueValkenburg
    MoniqueValkenburg Berichten: 7 Member
    Opties
    Ja dat klopt. Maar ik vond het verschil zo groot. 1800 vind ik ook nog heel veel. Durf dat bijna niet eens te doen. Maar goed afvallen gaat ook niet heel goed. Ik geef het de overgang de schuld. Ik heb zelfs bij dietiste gelopen. Misschien toch iets meer eten? heb nu ook een fitbit aangeschaft, misschien gaat het in combinatie hiermee wat beter werken. Hoop toch uiteindelijk nog 8 kilo af te vallen. Ben nu met heel veel moeite 4,5 kilo kwijt.....
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat het lichaam naar een spaarstand gaat is een fabel. Het lichaam past zich wel iets aan, als het voor een langere periode minder kcal binnen krijgt, maar dat verschil is nihil.

    Een BMR van 2357kcal lijkt mij wel heel erg veel. Wat zijn je gegevens? Je leeftijd, geslacht, lengte, gewicht * activiteitenlevel zijn hier van belang.

    Daarnaast is -500kcal gelijk een hele grote stap en kan er, in een later stadium, nog maar weinig ruimte zijn om je kcal omlaag te brengen. Begin met 200-300 als tekort onder je TDEE. Nooit onder je BMR eten (helemaal niet voor een lange periode), omdat dit schade kan toebrengen aan je organen, spieren en weefsels. Je BMR is het minimum wat je lichaam nodig heeft om 'normaal' te kunnen functioneren.
  • MoniqueValkenburg
    MoniqueValkenburg Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik heb het nog eens uitgerekend. Zonder activiteiten kom ik op 1499 kcal per dag. Ik sport 4x per week en dan kom ik toch echt op 2398 kcal uit.
    Ik probeer op een dag dat ik niet sport onder de 1500 te blijven. Meer rond de 1300/1400.
    Is misschien ook laag. Ik weet het niet. Het is een beetje uitproberen denk ik.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan is 2398 je TDEE :wink:
  • MoniqueValkenburg
    MoniqueValkenburg Berichten: 7 Member
    Opties
    Ja klopt en als ik af zou willen vallen dan mag ik 1798 kcal..... nou voelt dit zo niet goed. Ik zit er al jaren onder.... wat ook verklaart waarom ik dus niet meer afval... maar om nu meer te gaan eten voelt even ook helemaal niet goed. Ik ga het met kleine stapjes doen. Moet toch een keer lukken !
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zit er al jaren onder.... wat ook verklaart waarom ik dus niet meer afval...
    Hoezo verklaart dat, dat je niet meer afvalt? Als jij niet afvalt dan eet je in feite 'teveel' en verbruik je niet meer dan dat je verbrandt. Zo is de wet van de thermodynamica en mits je verder geen medische redenen hebt dat je niet afvalt, is het niet afvallen bijna 99% zeker te wijten aan voeding (of onjuiste registraties ervan). Als je refereert aan een soort van spaarstand, dan kan ik je meteen uit de droom helpen; die is er niet en is een fabel. Je lichaam went wel enigszins aan minder eten, maar niet zodanig als dat veel mensen vaak geloven.