Kcal aftrekken
mennekevansolt
Hallo allemaal,
straks ga ik fitnessen en doe ik mijn hartslagmeter om. Maar nu vroeg ik me af of ik de kcal die ik, volgens de hartslagmeter, heb verbruikt allemaal mag aftrekken van mijn MFP? Of moet ik iets minder gaan aftrekken, omdat ik sowieso kcal verbruik, ook als ik dat uur op de zetel gelegen zou hebben.
Ik hoop dat jullie mijn vraag beetje begrijpen. Ik kreeg ze niet beter geformuleerd :-).
gr.
Arno
straks ga ik fitnessen en doe ik mijn hartslagmeter om. Maar nu vroeg ik me af of ik de kcal die ik, volgens de hartslagmeter, heb verbruikt allemaal mag aftrekken van mijn MFP? Of moet ik iets minder gaan aftrekken, omdat ik sowieso kcal verbruik, ook als ik dat uur op de zetel gelegen zou hebben.
Ik hoop dat jullie mijn vraag beetje begrijpen. Ik kreeg ze niet beter geformuleerd :-).
gr.
Arno
0
Reacties
-
Nou ik weet het niet voor de 100% zeker maar wat ik zou doen is dan 80% van de verbruikte kcal volgens je hartslag meter invullen en dit dan bij eten.
Hoe heb je je normale behoefte berekend? met BMR of TDEE? als je TDEE gebruikt zou ik niet moeilijk doen en je gewoon aan je TDEE houden. Gebruik je BMR dan zou ik het er wel bij op tellen maar altijd naar beneden afronden en niet alles erbij eten omdat de waarden toch vaak overschat zijn. weet niet hoe accuraat je hartslag meter is.0 -
Snap je vraag volledig, en is iets wat ik zelfs bij Polar heb neergelegd.
Zijn de verbruikte kcal die je hartslagmeter aangeeft de werkelijk verbruikte kcal, of zijn dit de extra kcal.
Het schijnt afhankelijk te zijn van welke hartslagmeter je gebruikt. Modellen van Polar vanaf 2015 hebben namelijk sinds die tijd altijd het aantal extra kcal.
Stel je gaat een uur sporten, en je hartslagmeter geeft aan 500 kcal verbrand, dan is die 500 dus bovenop je normale verbranding tijdens dat uur en dus ook echt puur extra.
Omdat Polar het niet zeker wist bij die van mij (heb een FT80, maar daarin heb je meerdere versies) houd ik aan dat het inclusief mijn normale verbranding is.
Dan kom ik nog op het punt van @fxmhaast, eet je momenteel op basis van TDEE, BMR, of wat MFP je laat eten.
Eet je op basis van TDEE (wat ik aanraad) dan tel je je verbrande kcal al niet meer op bij je dagelijkse behoefte, omdat daar dan al rekening is gehouden hiermee. Eet je op basis van BMR of wat MFP geeft (eigenlijk is dit hetzelfde) dan voer je je verbrande kcal nog in, en eet je dit terug (aangeraden word dan 70-80% omdat je bijna niet 100% nauwkeurig kan zijn)0 -
Dank je wel Gustaaf en Fxm!
Ik heb een FT7 (dacht ik toch). Volgens mij is dit een model van voor 2015. Ik zal er dus ook maar van uitgaan dat het de kcal aangeeft incl. mijn normale verbranding. Maar hoeveel trek je dan af van de cal die je hartslagmeter aangeeft?
Ik had mijn AMR berekend en ben daar dan ca. 400 kcal onder gaan zitten. Dat wil zeggen dat ik nu op 1900 kcal zit.
Dan zal ik inderdaad 70 % terug bij eten.0 -
Zijn die waarden die je in MFP kan invullen qua sporten beetje accuraat? Als ik bvb 50 minuten heb gevoetbald, mag ik daar dan daadwerkelijk 50 minuten voetbal invullen of overschatten zij die waarden toch?0
-
MFP is absoluut niet accuraat met die getallen, zou altijd eerst ergens anders zoeken wat je verbranding ongeveer zal zijn.
Wat betreft je andere vraag.
Bereken je dagelijkse behoefte bij geen workouts, dus je TDEE eigenlijk bij gewone handelingen.
Stel dit is 2400 kcal dat betekend dus dat je verbranding per uur 100 kcal is
Dit zou ik dan afhalen van wat je hartslagmeter heeft aangegeven.
Wat je natuurlijk ook kan doen, zo heb ik het namelijk berekend, is een dag lang je hartslagmeter om. Echt gewoon 24 uur bij een dag dat je niet sport
Zo kwam ik op een verbranding van 2473 hier ben ik dan voor mezelf 15% onder gaan zitten, wat neerkomt op ongeveer 2100 kcal per dag
Dit houd ik nu voor mijzelf aan als dagdoel.
Alles wat ik er dan bij sport doe ik met hartslagmeter en daar trek ik dan 100 kcal per uur vanaf.0 -
Hey Gustaaf,
allereerst weeral bedankt voor je moeite.
Ik had Polar zelf ook eens gemaild en ik kreeg het volgende als antwoord:
"De FT7 zal enkel de verbruikte calorieën weergeven van de training.
De huidige modellen houden echter ook de calorieën bij die u gedurende de volledig dag - dus zonder te sporten - verbruikt."
Ik kwam uit op een TDEE van 2173. Dus wilde ik op 1900 kcal gaan zitten.
En alles wat ik dan via mijn hartslagmeter aflees, zou ik integraal erbij mogen tellen, volgens mij. Wat ik niet ga doen, ik ga 70% hiervan terug erbij tellen en eventueel opgebruiken. Dat zal trouwens ook ongeveer overeen komen met hoe jij het doet.
Niet? :-)
0 -
Ja komt in basis wel op hetzelfde neer.
Ik eet ook lang niet altijd alles terug van wat ik sport, ligt er beetje aan hoe veel trek ik heb gekregen na het sporten. Zijn dagen bij dat als ik 400 kcal verbrand ik ze alle 400 (en soms beetje meer) terug eet, maar komt ook wel eens voor dat ik nog geen eens 100 kcal terug eet.
Mijn basis is de 2100 momenteel en dat is dan zonder sporten. Op de sportdagen zal ik eerder op 2300-2400 zitten, dus eigenlijk nog steeds onder mijn TDEE op basis van niet sporten.0 -
Ik heb een Polar M400. Dit is een activity tracker en daarin kan ik het dagelijkse verbruik zien. De trainingen die ik opneem met de M400 komen dan eigenlijk bij mijn dagelijkse verbruik. Ik voer ze bijvoorbeeld wel in, in MFP (als training), maar eet niets bij omdat mijn kcal al vanuit mijn TDEE komen.0
-
Dank je voor jullie antwoorden!0
-
UPDATE!
Mijn normale intake verlaagd naar 2000 kcal nu, en vandaar voer ik in en eet ik tot max 70% bij van mijn verbruik.
Vandaag, na 2 en een halve week geen sportschool, weer training gedaan, nou ja, training. Stretch oefeningen voor lage rug aangezien ik daar nog steeds mee kamp.
Maar doordat ik het een circuit training maak van 3 rondes met 10 oefeningen zit mijn hartslag wel constant tussen 120-130 waardoor ik toch nog lekker verbrand (is toch meer als achter PC blijven zitten tijdens lunchpauze)
Kwam nu op 530 kcal uit in 1 uur tijd, hier heb ik dus 100 kcal afgetrokken, en nu ingevoerd als 430 in MFP
Hiervan probeer ik dan toch nog 70%, oftewel 300 kcal terug te eten, waardoor mijn dag zou uitkomen op 23000 -
Klinkt alsof je de oplossing hebt gevonden, toppie!0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes