Sonja en MFP — Dutch (Netherlands)

Sonja en MFP

ManonMariska
ManonMariska Berichten: 18 Member
Hallo allemaal. Ik ben nu een dagje wat op dit forum aan het lezen en zal me ook eens voorstellen. Ik ben Manon, 44 jaar en nu zo'n twee weken bezig met MFP. Drie weken geleden woog ik 100,6 kg met een lengte van 1,78. Tien jaar geleden woog ik 64 kg (na een poos lijnen, daarvoor 82, het zwaarste dat ik tot dan toe was geweest), sindsdien eet ik alles wat ik wil zonder echt op te letten en ben ik dus heel veel aangekomen. Hier ging ik mij steeds ongelukkiger bij voelen, vandaar dat ik drie weken geleden begonnen ben met 'Sonjabakkeren'. Op zich goed te doen, maar wat mij begon te storen was de hoeveelheid aan producten die ik in huis moest halen. Bijv. appelstroop, wat je dan één keer mag. En zo nog veel meer producten. Mijn dochter had mij al gewezen op MFP, maar ik had er na het installeren nog niets mee gedaan. De tweede week begon ik Sonja en MFP te combineren, als ik dan wat anders nam dat wat er in het menu van die dag stond, kon ik toch checken of ik nog goed bezig was. En zo heb ik Sonja steeds meer losgelaten en doe ik het gewoon zelf met MFP. En dat bevalt me heel goed! Af en toe kijk ik nog in haar boek als ik 'eetinspiratie' nodig heb. Vandaag woog ik 96,9, en nu op naar de 75!
Ik heb één vraag: Wat doen jullie op de dagen dat je wat uitslaapt en bijv. pas om 11.00 ontbijt. Eten jullie dan nog je daghoeveelheid calorieën of minder je er dan wat op?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    In principe duurt een dag 24 uur en ook als ik laat wakker wordt mag ik gewoon nog alles eten, want ik ga meestal ook vrij laat naar bed. Zo doe ik dat. Maar als je wilt overslaan kan dat ook, wat jij wilt denk ik.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik moet dagelijks sowieso mijn caloriedoel aantikken ivm het programma wat ik volg, dus ja... dan tik ik mijn doel alsnog aan. Daarnaast komt het bij mij bijna nooit voor dat ik pas om 11:00 ontbijt, omdat ik voor die tijd altijd al op ben.
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    Ik hou er zelf wel wat rekening mee, eet dan zo'n 100-150 kcal minder voor de zekerheid. Momenteel komt het wel wat vaker voor dat ik iets later ontbijt dan normaal (normaal =7.00), vanwege ziek thuis zitten. Ik heb reuma en slaap vrij veel.