Nienke — Dutch (Netherlands)

Nienke

Hoi allemaal. Ik ben Nienke. Ben 29 jaar en heb bijna 10 jaar een relatie. Ben 160 en de laatste 10 jaar 40 kilo aangekomen. Nu hebben we een kinxenwens maar dit gaat niet op de normale manier. Maar dit gaat icsi (soort ingewikkelxe ivf) worden. Hiervoor moet ik voor 26 juli 15 kilo afgevallen zijn. Daarna wil ik nog een keer 15Heb afgelopen jaren vaak af lroberen te vallen maar dat snaaien kon ik niet laten. Nu ben ik de 20e begonnen met mfp. Ik begon op 103.6 kilo. Vanmorgen was dit 99.8 :) het gaat heeel goed en vind eht heel leuk. Mag 1300 kcal per dag.
Liefs Nienke

Reacties

  • Challaz001
    Challaz001 Berichten: 16 Member
    Hoi Nienke, welkom op myfitnesspal!
    Wat fijn dat jullie in juli voor ICSI kunnen gaan! Goede motivatie om af te vallen en gezonder te gaan leven lijkt me :)
    1300kcal per dag klinkt wel heel erg weinig. Ik ben zelf nog niet zo lang bezig maar lees steeds meer gezonde voeding en een goed schema. Myfitnesspal zet je vaak automatisch op een te lage kcal inname. Heb je je BMR/TDEE uitgerekend? Ik ben er ook nog niet helemaal in thuis, maar op het forum is ontzettend veel te lezen over wat je ongeveer binnen moet krijgen op een dag. :)
  • nienkevannispen
    nienkevannispen Berichten: 9 Member
    Wat is bmr en tdee?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Nienke, zoek even op dit forum en dat zul een heel stuk wijzer worden. 1300kcal is inderdaad erg weinig.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hoi Nienke, welkom en succes. Dit forum bied heel veel informatie.
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    Mss heb je het al uitgezocht, maar even kort BMR is de hoeveelheid energie (kcal) wat je lichaam verbruikt in ruststand, dus zonder activiteiten. TDEE is dat plus je activiteiten. Even googlen en je vindt de formules om het uit te rekenen. Het advies is om niet minder te eten dan je BMR. Nou klinkt het bijna alsof ik er verstand van heb, maar dit heb ik allemaal opgestoken op dit forum. Vantevoren ook nog nooit van gehoord ;). Veel succes, je bent al goed op weg! En een mooi doel ter motivatie
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Heel goed Manon! Super om te horen! En iedereen begint ergens, maar neem van mij aan; hoe meer je weet hoe makkelijker het wordt en je het ook gewoon beter begrijpt en snapt.