Te snel afvallen? — Dutch (Netherlands)

Te snel afvallen?

Dag allemaal!

Enkele maanden geleden ben ik begonnen met myfitnesspal. Ik sport 2 a 3 keer per week en eet 1500 kcal per dag. Mijn BMR is bij 60kg 1336. Mijn tdee is op basis van 3x per week sporten en een kantoor-levensstijl 1730. Met een licht actieve levensstijl 1880.

Ik vermoed dat mijn daadwerkelijke kcalbehoefte hier ergens tussen in zit, aangezien ik altijd de fiets pak naar werk en buiten werk om ook veel fiets en wandel. Ik heb geen fitbit (en ook niet genoeg geld om er een aan te schaffen) dus dat is geen optie. Afgelopen maand ben ik 3 kilo afgevallen, wat iets te snel gaat naar mijn mening. Het zou mij ontzettend helpen als jullie met me meedenken. Moet ik meer gaan eten en dan langzamer gaan afvallen, of is het verstandig om nu dit relatief snelle afvallen door te zetten voor de laatste 4 kilo en daarna langzaamaan weer op te bouwen naar onderhoud?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Reacties

• fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    mhm volgens mij is een halve kilo per week afvallen wat ze normaal gezond vinden. maar ja je valt nooit lineair af dus de ene keer ben je net iets meer kwijt dan de andere keer.

Wat is nu de hoeveel kcal die je eet? aangezien je alleen aangeeft wat je BMR is en wat eventueel je TDEE is?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Als je 1500 eet met een TDEE van 1730 dan is je inname prima lijkt me. De eerste week of weken gaan vaak heel rap en dat is bekend. Je verliest eerst allemaal vocht. Pas als je op een bepaald moment wat stil komt te staan of het gaat heel langzaam, dat zijn vaak de momenten dat je echt vet verliest. Ik weet niet hoeveel gewicht je nog kwijt wil, maar ik zou dit aanhouden tot het punt dat je 2-3 weken stilstaat en pas dan je inname wat verlagen of je beweging vergroten.
  • Challaz001
    Challaz001 Berichten: 16 Member
    Bedankt voor jullie hulp! fmxhaast, ik eet nu (om en nabij) 1500 kcal per dag. Mijn vetpercentage is van 29,9 gezakt naar 23, dus hopelijk ben ik al wel wat vet kwijt