suiker in eieren
Hardloper115
ik keek vandaag na het invullen in de lijst waarom mijn suiker inname hoog was. Blijkt dat er in twee gebakken eieren 13 gram suiker zit? ik snap dit niet. iemand hier een antwoordt op?
0
Reacties
-
Is dat een eigen invoer van iemand? Die heeft dat dan aangetikt. Probeer een andere invoer voor de gebakken eieren of maak er zelf een.0
-
Echt niet in ei volgens de NEVO voedingsmiddelen tabel. Welk vet gebruik jij? In roomboter zit 1,1 gram koolhydraat per 100 gram. Dus bij een klontje boter van 10 gram is dat toch te verwaarlozen.
0 -
Dat zal ongetwijfeld door iemand anders zijn ingevoerd. Een klassiek voorbeeld dat het vele malen beter is om je eigen database aan te leggen, omdat de meerderheid van de MFP database voor geen meter klopt. Weeg je bakboter af en registreer dit apart van je andere voedingsmiddelen.0
-
Wat itzhanne al zegt, ingevoerd door een ander persoon.
Beter inderdaad om je eigen database aan te leggen.
Voor een gebakken ei hanteer ik meestal een rauw ei, en dan de bakboter/olie die ik erbij doe. Dus alle ingrediënten los.
Voor een goede site van voedingswaardes wil ik je verwijzen naar https://www.voedingswaardetabel.nl/0 -
http://nevo-online.rivm.nl/Default.aspx
Nederlandse voedingsstoffen bestand. Tabel die door diëtisten wordt gebruikt.0 -
Allen dank voor jullie input.0
-
Je kunt ook zoeken naar het product en voeg er voedingswaardetabel of voedingscentrum achter, veel producten van de genoemde organisatie zijn toegevoegd aan de database. Kan natuurlijk nog steeds voorkomen dat het er verkeerd in is gezet maar meestal klopt het volgens mij. Een andere manier is de barcode te scannen met je telefoon, snel en handig en meestal accuraat ook al zitten daar soms ook wat foutjes in.0
-
Eigen database aanmaken op basis van waardes op product of voedingswaardetabel is meest accuraat0
-
Hoe maak je het handigst een eigen database aan?0
-
Bij mijn voedsel kan je zelf toevoegen. Ik Voeg als naam altijd bij de eerste regel in Database Gustaaf zodat ik weet dat die van mij is. En maak ze niet openbaar zodat niemand het kan wijzigen0
-
Dank je wel. Ik zet er een sterretje voor zodat ik de mijne herken. Nu nog uitvogelen waar ik ze wel of niet openbaar kan maken. Ms alleen op de pc?0
-
Nee kan ook op mobiel, bij de ... rechtsboven (op android tenminste) en dan voedsel aanmaken0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora