Zomer voorbij: sportschool erbij! — Dutch (Netherlands)

Zomer voorbij: sportschool erbij!

Opties
evapfneisel
evapfneisel Berichten: 95 Member
Vorig jaar heb ik hier een redelijk actieve periode aandacht besteed aan mijn lichaam, op sport- en voedingsvlak.
In de zomer ben ik gestopt bij de sportschool, omdat ik actief tennis in die periode en veel ben gaan wandelen.
De kou begint weer :( En dus ben ik weer lid geworden bij mijn plaatselijke sportschool, heb ik een nieuw schema gekregen en heb ik een extra doel.

Mijn doel vorig jaar was het wegwerken van mijn buikje. Die is met vlagen vertrokken en weer verschenen. Nu wel weer present helaas :p Maar daarnaast wil ik ook langzaam aan in shape raken om in 2018 de Camino te wandelen.

Voor wie het niet kent: de Camino is een eeuwenoude bekende wandelroute naar Santiago de Compostela, een bedevaartsoord in Noord-Spanje. Ik ben niet gelovig, dus ik wandel de 800 km vanaf Zuid-Frankrijk niet vanuit religie. Ik heb een nieuwe passie ontdekt in wandelen sinds ik deze zomer ben gestart met het ontdekken van Friesland te voet. Los van mijn nieuwe passie lijkt het me een geweldige ervaring om in mijn eentje die 800 km af te leggen, onderweg bijzondere mensen te ontmoeten en mooie en minder mooie ervaringen op te doen. Daarvoor heb ik wel conditie nodig en natuurlijk sterke beentjes en rug. Doel voor komend jaar! Het plan is om in April en Mei 2018 die kant op te gaan, dus ik heb nog even! Maar kan het er net zo goed meteen bij pakken :)

In MFP zoek ik vooral weer de duwtjes in de rug om actief bezig te gaan, zicht te houden op wat ik eet en vooral andere leden die me wat kunnen steunen en tips kunnen geven. Ik heb gemerkt dat dit mij enorm heeft gemotiveerd het vorige jaar. Het resultaat wat ik eigenlijk wilde was er niet helemaal, maar ik voelde me op andere vlakken veel prettiger en kreeg veel energie van het sporten zelf.

Dus ik hoop dat dit opnieuw zo zal gaan en dat leden mij tips kunnen geven wat betreft eten. Ik sta open voor vriendschapsverzoeken, zolang we dan maar wat in contact blijven en elkaar kunnen motiveren :)

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Dat is een flink end lopen daar ben je iets van 16 dagen mee bezig minimaal denk ik als je 50 km per dag gaat lopen zonder rust dagen. Heb je al een idee wat voor schema je gaat lopen?
  • shaidew
    shaidew Berichten: 2 Member
    Opties
    evapfneisel schreef: »
    Vorig jaar heb ik hier een redelijk actieve periode aandacht besteed aan mijn lichaam, op sport- en voedingsvlak.
    In de zomer ben ik gestopt bij de sportschool, omdat ik actief tennis in die periode en veel ben gaan wandelen.
    De kou begint weer :( En dus ben ik weer lid geworden bij mijn plaatselijke sportschool, heb ik een nieuw schema gekregen en heb ik een extra doel.

    Mijn doel vorig jaar was het wegwerken van mijn buikje. Die is met vlagen vertrokken en weer verschenen. Nu wel weer present helaas :p Maar daarnaast wil ik ook langzaam aan in shape raken om in 2018 de Camino te wandelen.

    Voor wie het niet kent: de Camino is een eeuwenoude bekende wandelroute naar Santiago de Compostela, een bedevaartsoord in Noord-Spanje. Ik ben niet gelovig, dus ik wandel de 800 km vanaf Zuid-Frankrijk niet vanuit religie. Ik heb een nieuwe passie ontdekt in wandelen sinds ik deze zomer ben gestart met het ontdekken van Friesland te voet. Los van mijn nieuwe passie lijkt het me een geweldige ervaring om in mijn eentje die 800 km af te leggen, onderweg bijzondere mensen te ontmoeten en mooie en minder mooie ervaringen op te doen. Daarvoor heb ik wel conditie nodig en natuurlijk sterke beentjes en rug. Doel voor komend jaar! Het plan is om in April en Mei 2018 die kant op te gaan, dus ik heb nog even! Maar kan het er net zo goed meteen bij pakken :)

    In MFP zoek ik vooral weer de duwtjes in de rug om actief bezig te gaan, zicht te houden op wat ik eet en vooral andere leden die me wat kunnen steunen en tips kunnen geven. Ik heb gemerkt dat dit mij enorm heeft gemotiveerd het vorige jaar. Het resultaat wat ik eigenlijk wilde was er niet helemaal, maar ik voelde me op andere vlakken veel prettiger en kreeg veel energie van het sporten zelf.

    Dus ik hoop dat dit opnieuw zo zal gaan en dat leden mij tips kunnen geven wat betreft eten. Ik sta open voor vriendschapsverzoeken, zolang we dan maar wat in contact blijven en elkaar kunnen motiveren :)

    pittig. ik wens je succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Eva,

    Welkom terug en veel succes. Benieuwd naar je schema voor die tocht.
    Als je vragen hebt zijn die altijd welkom.

    Groeten!
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Dank je Laurens en Shaidew!
    fxmhaast schreef: »
    Dat is een flink end lopen daar ben je iets van 16 dagen mee bezig minimaal denk ik als je 50 km per dag gaat lopen zonder rust dagen. Heb je al een idee wat voor schema je gaat lopen?

    Ik trek er minimaal 6 weken voor uit ;) 50 km per dag is heel veel in dat gebied, niet te doen joh :p
    Ik hoop op minimaal 20 per dag. Aangezien je bijna elke dag wandelt is het sowieso niet verstandig om meer te lopen. Ik heb een boekje over de Camino met een overzicht van de etappes, de kilometers en de tijdsduur en je bent elke dag minimaal 5 uur aan het wandelen. Lijkt niet veel, hoop sommige dagen ook wel meer te pakken, maar de ene etappe is weer veel zwaarder dan de ander :) Ik plan in ieder geval 2 maanden vrij, nu nog hopen dat dit lukt met werk!

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Hoe ben je van plan te trainen voor de bergen op en af lopen? Op een loopband met incline? Lijkt me best wel pittig in ieder geval. Overnacht je dan elke keer bij een hotel onderweg of neem je een tent mee in de rugtas ?
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    december 2016 aangepast
    Opties
    fxmhaast schreef: »
    Hoe ben je van plan te trainen voor de bergen op en af lopen? Op een loopband met incline? Lijkt me best wel pittig in ieder geval. Overnacht je dan elke keer bij een hotel onderweg of neem je een tent mee in de rugtas ?

    Vooral veel interval op de loopband (in de winter) en in de lente, zomer en herfst flink buiten wandelen. Ik ben sowieso een wandelaar, dus het zit wel al wat in mijn benen :) Het is vooral een kwestie van het zo lang volhouden. Heb al veel gewandeld in Duitsland en Oostenrijk en komend jaar ga ik met mijn vader een stuk van de Gorges du Verdon lopen in Frankrijk, de Grand Canyon van Europa, dus ben erg benieuwd! En dan ook met bepakking wandelen, want zal toch een wandelrugzak mee moeten sjouwen van minimaal 10 kilo denk ik :) En op dit moment ben ik bezig met het doel om alle dorpen en steden van mijn provincie te bewandelen. Genoeg te zien en te beleven onder mijn neus alleen weet ik er niks van, dus volop ontdekken :D

    Op de route zitten heel veel herbergen. De route is alom bekend en is ernaar gemaakt om prima op de bonnevooi te wandelen. Als je buiten het seizoen gaat, dus niet in de zomermaanden (wat trouwens gekkenwerk is met die temperaturen) kan je zonder reservering overal wel terecht. Dat is ook wel fijn, want dan kan je de route lopen op een tempo die jij wil zonder rekening te houden met verblijf :)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Leuk plan zeg! Klinkt erg gaaf :)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Gaaaaaaaaf! Heel veel plezier en succes, alleen de voorbereidingen zijn al leuk!

    Ben zelf ook GROOT wandel liefhebber geworden nadat ik niet meer kon hardlopen wielrennen en paardrijden.
    Leuk hè, om je eigen omgeving es van een heel andere kant te bekijken?

    In 2018 hoop ik een kajak tocht van ong. 2 weken te maken, elke dag zo'n 30 km varen, op kompas en kaart, dus ook hier wordt met een doel getraind :wink: Voordeel is dat je je bagage in je boot stopt, nadeel is dat je 't toch met je peddel voort moet stuwen... en geen hostels/dorpjes onderweg, dus alles wat we gaan eten moet ook alvast mee in de boot, voel er weinig voor om een Eland te schieten voor de lunch.

    Zat op zich lekker in m'n 'wintermodus' training, maar ben 3 weken ziek geweest, dus tussenstand conditie: 0. En merk aan mn shirts dat de spiermassa ook wat ingeteerd is :scream:

    Vandaag weer begonnen met buiten wandelen, maar moet me er wel toe zetten met die snijdende wind en kou hoor!

    Geniet van je training en de voorbereidingen en... welkom terug!
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    LaurensE1 schreef: »
    Leuk plan zeg! Klinkt erg gaaf :)
    Dank je :D Lijkt me dus ook ontzettend gaaf :)
    Lenteliedjes schreef: »
    Gaaaaaaaaf! Heel veel plezier en succes, alleen de voorbereidingen zijn al leuk!

    Ben zelf ook GROOT wandel liefhebber geworden nadat ik niet meer kon hardlopen wielrennen en paardrijden.
    Leuk hè, om je eigen omgeving es van een heel andere kant te bekijken?

    In 2018 hoop ik een kajak tocht van ong. 2 weken te maken, elke dag zo'n 30 km varen, op kompas en kaart, dus ook hier wordt met een doel getraind :wink: Voordeel is dat je je bagage in je boot stopt, nadeel is dat je 't toch met je peddel voort moet stuwen... en geen hostels/dorpjes onderweg, dus alles wat we gaan eten moet ook alvast mee in de boot, voel er weinig voor om een Eland te schieten voor de lunch.

    Zat op zich lekker in m'n 'wintermodus' training, maar ben 3 weken ziek geweest, dus tussenstand conditie: 0. En merk aan mn shirts dat de spiermassa ook wat ingeteerd is :scream:

    Vandaag weer begonnen met buiten wandelen, maar moet me er wel toe zetten met die snijdende wind en kou hoor!

    Geniet van je training en de voorbereidingen en... welkom terug!

    Hoe kwam het dat de anderen sporten niet meer lukte dan? Klinkt aardig fanatiek! :)
    Pittig zeg, kajakken! Of zoek je wel wat rustigere wateren op? ;) Ik heb het vorig jaar zomer gedaan en man man, zwaarder dan ik had verwacht. Waar ga je kajakken?

    Wel goed dat je het weer oppakt na het ziek zijn. Ik heb daar altijd aardig wat moeite mee. En wandelen doe ik nu erg weinig (zeg maar niet....), omdat het dus zo koud is. Maar vandaag scheen de zon dus had ik best kunnen gaan. Moet nog even een schop onder mijn kont hebben :p
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Je post staat er al een tijdje. Hoe gaat het tot nu toe met voorbereiden?
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    xewys schreef: »
    Je post staat er al een tijdje. Hoe gaat het tot nu toe met voorbereiden?

    Hele late reactie, was weer even afwezig van MFP. It comes and goes :p

    Maar redelijk! Had meer kunnen wandelen, maar dat komt wel. Sportschool doe ik niet meer, ben nu thuis aan het sporten wat eigenlijk ook wel bevalt!