Wie van jullie vermijdt BPA? — Dutch (Netherlands)

Wie van jullie vermijdt BPA?

Opties
Pietz0r
Pietz0r Berichten: 3 Member
Vandaag wat over gelezen en als je gaat googlen is toch wel om van te schrikken vind ik. Nooit bij stil gestaan maar vraag me af hoe erg het echt is.

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    je bedoelt voedingscentrum.nl/encyclopedie/bpa-bisfenol-a-.aspx? ben er niet echt bewust mee bezig als dat het is in ieder geval.

    Maar als je het wil vermijden moet je alles met een plastic verpakking of laagje niet meer gebruiken?
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ik ben eerlijk gezegd amper bezig met dit soort dingen. Tegenwoordig is alles wel slecht voor je. Ik blijf bezig :) Dit was er vroeger waarschijnlijk ook al en toen was er ook "niks aan de hand", dus zie niet in waarom ik me er nu mee bezig zou moeten houden :) Ik wil mezelf ook niet teveel verliezen in wat gezond en goed voor je lichaam is en wat je moet vermijden, blijft er weinig over voor mijn gevoel.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Pietzor,

    Hier houd ik geen rekening mee... Maar er zijn wel winkels waar je je eigen glazen potten kunt meenemen en zo heb je geen verpakkingen meer. Succes!
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Als ik een nieuwe sapbeker, broodblik of snijplank nodig heb, let ik er altijd wel op dat ik een BPA vrije kies (Rosti Mepal, Sistema, Joseph Joseph enz). Maar verder... niet echt bewust.

    Ik stam nog uit de tijd dat PVC vleeswarenbakjes, Teflon pannen en Parabenen shampoo's 'gezond' waren, dus wat dat aan gaat passen PET's en BPA's weer mooi in het rijtje :worried:

    Binnenkort komen ze vast weer met iets in het nieuws wat je dagelijks gebruikt en hartstikke giftig blijkt te zijn... ja, weet je... Stress is ook niet goed voor je. Dus laat je niet gek maken en volg je gevoel :smiley:
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    hier wordt plastic apart opgehaald, dus zover hou ik er rekening mee. Ik heb er een aparte vuilnisbak voor in de keuken