Antidepressiva en afvallen — Dutch (Netherlands)

Antidepressiva en afvallen

Hoi hoi,

Zijn er mensen die ervaring hebben met antidepressiva en afvallen.
Ik slik helaas sinds kort die medicatie maar kom er alleen maar van aan, terwijl ik bijna niets eet.

Iemand die dat ook heeft, maar toch succes heeft bij het afvallen, ik heb al meerdere pogingen gedaan en ik wil het weer op gaan pakken.

Tips en motivatie tips zijn welkom!!

Groetjes
Diana

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2016 aangepast
    Ik slik helaas sinds kort die medicatie maar kom er alleen maar van aan, terwijl ik bijna niets eet.
    Wat is "bijna niets"?

    Verder heb ik geen ervaring met het slikken van antidepressiva i.c.m. (niet kunnen) afvallen. Ik denk dat het hoe dan ook blijft gelden dat je minder moet eten dan je verbruikt; dus een tekort handhaven. Het zou wellicht mogelijk kunnen zijn dat je een groter tekort moet aanhouden i.v.m. die medicatie.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 117 Member
    Ga je er meer van slapen en minder bewegen? Dat was mijn ervaring bij antidepressiva. Ik gebruikte het voor mijn spieren te verslappen waardoor de pijn minder heftig was. Helaas kwam ik ook steeds meer aan toen ik die medicijnen slikte.

    Groetjes Mariska

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hoi Diana,

    Heb je het er al over gehad met arts / wie het voorschrijft? Wellicht dat zij er wat over kunnen zeggen en zeker helpen.

    Succes.
  • petrar66
    petrar66 Berichten: 1 Member
    ik slik ook sinds een week of 5 anti depressiva. kan afhankelijk zijn van welk soort en hoeveelheid je slikt. in de bijsluiter staat ook de evt. bijwerkingen. je kunt soms ook juist te weinig eten. probeer om 3 normale en 3 kleine maaltijden te nemen. je moet ong elke 2,5/3 uur iets eten. wel zorgen voor gezonde, magere producten. tevens proberen elke dag min. een half uur te bewegen. dan moet het na verloop van tijd echt gaan lukken. bij mij is de combi overgang/anti depressiva waardoor ik slecht afval. Ga het nu proberen met meer bewegen. Zal toch x gaan lukken. Succes
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Beetje oude topic maar wellicht nog steeds relevant. Ik heb in 2015 ook een hele tijd aan de antidepressiva gezeten (wel lagere dosis gezien het voor migraine was) en hoewel ik erg veel last had van allerlei bijwerkingen, kon ik alsnog prima afvallen. Van het medicijn zelf kom je niet aan, maar je hebt minder zin om te bewegen, slaapt meer en gaat meer eten. Het komt uiteindelijk allemaal neer op in vs out, en als er meer in gaat kom je inderdaad aan.
  • lovelythinspos
    lovelythinspos Berichten: 5 Member
    Ik gebruik nu al een jaar antidepressiva en nu weer een nieuwe. Ik ben nu pas weer bezig met afvallen, dus weet niet wat voor effect het heeft. Misschien kan je wisselen van antidepressiva als je gewicht erg belangrijk is nu? Zelf ondervond ik veel bijwerkingen van ssri's en kon daarom minder dingen doen. Wanneer ik succes ondervind met het afvallen laat ik het hier wel weten dan.

    Ben je nu al gewend aan je antidepressiva? Het kan namelijk ook effect op je hormonen hebben denk ik en je gemoedstoestand heeft natuurlijk ook effect op je hormonen. Dus misschien verder proberen te kijken dan alleen kcal in en uit, maar ook naar zoals hier beschreven is slaap, stress niveau (want cortisol), etc.