Whey of proteïne poeders — Dutch (Netherlands)

Whey of proteïne poeders

Opties
Lenteliedjes
Lenteliedjes Berichten: 58 Member
HELP, ik ben echt een nono op gebied van poedertjes en pillen enzo...
Inmiddels zie ik al een tijdje dat ik steeds niet aan mn eiwitten kom in m'n voeding. Dus dat wil ik een beetje opschroeven met een poedertje.
Nou leuk dacht ik... interrrrrnet + Wheyproteïne=WTF??? De één zegt dit, de ander dat en de duurste merken staan vooraan. Hoe doe je dat?

Die pot van de Action, oké, daar kan je bijna 'vergif' op innemen dat ie kwalitatief niet fantastisch is (of misschien toch wel?). En verder hoor en lees ik vaak dat de duurdere poeders puur vanwege de naam of het plaatje zo duur zijn. "Pak de minst mooie pot, dan zit je goed" las ik ergens... maar ja, dat is die van de Action weer :confused:

Dusss wie van jullie heeft goede ervaringen met whey/proteïne poeders die qua prijs-qualiteit verhouding ook goed in de markt staan? Ik vind het niet erg om wat meer te betalen, maar dan moet het ook wel een 'meer'waarde hebben.

Thanks alvast!!!

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik kan body & fit aanraden (webshop) en zoek dan naar Whey perfection.
    Kwalitatief goede whey eiwitten en ook nog eens niet super duur (eerder goedkoop vind ik)
    Is gewoon hun eigen merk.

    Je kan kiezen voor all natural (maar die is qua smaak niet erg lekker) Of eentje met een toegevoegde smaak (als je geen problemen hebt met die kleine toevoeging)
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ik gebruik de whey delicious van xxl nutrition heeft ook een webshop. ook kwalitatief goede eiwitten niet duur en lekkere smaken. lost ook goed op wat ik wel prettig vind.
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Thanxxx mannen!!! Advies van de kenners maakt het zoeken in de rimboe een stuk makkelijker.
    Ik ga ze allebei eens bestellen, dank dank dank!
    Groet,
    Len
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik gebruik ook Body & Fit, maar dan de Smart Protein variant. Ik twijfelde destijds tussen deze of Whey Perfection maar ben uiteindelijk voor Smart gegaan vanwege de grote hoeveelheid smaakjes. Qua voedingsstoffen zitten ze ook redelijk dicht bij elkaar voor zover ik kon vinden. Ik ben er erg tevreden mee!
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Thanxxx Naruya!

    Ik heb zojuist de XXL Nutrition Whey Delicious besteld (fors in de aanbieding) want dat goed oplosbare... dat stond me wel aan :smile: volgende keer de twee Body en Fit varianten bestellen die jullie hier adviseren.
    Groet,
    Len
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eiwit is in feite eiwit en hoe mooier de naam, hoe onzinniger vaak. Wanneer je je eiwitbehoefte niet haalt kun je inderdaad voor shake kiezen. Echter heb ik slechte verhalen gehoord over de whey van body & fit. XXL nutrition is geloof ik kwalitatief beter. In veel eiwitpoeders zitten fillers (denk aan smaakversterkers, suikers e.d.), waardoor het percentage 'echte' eiwitten afneemt.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Body & Fit gebruikt een vriend en hoor ik wel goede verhalen over, volgende keer eens de XXL nutrition proberen misschien...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Eiwit is in feite eiwit en hoe mooier de naam, hoe onzinniger vaak. Wanneer je je eiwitbehoefte niet haalt kun je inderdaad voor shake kiezen. Echter heb ik slechte verhalen gehoord over de whey van body & fit. XXL nutrition is geloof ik kwalitatief beter. In veel eiwitpoeders zitten fillers (denk aan smaakversterkers, suikers e.d.), waardoor het percentage 'echte' eiwitten afneemt.

    Vandaar dat ik ook zei dat als je niet geeft om toevoeging je het beste er een kan nemen met smaak.
    De naturel vind ik zelf echt niet te pruimen namelijk. Zelfs niet met flavour drops. Dus vandaar dat ik weer overga op eentje met smaak.

    Kwalitatief is die van B&F gewoon goed. Pas een test gelezen onder 3 grote online aanbieders met eigen merk, en merken uit Amerika, en daaruit kwam naar voren dat kwaliteit van eigen vele malen zuiverder was als de "grote" merken uit Amerika die door de fitness industrie worden aangeboden en aangeprezen.

    Omdat we hier in Europa ook andere regels hebben mbt voedsel (veel strenger) maakt het dat de kwaliteit wel omhoog gaat
  • thofland2016
    thofland2016 Berichten: 1 Member
    Opties
    de keuringsdienst van waarde (npo 1) heeft er een interessante uitzending over gemaakt. http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/22-09-2016/KN_1683276/POMS_KN_5217142
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    thofland2016 schreef: »
    de keuringsdienst van waarde (npo 1) heeft er een interessante uitzending over gemaakt. http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/22-09-2016/KN_1683276/POMS_KN_5217142

    Dan ben ik benieuwd welke onderzoeken daar naar zijn gedaan.
    Want de voedingswaarde van 2 glazen magere chocomelk zijn toch wel heel anders als een eiwitshake (sowieso veel minder eiwitten)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Nou, hij is binnen hoor, de XXL Nutrition Whey Delicious! Schrok éven van het formaat van die bus... maar goed, die kan straks weer mooi als droogton mee in de kajak :wink:
    Smaak is wat zoet, maar na 't sporten ook wel verfrissend. En lost idd mooi op! Heb nog wat samples in andere smaken besteld. Dus voorlopig kan ik vooruit.
    Ook nog perfect op tijd binnengekomen, net na mn onderhoudstraining van vanochtend!

    Die aflevering van de Keuringsdienst heb ik vorig jaar gezien ja! Had toen ook mijn twijfels bij dat chocomel verhaal, want daar haal je lang niet alle eiwitten uit (en krijg je wel een overdosis suiker mee). Daarbij was die vergelijking chocomel met een 'inferieure' kwaliteit Whey. Ze hebben ook zo'n soort aflevering gehad over Chia zaad, conclusie was dat je het beter bij de dierenwinkel kan kopen. Juist ja... fantastisch advies. Wel goed om je weerstand te testen denk ik :hushed:.

    Enniewee, onwijs bedankt allemaal!!!!