2016 was niet mijn jaar, 2017 gaat 'm worden! — Dutch (Netherlands)

2016 was niet mijn jaar, 2017 gaat 'm worden!

Opties
Naruya
Naruya Berichten: 23 Member
Hallo allemaal!

Ik ben Lisanne, 27 jaar en ben hier om weer wat grip op mijn gezondheid te krijgen. In 2015 was ik erg lekker bezig met een goed fitness schema, gezonde voeding en motivatie genoeg om dat door te zetten in 2016. Ik had mijn streefgewicht min of meer bereikt en mijn doel voor 2016 was vooral om lekker door te gaan met mijn routine. Helaas was mijn lichaam het hier niet mee eens en liet me eind februari na een griepje plots flauwvallen, waardoor ik met mijn hoofd tegen de muur aan beukte en een behoorlijke hersenschudding heb opgelopen.

Long story short: ik heb maanden lang thuis gezeten met zoveel pijn dat ik niks kon. Uit ellende ben ik veel (slecht) gaan eten en beweging zat er niet in dus tegen de tijd dat ik er weer helemaal bovenop was aan het einde van het jaar was ik echt weer terug bij af.

Mijn doel voor het komende jaar is de focus op mijn gezondheid weer terug te krijgen. Allereerst met gezonder/minder eten en lichte beweging (fietsen naar m’n werk & hond uitlaten) en als ik genoeg energie/tijd heb wellicht weer wat intensievere workouts zoals kickboxen en hardlopen.

MFP heeft me in het verleden goed geholpen, met name ook door de steun en motivatie van vrienden, dus voel je vrij om me toe te voegen! :)

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Welkom Lisanna,
    Jammer voor wat er gebeurd is maar waar een wil is is een weg hopelijk gaat het je weer lukken om terug te komen waar je wil zijn.
  • nederbuur
    nederbuur Berichten: 3 Member
    Opties
    Balen, zo'n pech. Maar je kan het ook zo zien: je weet perfect hoe het moet. Nu alleen de knop omdraaien en gaan! Veel succes! (ik begin ook opnieuw)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom Lisanne! Dat is nogal jammer aan het begin. Maar dat is nu voorbij en je komt al heel gemotiveerd over, zeker omdat je eerst ook succes had, komt het vast wel goed :)
  • Monicaslifestyle
    Monicaslifestyle Berichten: 29 Member
    Opties
    Welkom Lisanna,
    Wat vervelend, ben je zo lekker bezig gebeurt zoiets, wel begrijpelijk dat je dan je grip kwijt bent als zoiets gebeurt.
    Hopelijk heb je er niets aan over gehouden? Ik heb je toegevoegd op MFP want een paar extra vrienden is altijd wel leuk, leerzaam en motiverend.
    Groetjes Monatoetje2017
  • jongeriusmike2656
    jongeriusmike2656 Berichten: 11 Member
    Opties
    Welkom terug :)
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Bedankt allemaal! :smile:

    Ik heb er gelukkig niks aan over gehouden. Mijn hoofd is altijd al mijn zwakke plek geweest - heb spanningshoofdpijn en migraine, dus een hersenschudding helpt dan niet bepaald. De hoeveelheid hoofdpijn/aanvallen zijn nu weer terug naar hoe ze waren voordat ik gevallen ben dus ik mag niet klagen. Daarnaast heeft een gezonde levensstijl zeker een positieve invloed op mijn migraine dus alleen maar meer reden om mijn routine terug te vinden. Gelukkig gaat me dat tot nu toe prima af, ik heb er vertrouwen in :smile: