kcal fitnesspal — Dutch (Netherlands)

kcal fitnesspal

Opties
hallo
Ik ben een recente gebruiker van myfitnesspal .
ik heb de instellingen zo correct mogelijk gedaan en me op licht aktief gezet.
ik zit namelijk in een heel moeilijke situatie om dit in te schatten.
ik heb een café en werk dus heel vreemde uren en zeker geen regelmaat.
tijdens mijn vrije dagen ben ik zo goed als niet actief maar tijdens de werkdagen sta ik veel recht.
nu geeft fitnesspal me 1410 kcal per dag... maar met 2 herbalifeshakes en 2 herbalifetussendoortjes en dan een hello fresh avondmaaltijd schiet er vrij weinig over. ik kan nog een beetje groenten met wat kippenreepjes of beetje magere yochurt met fruit bijnemen en dan zit ik al aan de vooropgestelde kcal. aangezien ik om de 2 uren iets probeer te eten is het bijna onmogelijk die 1410 kcal niet te overschrijden,.... hoe kan ik checken of die 1410 kcal correct zijn om te vermageren of wie kan me helpen de juiste berekeningen te maken?
tevens heb ik een polar loop die me aangeeft hoeveel kcal ik verbruik etc. jammer genoeg kan ik mijn polar flow niet koppelen omdat ik android gsm heb. als ik mijn polar flow koppel met google fit dan kan ik google fit wel koppelen met my fitnesspal maar de kcal die ik dan bijkrijg zijn enorm hoog dus daar loopt volgens mij ook iets mis.
(persoonlijke gegevens zijn vrouw - 40 jaar - 168cm - 71kg) doel vermageren op een gezonde manier naar 65 a 66 kg .
alvast bedankt voor de hulp

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Maar waarom neem je die Shakes? En waarom om de 2 uur eten? Dan zou ik niet meer aan werken toe komen. Ik ben 16 uur per dag wakker. Dat zou 8x eten zijn. 6x een eet moment moet meer dan genoeg zijn. Die shakes zijn heel kcal rijk en vaak zit er veel suiker in. Waarom niet gewoon eten? Havermout, brood, fruit enzo dan kan je het zelf verdelen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Waarom niet gewoon eten? Havermout, brood, fruit enzo dan kan je het zelf verdelen
    Inderdaad! :smile:

    Herbalife is alleen maar marketing, die shakes doen niets voor je. Ik stoor mij ook mateloos aan die Yokebe shakes reclame op tv. Ze verkondigen een verkeerde boodschap. Ze willen ze je laten denken, maar dat is met alle (shake)-dieet, dat het door dát specifieke dieet komt dat je dan je gewicht kwijtraakt. Ze trekken de verkeerde conclusie. Je verliest je gewicht doordat je in een tekort zit, NIET omdat je shakes neemt. Daarnaast hoef je ook niet om de 2 uur te eten om je verbranding op gang te houden.
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Om de 2 uur eten is zeker niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat je dat met die shakes wel nodig hebt omdat die je niet echt een vol gevoel geven. Ik sluit me absoluut aan bij de rest met de vraag waarom je de shakes neemt. Met "echt" eten zit je vaak veel voller en hoef je niet om de 2 uur te eten. Daarnaast zul je er een hoop geld mee besparen en kun je variëren.

    Wat betreft het berekenen van hoeveel je lichaam nodig heeft. Dat kan je op Google makkelijk vinden door het berekenen van je TDEE (calorieën die je lichaam per dag nodig heeft om op gewicht te blijven). Echter doet MFP dit al voor je dus als je je gegevens correct hebt ingevuld dan zal het kloppen wat MFP aangeeft. Als het niet haalbaar is kun je altijd bijstellen naar minder kilo's verliezen per week.
  • katia7200
    katia7200 Berichten: 6 Member
    Opties
    hallo allen wat jullie vraag betreft herbalife shakes omdat het gemakkelijk is, ik niet moet nadenken en zo mijn voedingsstoggen en kcal binnen heb. als ik met mfp kijk moet ik dus toekomen met 1410 kcal om 0.5kg per maand te verliezen. ach ja, we zullen misschien beter eens naar een dietist gaan. ik vind het heel moeilijk inschatten welke categorie van activiteit ik moet nemen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heb je je BMR & TDEE al eens uitgerekend? Dat kan een prima nulmeting zijn. Zoek maar eens op het forum, daar staan een hoop posts die je op weg kunnen helpen. Ik weet niet precies wat je gegevens zijn, maar 1400 kcal klinkt erg weinig.
  • katia7200
    katia7200 Berichten: 6 Member
    Opties
    @itzhanne82 ik zal dat morgen eens opzoeken, dan heb ik een vrije dag . ik heb via mijn polar loop 2 gekeken en mijn verbruikte kcal liggen in het weekend (zijn mijn werkdagen) op donderdag 1931 -vrijdag 2240 - zat 2707 . gisteren heb ik meer binnengenomen dan de 1410kcal (een 1900 kcal)
    ik kan me dus moeilijk voorstellen dat het gezond is om 1410 kcal in te nemen bij zo een verbruik
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Als jij zoveel beweegt is er iets niet goed gaan met invoeren qua beweging hoor. Ik heb mijn beweging op 0 staan en mag 1400. Die 1400 is ongeveer mijn bmr en dat heeft mijn lichaam nodig om goed te functioneren. Zou ik meer bewegen kan ik ook meer eten
  • katia7200
    katia7200 Berichten: 6 Member
    Opties
    hallo
    afhankelijk van welke site ik bmr en tdee bereken (de ene op basis van vetpercentage) de andere gewoon kom ik aan volgend resultaat die met vetpercentage (en mijn vetpercentage heb ik uit Tanita weegschaal gehaald) BMR 1427 - TDEE 1855
    (bij berekening zonder vetpercentage maar gewoon op activiteit en bmr kom ik op meer dan 2000TDEE uit)
    dus als ik dan verder wat surf op het net leert dit mij op verschillende sites dat je ongeveer 500kcal minder moet eten om 0.5 kg te vermageren per week. dat zou dan willen zeggen dat ik onder mijn bmr moet eten? pff het blijft voor mij een ingewikkelde materie....
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2017 aangepast
    Opties
    Gewicht fluctueert en het is niet altijd even handig om er vanuit te gaan dat je elke week een halve kilo kwijt bent. Kijk meer op lange termijn, of je afvalt. MAX 500 onder je TDEE, anders heb je straks geen of weinig ruimte meer om nog verder naar beneden te gaan als je lichter bent.

    Afvallen is simpel als je eenmaal je startpunt hebt (BMR & TDEE). Ga eerst een 200 onder je TDEE zitten en houd dit 3-4 weken aan. Val je af? Dan zit je in een tekort en houd je dit net zo lang aan totdat je 2 weken stilstaat qua gewicht. Verlaag dan weer met 100-200 en herhaal dat proces.

    Eet nooit voor langere tijd onder je BMR, omdat dit de essentiele kcal zijn die je lichaam nodig heeft. Daarom ook; start niet gelijk zo laag in je kcal.
  • Djinxie001
    Djinxie001 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik dacht ook altijd dat je beter 5 of 6 maaltijden kon gebruiken op een dag. Nu ik dr. Frank doe, ervaar ik aan den lijve dat gewoon 3 maaltijden zonder tussendoortjes ook uitstekend zijn. Ik heb nu het gevoel dat ik ook nog tijd heb om te leven, dan voortdurend op de klok te kijken of ik alweer "moet" eten.

    En heb ik toch een keer honger tussendoor? Dan neem ik gewoon een stuk fruit of groente.

    Totaal aantal kcal p.d. variëren op deze wijze voor mij tussen de 1300-1400. Ik eet hiermee stevige maaltijden die langere tijd een verzadigingsgevoel geven.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Als je wilt afvallen hoef je niet zo laag te gaan zitten. Je kan beter wat hoger gaan zitten..bv wat je bmr aangeeft.. Het gaat toch om de langere termijn denk ik. Afvallen doe je toch wel.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je wilt afvallen en je start met je BMR is dat natuurlijk veel en veel te laag. Je BMR dien je minimaal binnen te krijgen (zonder sport). Je BMR is cruciaal voor je organen, spieren en weefsels. Je moet ruimte over hebben om op een later moment nog te kunnen zakken als je na een tijdje niet meer afvalt met de huidige kcal inname.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Mijn Bmr is 1575..ik heb mijn dagdoel hierop gezet. Dit zou dan te weinig zijn voor mij?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    merel62 schreef: »
    Mijn Bmr is 1575..ik heb mijn dagdoel hierop gezet. Dit zou dan te weinig zijn voor mij?

    Ja.
    Beter is je TDEE uitrekenen en daar +/- 200 kcal onder gaan zitten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Inderdaad, alleen je BMR eten is te laag, omdat je uiteindelijk minder dient te eten als je voor een langere tijd stilstaat qua afvallen. Dat zou betekenen dat je minder dan je BMR moet gaat eten en dat is verre van gezond. Gustaaf heeft hier ook al vaker op gehamerd en zijn eigen ervaringen hierover gedeeld.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Dank je
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als jij inderdaad zoveel aan het verbranden bent, dan zit je met 1400kcal op een soort crashdieet. Ik vraag mij dan ook af, net als mrs_hekate, wat je doet om tot zo'n hoge verbranding te komen?
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Ik heb net mijn TDEE uitgerekend, volgens MFP kwam ik op ongeveer 1650 kcal, met de berekening op 2180. Kan dit kloppen? Zie nu door de bomen het bos niet meer.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    jolandad68 schreef: »
    Ik heb net mijn TDEE uitgerekend, volgens MFP kwam ik op ongeveer 1650 kcal, met de berekening op 2180. Kan dit kloppen? Zie nu door de bomen het bos niet meer.

    MFP zit er in 99,9% van de gevallen naast (bij mij, 193 cm en destijds 135 kg gaf die aan 1400 kcal per dag)

    Oftewel, ik zou je TDEE berekening aanhouden.
    Sowieso houd MFP geen rekening met sporten, die verwacht dat je dit invult en weer bij eet.

    Bij je TDEE houd je hier wel rekening mee en hoef je je sporten niet meer apart in te vullen.