Wegen — Dutch (Netherlands)

Wegen

Opties
Ben ik de enige die zich niet durft te wegen? Ik heb me wel gewogen. 6.5 kg eraf.Nu slaat de angst weer toe. Klinkt overdreven maar vroeger met diëten stond ik elke dag op de weegschaal. Tot op een gegeven moment ik niet meer durfde..jaar of wat geleden .Ik ben altijd bang voor het resultaat .Dat ik niet ben afgevallen of juist zwaarder ben geworden...heel lastig!

Reacties

  • jongeriusmike2656
    jongeriusmike2656 Berichten: 11 Member
    Opties
    Die angst herken ik wel hoor... Daarom weeg ik me maar 1 keer per week op een vast tijdstip, zondag ochtend na mijn wandeling met de hond. Ik weet dat ik goed bezig ben maar toch, die angst hé. Maar ik ben altijd wel opgelucht wanneer ik me gewogen heb en de mensen om me heen waarschijnlijk ook :)
    Ik heb nu een digitale weegschaal gekocht bij de Lidl, voor weinig. Deze zet het weegresultaat gelijk in mijn iPhone en die zet het weer in MFP, vals spelen niet (meer) mogelijk. Wel spannend en ook wel een motivatie om extra mijn best te doen.
  • loesli
    loesli Berichten: 2 Member
    Opties
    Gewicht zegt niets. Ik heb een tijd lang pbp gedaan en qua gewicht was ik nog geen 5 kg afgevallen maar qua omvang was ik wel heel veel kwijt. Ik kon jurken weer aan die ik eerder aan kon als ik 10- 15 kg lichter was. Maak foto's en meet je borst-, taille-, heup- en beenomvang. Laat je niet gek maken door de kg's.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Gelukkig niet de enige. Ik heb zo'n lompe weegschaal. Geeft standaard 2 kilo teveel aan..vergeleken met andere.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Door het sporten voelde ik me ook wrl smaller worden. Vorig jaar 8 maanden geleden bv eens gewogen. Niets afgevallen wel smaller geworden..
    Ik ben met begin van diëten, nov vorig jaar vergeten me te meten. Lijkt me nu niet meer zo zinvol. Ik wil hooguit nog een kilo of 5 afvallen. Bedankt voor de reacties
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik weeg me ook bijna nooit, alleen als ik tijd heb in de sportschool met een goede wegschaal. Het gaat niet om de kg maar om je gevoel vind ik.
  • desirevdbeld
    desirevdbeld Berichten: 17 Member
    Opties
    Hoewel ik weet dat gewicht an sich niets zegt, weeg ik me toch iedere dag. Hoe dichter je bij je doel komt, hoe minder verschil je in gewicht zult zien, maar nog wel in omvang. Maar juist vooral in het begin als er nog wel "veel" af moet, is iedere dag wegen mijn motivatie/stok achter de deur. Ik besef me heel goed dat er een bepaalde "foutmarge" in zit en dat de 300gr die er op dag 1 af lijkt te zijn, er op dag 2 gewoon weer bij kunnen staan, maar toch.. Het houd me scherp. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet voor iedereen werkt.

    Je moet jezelf even afvragen wat je doel is. Als je 5kg af wilt vallen, zul je jezelf ook moeten wegen. Als je gewoon "af wilt slanken" (zonder er een cijfer in kg's aan te hangen), kun je ook meten met een centimeter.. Het is wat jij zelf het belangrijkst vind en waar je je het prettigst bij voelt. :)
  • desirevdbeld
    desirevdbeld Berichten: 17 Member
    Opties
    MFP stuurde net dit artikel mee in de nieuwsbrief: http://blog.myfitnesspal.com/how-often-should-you-weigh-yourself/
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Ik ga nog wel eens 'expres' op de weegschaal staan als ik veel/ongezond heb gegeten. Zo van: daarom moet je dat niet te vaak doen. Maar niet voor iedereen werkt dat motiverend :wink:

    Overigens gebruik ik de weegschaal niet als leidraad, het is maar een momentopname die niets zegt over de omstandigheden, net zoals je het niet alleen af kan meten aan alleen je sportiviteit of alleen je voeding. Ik meet m'n vooruitgang liever aan hoe ik me voel, dat hangt meestal samen met de drie elementen voeding, beweging en meten...

    Naast wegen is het trouwens ook geen gek idee om regelmatig je omvang op te meten (nek borst romp en heupen). Soms val je in gewicht niet af, maar in omvang wel omdat je je spierkorset strakker traint :smile: