Genoeg proteïne per dag krijgen — Dutch (Netherlands)

Genoeg proteïne per dag krijgen

Opties
Dag allemaal,

Ik train al een tijdje meerdere keren per week maar ga nu toch echt eens mijn calorieën een tijdje bijhouden hier. Hebben jullie nog goede tips voor makkelijk eten met een hoog proteïne gehalte?

Ik eet vrij saai, eieren, fruit, casein shake of twee, yoghurt en avondeten maar om slechts 1500-1800 calorieën te halen met 180gram proteïne is nog vrij lastig.

Dank en groetjes,

Ramon

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoi Ramon, waarom zoveel gram eiwitten? Als je dit doet vanwege spieropbouw of spierbehoud is het niet nodig om zoveel eiwitten te eten. Of weeg je veel waardoor je op zoveel uitkomt? Max 1.8gr per kilo lichaamsgewicht is meer dan zat.

    Voor makkelijk eten; kipfilet, eieren, vis etc. Kies voor vlees of vis met weinig kcal en hoog in eiwitten.
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Ik las wel eens dat je gemiddeld zo'n gram per pond aan lichaamsgewicht kan aanhouden, ik weeg 78kg dus dat is rond de 180gram. Blijf wel gewoon veel eieren, vlees en shakes nemen voor het gemak. Vis is niet echt mijn smaak
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Max 2 gram per kilo lichaamsgewicht is meer dan voldoende bij zowel spieropbouw als bij spierbehoud. Dat zou in jouw geval 156gr aan eiwitten zijn. Meer dan dat is niet nodig voor dat doel. Kan het kwaad? Nee, maar dan zou je meer zoveel eiwitten eten omdat het je bijvoorbeeld beter verzadigd en je daardoor minder snel honger krijgt.
  • sandersvt
    sandersvt Berichten: 2 Member
    Opties
    Magere kwark is een aanrader! Mega veel eiwitten, amper kcal en het vult ook nog eens hardstikke snel. Ik ontbijt meestal met 500gr magere kwark.