Lunch al op voor 10:30 — Dutch (Netherlands)

Lunch al op voor 10:30

Opties
Hoi!

Hebben jullie nog tips voor iemand die al zijn eten voor op school/werk ( brood en een banaan bijvoorbeeld ) al op heeft ver voor lunchtijd? Ik vind het moeilijk de verleiding te weerstaan terwijl ik weet dat ik het eten eigenlijk meer zou moeten verdelen over de dag, zodat ik het volhoud.

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Opzich maakt het niet uit wanneer je het op eet. zolang je alles maar telt en je doel behaald.

    Leg je brood buiten beeld dan wordt je er niet de hele tijd aan herinnerd. En zorg dat je je niet verveeld.
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik leg het uit beeld en ik probeer mezelf af te leiden met een soepje als ik trek lijk te hebben.
    En heb daarom ook wat extra fruit bij, laag in calorien en toch vullend
  • evanthek
    evanthek Berichten: 13 Member
    Opties
    Ik wen aan het gevoel van honger en in plaats van er tegen te vechten laat ik het gewoon toe om honger te hebben. Ik denk dat het een fase is waar ik doorheen moet om niet continue toe te geven aan dat gevoel te moeten eten.

    Water en een suikervrij dropje ter afleiding en als het dropje bijna op is een kauwgom om die lekkere dropsmaak te mengen en vast te houden....maar ik ben natuurlijk wel gek op drop smaak hahaha.
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik eet 6 keer per dag waardoor ik nooit honger heb, maar kom ook zelden boven m'n calorieendoel uit omdat ik m'n calorieen goed verdeel. Ik eet dus ook om 10 uur al iets op m'n werk, maar dan heb ik om 12.30 m'n lunch nog gewoon in de koelkast staan. Vervolgens eet ik om 15.00 alweer iets!

    Daarnaast is mijn lunch de laatste tijd altijd een salade, wat ik niet zo makkelijk even naar binnen schuif als een boterham. Ik moet er echt voor gaan zitten en alle ingredienten door elkaar gooien, wat ik natuurlijk niet ga doen terwijl ik zou moeten werken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn vraag is eigenlijk meteen, waarom je meteen al je eten voor de lunch opeet. Heb je trek? Wat is je ontbijt, waardoor je al om half 11 aan je lunch wil beginnen? Daarnaast lijkt het mij ook praktischer voor je om je eten in te plannen zoals Naruya aangeeft. Of een intens groot ontbijt, waardoor je lang verzadigd blijft. Voor de een werken kleine porties verdeeld over de dag en voor sommige is 3 grote maaltijden prima.
  • marklippel
    marklippel Berichten: 1 Member
    Opties
    > @Chemins zei:
    > Hoi!
    >
    > Hebben jullie nog tips voor iemand die al zijn eten voor op school/werk ( brood en een banaan bijvoorbeeld ) al op heeft ver voor lunchtijd? Ik vind het moeilijk de verleiding te weerstaan terwijl ik weet dat ik het eten eigenlijk meer zou moeten verdelen over de dag, zodat ik het volhoud.
    >
    >

    Veel water of thee drinken.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Je zou je banaan bij je kunnen houden en het brood in je kastje oid kunnen leggen, zodat het niet direct onder hand bereik is. Ontbijt je wel? Van mijn dietist mag ik ook brood bij het koffieuur, maar als je je niet kan beheersen zou ik de rest van je brood ergens anders houden.
    Echt honger hebben lijkt mij overigens niet de bedoeling. Ik denk dat je dan moet kijken of je genoeg voedzame producten eet. Denk aan havermout, ei oid.
  • Chemins
    Chemins Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt voor de tips allemaal! :) Jammer genoeg heb ik geen kluisje of iets dergelijks, dus ik moet het eten in mijn tas houden. Ik ontbijt wel, maar ik denk dat ik het nog een beetje moet uitbreiden (tot iets van 400 cal misschien?). Ik ga voortaan een thermoskan thee en extra tomaatjes en fruit meenemen tegen het hongerige gevoel. Hopelijk kan ik mijzelf er zo in trainen dat ik het eten in gedeelten eet.
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Alle bovenstaande tips plus...
    Een gezonde snack meenemen waar 'werk' aan zit, bijvoorbeeld omdat je het moet schillen of klaar maken (denk aan een grapefruit die je moet pellen, noten die je nog moet kraken, of een opkikker waar je water voor moet koken).

    En... als je je snack of boterham op hebt, ga niet meteen aan het volgende beginnen, laat het minstens een half uur zakken en voel dan heel bewust of je nog steeds trek hebt, pak dan pas je tweede boterham, of nog een gezonde hand snoeptomaten :smile: