De Kcal behoefte berekenen — Dutch (Netherlands)

De Kcal behoefte berekenen

Opties
Hallo iedereen,

Ik had graag jullie hulp gehad met het berekenen van mijn calorie behoefte.
Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar geraak er niet goed aan uit wat het aantal is dat ik mag eten.
Ik doe kantoorwerk en probeer om 3x in de week te gaan sporten. 2x in de week lukt altijd. En de sport die ik doe is telkens 1u Crossfit en doe dit nu sins 13 februari.
Ik werk 3x per week 's avonds nog in een frituur dus daar heb ik ook wel beweging. En ga ook met het openbaar vervoer werken dus ik stap ook wel.
Mijn gewicht is 68.3 kg, ben 158 cm groot en mijn weegschaal geeft een vetpercentage aan van 36.5%.

Hoe bereken ik dit het best. En wat is de hoeveelheid die ik mag innemen?

Ik wil en moet terug wat afvallen en "gezonder" leven. Ik wil me ook niet uithongeren en af en toe ook is kunnen genieten.

Hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik Myfitnesspal goed kan invullen.

Alvast bedankt!

groetjes
Vicky

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vicky,

    Je kunt je BMR & TDEE uitrekenen via https://tdeecalculator.net/ Bijna alle calculators op internet komen enigszins in de buurt van elkaar.
  • vickyvanpassel
    vickyvanpassel Berichten: 21 Member
    Opties
    bedankt!!
  • marr13mfp
    marr13mfp Berichten: 7 Member
    Opties
    Alleen in de praktijk kom je achter je werkelijke energiebehoefte. Sites geven alleen richtlijnen. Succes !
  • Anne_R91
    Anne_R91 Berichten: 7 Member
    Opties
    Als je het echt exact wilt weten zou ik een fitbit (oid) aanraden. (Het beste met hartslagmeter.) Ik merk bij mezelf dat het best kan verschillen per dag wat ik verbrand. En soms als ik 's avonds zie dat ik het kaloriedoel niet gehaald heb dan geeft dat extra motivatie om nog even naar de sportschool te gaan!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Probeer een 'normale' dag te nemen als gemiddelde...