Stoppen met roken en afvallen — Dutch (Netherlands)

Stoppen met roken en afvallen

Opties
Kan het? (En dan niet in theorie, maar liefst mensen die dit ook echt hebben gedaan..)

Ik wil stoppen met roken (nu tussen 1-2 pakjes per dag) maar ik heb ook een erg hoge bmi (37). Beiden erg voor mijn gezondheid. Wat zouden jullie doen en hebben jullie hier ervaring mee?

Reacties

  • 73jessica
    73jessica Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi, ik ben nu een jaar gestopt met roken, het kan echt heel zwaar zijn. Maar ik heb de eerste twee weken een elektrische sigaret gebruikt. Dat helpt echt om toch een handeling te kunnen doen, op het moment dat je een peuk zou willen pakken.
    Ik was ook te zwaar en dat hield mij soms tegen om te stoppen met roken, omdat je meestal wel aankomt.
    Maar ik heb het toch gedaan, en de 5 kg extra maar voor lief genomen, nu ben ik een jaar gestopt en ga aan mn gewicht werken.
    En als je kan stoppen met roken heb je discipline en dan gaat het afvallen je ook lukken.
    Zet hem op!
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    mei 2017 aangepast
    Opties
    Ik was in de zomer 86kg, in oktober gestopt met roken en overgestapt op een elektrische sigaret. Puur voor financiële en stank redenen. Weeg nu nog 78kg, het is zeker mogelijk.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi,
    Dat is zeker mogelijk. Ik ken vele succesverhalen :).

    Voor je gezondheid raad ik aan te stoppen en ook af te vallen... Dat is gewoon advies waar verder niets aan vast zit.
  • xrajet
    xrajet Berichten: 7 Member
    Opties
    Hoi, ik ben nu 4 manden van het roken af en dit gaat me goed af allen ik ben nu wel 8 kilo aangekomen. Ik wil nu graag hier proberen om mijn overgewicht kwijt te raken. Ik heb vandaag voor het eerst mijn voeding ingevult en kwam met het ontbijt al over de limiet heen .kan ik ergens advies vinden over voeding welke het best te gebruiken zijn en zo? Ik weeg nu 130 kilo en zou graag op zon 100 uitkomen.
  • spillepoot
    spillepoot Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik had een app gedownload van Jason vale Quito smoking (je moet wel Engels kunnen) dit heeft mij heel erg geholpen verder e-sigaret zonder nicotine voor bij de thee s' ochtends. Zonnepitten (kom je wel van aan) en ricola suikervrije snoepjes hebben mij ook erg geholpen.
    Ik ben wel aangekomen (daarom zit ik nu op deze app lol) maar ik denk dat ik die wel kwijtraak ik heb een stuk meer energie nu. Ik hoop dat het je lukt! Het is makkelijker dan je denkt!!!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Sowieso is stoppen met roken ook erg gezond ;) Alle beetjes helpen.