welke personen weegschaal gebruiken jullie? — Dutch (Netherlands)

welke personen weegschaal gebruiken jullie?

Opties
Vandaag ontdekt dat mijn weegschaal alles behalve nauwkeurig is. 6x op gaan staan en meermaals een ander gewicht. Scheelt soms zelfs meer dan 500gr.
Dus nu vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen in mijn zoektocht naar een nauwkeurige weegschaal.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Denk dat het weinig uitmaakt welke je kiest. Als die van jou niet meer nauwkeurig is dan is 'ie wellicht kapot. Waarom ga je na de eerste meting nogmaals op je weegschaal staan?
  • sylvialevi
    sylvialevi Berichten: 20 Member
    Opties
    Uit gewoonte en om zeker te zijn dat het juist is. als ik dan twee of zelfs drie keer hetzelfde gewicht zie ben ik gerustgesteld. Helaas is dat niet het geval met mijn weegschaal die thans nog helemaal niet oud is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Uit gewoonte en om zeker te zijn dat het juist is.
    Dat snap ik niet helemaal (want; hoezo 'juist'?). Ben je niet te gefocust op het getal op die weegschaal? Maar goed, dat is none of my business en ook niet de vraag. Als je twijfelt over de goede werking van je weegschaal, kun je een nieuwe aanschaffen en welke dat is maakt weinig uit, alhoewel ik wel voor een digitale zou gaan. Een weegschaal met impedantie kan, maar is uiterst onnauwkeurig en zegt vrij weinig.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Thuis heb ik er geen en soms als ik langs de sportschool ga, ga ik er even op staan...
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Had eerst een dure polar, daar zat ook tot een kilo verschil in door alleen maar je net even ergens anders te gaan staan op dat ding, nu een goedkope Soehnle van 20 euro van de blokker......nooit problemen mee gehad
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Anologe weegschaal. Niet nauwkeurig maar wel stabiel . Twee keer wegen , twee keer hetzelfde gewicht.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je echt heel specifiek je gewicht wil weten zou ik juist niet voor een analoge kiezen, omdat je daar niet goed kan zien hoe het cijfer achter de komma is. Voor de nauwkeurigheid zou ik toch echt wel voor een digitale gaan.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ik heb een Cresta (digitaal). Heel fijn, want je kan meerdere "profielen" aanmaken die p.p. de vooruitgang registreert. Hij meet gewicht, vetpercentage en spierpercentage... en volgens mij nog iets, maar geen idee wat dat is :p Naar mijn weten wel accuraat en zou niet anders meer willen!
  • shaidew
    shaidew Berichten: 2 Member
    Opties
    sylvialevi schreef: »
    Vandaag ontdekt dat mijn weegschaal alles behalve nauwkeurig is. 6x op gaan staan en meermaals een ander gewicht. Scheelt soms zelfs meer dan 500gr.
    Dus nu vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen in mijn zoektocht naar een nauwkeurige weegschaal.

    Het is ook belangrijk om de weegschaal op een vaste vloer te zetten. zoals in een badkamer en niet op een vloerkleed of iets dergelijks.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het is ook belangrijk om de weegschaal op een vaste vloer te zetten. zoals in een badkamer en niet op een vloerkleed of iets dergelijks.

    Goed punt!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Blijkt dat die weegschaal voor geen meter werkt bij de sportschool, echter is mijn voortgang wel gewoon echt ;) Heb even de goede gepakt bij een gezondheidstest en nog tevreden, maar weer een doeltje erbij.
  • ieroen
    ieroen Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik heb best wat reviews doorgenomen van elektronische weegschalen en ontdekte dat de Withings er meestal met kop en schouders boven uitstak. Heb 'm intussen gekocht en super tevreden van. Hij synchroniseert automatisch via wifi met een gratis app die alle vooruitgang bijhoudt en geïntegreerd is met MyFitnessPal.
  • desirevdbeld
    desirevdbeld Berichten: 17 Member
    Opties
    Wij hebben de iHealth Core die via wifi met een app synchroniseert. Nu enkele maanden in gebruik en wel tevreden over. Consistente meetomstandigheden zijn gewoon key: zelfde moment, zelfde hoeveelheid kleding (of beter nog: geen), stevige ondergrond, als je in de badkamer staat in de zelfde luchtvochtigheid (weeg voor het douchen bijv.), etc. En.. het getal an sich zegt niet zoveel. Ik let zelf vooral op de trend en de spiegel. :)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Wij hebben sinds afgelopen zomer de "Runtastic" weegschaal... van alle digitale weegschalen die via WiFi synchroniseren, vonden we die het mooist bij de badkamer kleuren. (idd, echt een héél goed argument)
    Maar ja, de Wifi synchronisatie is hopeloos, die is ie steeds na twee dagen kwijt :disappointed: verder is 't een fantastisch ding!

    Idd wat Shaidew zegt: stabiele ondergrond doet wonderen!
    En... niet iedere keer onder een kast schuiven ofzo, gewoon op een vaste plek laten staan!
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    De mijn wijkt 2 kilo af dus ik gebruik hem niet. Verder gaatde weegschaal tevel in mijn hoofd zitten ..vroeger elke dag erop. Nu meer rust.
    .
  • Gregvvelthoven
    Gregvvelthoven Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben een fanatiek gebruiker van de producten van Garmin. Heb sinds kort ook de weegschaal aangeschaft en moet zeggen dat deze vrij precies mijn gewicht weergeeft en handig is aangezien het automatisch synchroniseert (ook met myfitnesspal). Op coolblue is deze nu in korting tijdens de solden, en mss ook op bol.com.
    Verder raad ik zoals hierboven ook vermeld wordt altijd aan een weegschaal te gebruiken op vaste ondergrond. Totaalgewicht kan nogal verschillen indien dit niet gebeurt.
  • SchrijvertjeNL
    SchrijvertjeNL Berichten: 1 Member
    Opties
    Wij hebben sinds 5 jaar een Withings weegschaal, net als ieroen, en die bevalt prima (fijn dat ie koppelt met o.a. myfitnesspal). Zelf vind ik centimeters bijhouden een betere en meer stimulerende optie voor gewichtsverlies.
  • jongeriusmike2656
    jongeriusmike2656 Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik heb 2 weken geleden een weegschaal besteld bij de Lidl. Ben er erg blij mee, hij zet de gegevens gelijk in mijn iPhone en die zet het weer in MFP.. en dat voor 25 euries!
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Ben wel een beetje jaloers op die weegschaal van Lidl... Dat dure ding van ons synchroniseert nu zelfs helemaal niet met mijn gloeinieuwe iPhone :confused:
  • henkfeenstra1704
    henkfeenstra1704 Berichten: 8 Member
    Opties
    Heb gewoon zo'n goedkope maar hij doet het. Weet niet of hij 100% precies is want ik heb er nooit een 2e naast gehad om te controleren.aar als ik 2x weet heb ik wel altijd hetzelfde gewicht.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Bij de sportschool waar ik ga hebben ze wel een goede, meten ze ook %, dus dat gaat beter dan een 'normale'. Sta er 1x per maand op geloof ik.
  • evanthek
    evanthek Berichten: 13 Member
    Opties
    Ik weeg één keer per week bij de weegschaal in de apotheek.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ik weeg om de 4 weken in de sportschool. Af en toe thuis om progress te checken. Verder de spiegel en cm!!
  • MysticGoalie
    MysticGoalie Berichten: 25 Member
    Opties
    Gebruik een weegschaal van under armour, synchroniseert met myfitnesspal. Weeg momenteel dagelijks 1x s'morgens (focus op de trend ipv dagelijks nummer).
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Een Medisana, meet van alles en nog wat. Is exact hetzelfde als mijn oude, die ook nog hier staat en dat was een Soehnle.