Krachttraining en balans in de macro's — Dutch (Netherlands)

Krachttraining en balans in de macro's

Opties
esthervinju
esthervinju Berichten: 2 Member
mei 2016 aangepast in Stel jezelf voor
Goedemiddag,

Mijn naam is Esther, 35 jaar en sinds vandaag aan MFP en oh oh oh wat wordt ik blij van dat je je macro percentages in kunt stellen! Want daar wil ik de focus op leggen en uitvinden bij welke percentages ik me het beste voel en dat binnen ongeveer 1700 kcal per dag.

Hiervoor gebruikte ik de samsung s health app, prima en snelle app, alleen geen mogelijkheid voor gebruik op laptop e.d.

In het kort: ik woog eind 2013 meer dan 150 kg, de weegschaal gaf een error en in het boekje las ik dat er dan meer gewicht op stond dan het meten kon. Dus als startgewicht heb ik de 150 maar aangehouden.
Sinds maart 2014 doe ik samen met mijn sportbuddy 3x per week krachttraining, 1x in de week met een personal trainer en de andere 2x doen we het zelf samen. En met krachttraining bedoel ik functionele training, dus niet aan de apparaten hangen maar met stangen in de nek squatten, deadlifts, chestpresses, pullups (pas sinds dit jaar), etc. The real thing zeg maar :wink:

Ik heb me een versuffing gelezen en gekeken aan voedingsadviezen en heb diverse zaken gedaan en trek nu mijn eigen plan, door zoveel als mogelijk echte producten te eten en zorgen voor voldoende eiwitten ivm mijn training. Per vandaag ga ik me iets meer focussen op de balans tussen de macro's en voelen welke balans voor mij werkt.

En oh ja; ik ben inmiddels 41 kg kwijt en een stuk sterker!

Leuk zo'n forum en ik zal hier vaak gaan meelezen en misschien her en der mee babbelen.

Groetjes,
Esther

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wauw, wat netjes dat je al van zover gekomen bent Esther.
    Heel veel succes !
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Esther,

    Welkom bij MFP en veel succes!
  • esthervinju
    esthervinju Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt Gustaaf85 en LaurensE1!
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    Opties
    Welkom Esther, zo te lezen ben je al goed bezig! Succes met het behalen van je doelen.
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Welkom op MFP. Wat een doorzettingsvermogen en echt knap dat je 41 kg kwijt bent.
    Heel veel succes verder!
  • AnkeV84
    AnkeV84 Berichten: 15 Member
    Opties
    Wauw knap hoor. Idd wat een doorzettingsvermogen! Ga vooral zo door, maar als ik zo lees dan komt dat wel goed
  • spillepoot
    spillepoot Berichten: 23 Member
    Opties
    41 kilo is idd echt knap! Ik hoef je geen succes te wensen met afvallen want dat komt volgens mij helemaal goed!