Hoeveel calorieen gebruiken jullie per dag ? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel calorieen gebruiken jullie per dag ?

Opties
Ik vraag me af of ik minder zou moeten eten voor beter/sneller resultaat ik zit zo rond de 1600 per dag gemiddeld....
graag hoor ik hoeveel jullie gebruiken en wat het resultaat daarvan is

Groetjes Ingrid
«1

Reacties

  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Hm ok, ik heb het even opgezocht en dan zegt ie 1996 calorieen, is dat dan wel wat ik moet eten en dan toch nog af val?
  • pascal8923
    pascal8923 Berichten: 23 Member
    Opties
    > @ivisserteensma zei:
    > Hm ok, ik heb het even opgezocht en dan zegt ie 1996 calorieen, is dat dan wel wat ik moet eten en dan toch nog af val?

    Je bmr is de energie die je lichaam gebruikt puur voor je vitale functies. ( Dus als je de hele dag in bed zou liggen bijvoorbeeld)
    Alles hieronder richt dus schade aan voor je vitale functies.
    Ik vind het wel erg hoog, wat is je gewicht, lengte en leeftijd?
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Ik hoor rond de 2.000 te gebruiken maar ik ga nu al een maand op 1500 tot 1700, ja ik ben aan het afvallen.
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    mei 2017 aangepast
    Opties
    @pascal8923 ik ben op dit moment 98 kilo 1.76 en 44 jaar jong ik ben al 34 kilo afgevallen afgelopen jaar, maar vraag me nu af of ik niet te weinig eet
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    mei 2017 aangepast
    Opties
    1600 is lijkt mij te laag inderdaad. Als ik je BMR uitreken met die gegevens kom ik op 1712 uit (via fitnessjunk punt nl)...
    Probeer eens een weekje 1800 en kijk of je dan op gewicht blijft of nog afvalt (wat je wilt).
  • pascal8923
    pascal8923 Berichten: 23 Member
    Opties
    Precies wat Laurens zegt, ik reken het ook uit via fitnessjunk. Succes :)
  • Koerntjes
    Koerntjes Berichten: 4 Member
    Opties
    Klopte niet Te Laag Zitten Qua Energie.
    Anders haal je het uit je spieren en dat wil je juist niet.
    En je moet genoeg energie hebben om te sporten
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Dankje voor je reactie @Koerntjes ik blijf het een lastige materie vinden ... ik zit nu op zo'n 1620 calorieen per dag, en heb helemaal geen last van honger of geen energie ... ik hoop dat het zo goed gaat en ik snel weer eens wat verandering zie op m'n weegschaal haha
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    k zit nu op zo'n 1620 calorieen per dag, en heb helemaal geen last van honger of geen energie
    Vergeet niet dat geen hongergevoel geen indicatie is of je te weinig eet. Onder je BMR eten is niet aan te raden, omdat dit op langere termijn schadelijk is voor je lichaam. Denk hierbij aan je spiermassa, organen & weefsels. Maar ook de functie van je hersenen en vitale functies. Je BMR is 1708 en met 1620 zit je daar dus ruim onder.
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Dankje @itzhanne82 ik zal het aanpassen in m'n mfp en m'n best doen wat meer te eten, denk je dan ook dat ik daardoor stil kan staan met m'n afvalllen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee. Als je stil staat qua gewicht voor een periode langer dan 3 weken dan zit je niet in een tekort. Dan kunnen er meer dingen aan de hand zijn;
    1. je weegt niet alles goed af
    2. je registreert niet alles correct
    3. je noteert niet alles wat je eet

    Die rekenformules zijn slechts een indicatie, de werkelijkheid kan altijd iets verschillen. Maar als jij een BMR hebt van rond de 1700kcal, dan moet je afvallen met 1600... Ik weet niet hoe je bewegingspatroon is, maar als je hier ook nog bij sport dan ligt je verbruik dus hoger op die dagen. In de regel is het vaak simpel; val je niet af, dan eet je dus nog teveel.
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Oké Dankje,
    het is niet zo dat ik helemaal niet afval, ik heb het eens bekeken en ik ben in de afgelopen vier maanden zes kilo afgevallen...

    Inderdaad maar een beter bekijken of ik het afwegen beter kan doen....
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2017 aangepast
    Opties
    het is niet zo dat ik helemaal niet afval, ik heb het eens bekeken en ik ben in de afgelopen vier maanden zes kilo afgevallen...
    Gewicht verliezen is nooit lineair. Als je over een langere periode maar afvalt. Soms schiet het omhoog, soms blijf je stilstaan en dan schiet je weer naar beneden. 6 kilo in 4 maanden is netjes. Als dit geleidelijk is gegaan, dan is er een minimaal verlies van spiermassa.
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Dankje @itzhanne82 ben je ervaringsdeskundige of anders ?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Lezen van heel veel, maar dan ook echt heel veel wetenschappelijke artikelen. Met de nadruk op wetenschappelijk, omdat er heel veel onzin in de wereld is. De interesse van voeding & sport. Ik train zelf al meerdere jaren en nu 1,5 jaar onder begeleiding van Richard Bell (training & voeding). Van hem leer ik ook heel veel en gebruik ik uiteraard voor eigen kennis, maar ook om te delen. Heb zelf nooit gestruggled met overgewicht, maar heb zowel een cut-fase (vetverlies) als bulkfase gehad. Momenteel weer een cutfase met behoud van massa en kracht.

    Dus je kunt wel stellen dat ik e.e.a. weet :tongue:
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Fijn dat je je kennis deelt !! Bedankt !
  • woppy2307
    woppy2307 Berichten: 3 Member
    Opties
    Oei als ik dat hier zo lees ik ik veel te weinig. . .1200 per dag
  • BeccaNevergivingup
    BeccaNevergivingup Berichten: 12 Member
    Opties
    Op de sportschool hebben ze mij net gewogen en gemeten enzo, en rekening houdend met mijn activiteiten niveau krijg ik advies om rond de 1550 per dag te blijven.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Goed bezig allemaal.
  • Per_Bulen
    Per_Bulen Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik ben ermee begonnen sinds gisteren, ik mag blijkbaar 3645 cal eten op de ganse dag. Ik denk dat ik ga verdikken als ik dit advies volg. Ik had 1825 extra cal verdiend omdat ik 5km gelopen had en over de 10.000 stappen zat :s Ik ben zelfs gaan uit eten vandaag en ik kom er niet aan.. Wat klopt er niet?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    1825 kcal voor 5 km lopen is wel veel mag ik vragen hoe je hier aan komt? Als ik met mijn tomtom spark 5 km hardgelopen heb geeft hij aan dat ik 604 kcal verbruikt heb.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    juni 2017 aangepast
    Opties
    Dat lijkt me idd ook niet kloppen. Wat gebruik je om je verbruik te meten?
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Staan het gewicht ook ingesteld ? Daar past mijn app endomondo ook het verbruik op aan...
  • Per_Bulen
    Per_Bulen Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik gebruik als toestel de Garmin forerunner 35. Hij staat gelinked aan mijn MFP. Ik heb een sessie van 5 km gelopen op rustig tempo (33.57min) in totaal goed voor 548 cal. Deze cal kreeg ik dus extra op MFP. Ook kwam ik op 12.000 stappen waarvan toen 6000+/- van mijn 5km run waren. Hiervoor kreeg ik door heel de dag steeds meer cal. ongeveer 1400 +/- extra cal. Dus 1820 basis + 548cal 5km run + 1400. Ik kreeg dat helemaal niet gegeten! :s