Soms zie ik door de bomen het bos niet meer in al dat voeding gedoe — Dutch (Netherlands)

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer in al dat voeding gedoe

Opties
ValkyrieP
ValkyrieP Berichten: 53 Member
Als ik op google intik : hoeveel Natrium mag een mens hebben p/d ? Dan zegt het voedingscentrum.nl : Voor volwassenen geldt het advies om niet meer dan 2,4 gram natrium
Als ik hier mijn gerookte Atlantische zalm uit de carrefour van100 g intik dan zegt myfitnesspal dat die 3500 mg natrium in zich heeft ???
Je begrijpt dus wel dat hier voortaan geen zalm meer van de Atlantische zee in huis komt .
Geef mij er voortaan maar eentje uit de Zierikzee.

Carrefour - Gerookte Atlantische Zalm, 100 g 182 1 11 19 0 3.500

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Waarom ben je zo gefocust op natrium? Staan de voedingswaarde van de zalm niet op de verpakking? MFP geeft niet altijd de juiste informatie weer namelijk.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wees niet altijd zo wetenschappelijk ernstig Hannelore want je zag toch ook wel dat ik niet achter mijne natrium zat aan te jagen
    Hoe wil je het dan benaderen? Je hebt een vraag toch? Daar geef ik dan antwoord op. Kalium & natrium zijn niet perse micronutriënten/ mineralen die superieur zijn t.o.v. de rest. Dus vandaar mijn vraag waarom juist deze twee eruit pikken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    maar haal soms dat alleswetende computertje ook eens uit je hoofd
    Nou zeg... :neutral:

    Dit "alleswetende computertje" zorgt er wel voor dat er gedegen informatie op dit forum bestaat om vragen zoals degene die jij stelt kan beantwoorden.

    Wellicht dat iemand anders hier op dit forum naar je koolhydraten kan kijken, want dit is niet de vraag die je in je startpost hebt gezet.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Tik dit eens in in Google: milligram naar gram
  • wendy19021985
    wendy19021985 Berichten: 9 Member
    Opties
    Ik zit ook veel te hoog in natrium als ik mijn zalm eet.
    Maar eerlijk gezegd Let ik hier niet op.
    Goed afwisselen met eten dan zit dat wel goed ;)
  • MysticGoalie
    MysticGoalie Berichten: 25 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    maar haal soms dat alleswetende computertje ook eens uit je hoofd
    Nou zeg... :neutral:

    Dit "alleswetende computertje" zorgt er wel voor dat er gedegen informatie op dit forum bestaat om vragen zoals degene die jij stelt kan beantwoorden.

    Wellicht dat iemand anders hier op dit forum naar je koolhydraten kan kijken, want dit is niet de vraag die je in je startpost hebt gezet.

    B)

    giphy.gif