recept voor lekkerbekken die willen afvallen — Dutch (Netherlands)

recept voor lekkerbekken die willen afvallen

Opties
ave1969
ave1969 Berichten: 336 Member
Benodigd:
Tonijnstukken op water
Bleekselderij (stengels)
komkommer
Remia friteslijn
gedroogde tomaat (niet op olie), zwarte olijven (niet op olie), snoeppaprika
peper, zout, citroensap

Op 100 gram tonijn (1 blikje John West uitgelekt): 200 gram bleekselderij in boogjes en 200 gram komkommer in partjes. Door elkaar husselen en net hoe smeuïg je het hebben wilt friteslijn erdoor, en wat citroensap. Opleuken met reepjes zongedroogde tomaat, olijf in plakjes, reepjes snoeppaprika. Evt. op smaak maken met wat peper en zout.

Dit geeft je ruim 500 g salade, waar ikzelf 2x mee doe. Per portie ca 120 kcal.

Reacties

  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Je zou zelfs de Remia saus nog kunnen vervangen door magere yoghurt oid en de tonijn vers toevoegen (die gaat door citroensap 'garen' )

    Mjummie!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ai, dit leek me nou net een leuk topic. Zie ik dat er tonijn in zit. En daar houd ik nou net niet van... Jammer! Maar... Iemand een vervanger hiervoor? Bedankt!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @LaurensE1 Zalm misschien? In principe kan je elk eiwitrijke/verzadigde vetten vis hiervoor gebruiken. Paling zou zelfs kunnen denk ik, alleen is dat zo duur haha (toevallig van het weekend pondje gehaald en weet meteen weer waarom ik dat zo weinig doe)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik ga het eens met zalm proberen, echter moet ik bekennen dat ik niet zo veel vis eet dus wie weet hoe het bevalt. Bedankt!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Je weet niet wat je mist haha :sunglasses:

    Ik was tot aan mijn 23ste ook geen viseter, maar afgelopen jaren echt wel. Alleen wat ik al zeg, het is zo duur
    Alleen haring ben ik nog geen fan van, maar dat is ook iets wat je moet leren eten
  • moederke
    moederke Berichten: 1 Member
    Opties
    surimi (krab) , gerookte zalm, gerookte forel (zoetwatervis), gerookte heilbot zijn ook allemaal lekker in slaatjes
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Of anders met reepjes/blokjes gerookte kipfilet of ham.
  • Challaz001
    Challaz001 Berichten: 16 Member
    Opties
    Ik eet bijna het zelfde maar vervang de friteslijn voor milde griekse yoghurt met laag vetgehalte, of kwark als je het niet erg vindt dat het een beetje zuur is. :)
  • caleri
    caleri Berichten: 1 Member
    Opties
    Tonijn is altijd lekker met een streepje mosterd, tomaat, augurk en gekookt ei. Dit zijn allemaal ingrediënten met weinig calorieën. Geen olie of sausen van doen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Laatst nog een lekkere hamsalade gemaakt:

    Plakken ham in reepjes gesneden (het witte haal ik er altijd af);
    Augurk in hele kleine blokjes gesneden;
    Ik had nog een paar worteltjes, daarvan eentje in kleine blokjes gesneden;
    En een stuk komkommer in kleine blokjes gesneden.
    En daar is 'ie weer: de friteslijn erdoor, maar dat kan idd ook met Griekse yoghurt 0% oid.

    Lekker op een toostje of op een broodje en aanzienlijk minder kcal dan de (been)hamsalades uit de super.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Couscous salade maken wij vaak

    Couscous afgieten
    Daar doorheen perziken, cranberries, komkommer in kleine stukjes en feta kaas
    In de koelkast om goed af te laten koelen en dan smullen maar

    Wij maken altijd zoveel dat we er 2 dagen van kunnen eten, maar zeker geen straf
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Lijkt me heerlijk!
  • Jokejm
    Jokejm Berichten: 1 Member
    Opties
    Goedemorgen, ben sinds gisteren hier aangemeld. Leuk die recepten om te delen, ik gebruik de Mayo 3%vet van Calvé.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Lief van je dat je een recept deelt! Maar... 100 gram tonijn in water van John West is 113 kcal. Als je daar heel veel groenten en zelfs mayo en olijven bij doet, dan kom je absoluut niet uit op 120 kcal. Het zou toch jammer zijn als je op deze manier veel meer kcal eet dan dat je bedoeling is.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Oh, je doet er twee keer mee! Sorry!!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Grappig te lezen dat veel mensen kiezen voor zo mager mogelijke mayonaises, ik moet van mijn eetplan juist de volvette nemen. Maar dat terzijde heb ik ook een makkelijk en lekker recept. Het gaat om een koude kipkerrie salade. Ik kook rijst en laat het afkoelen in koud water. Daar doe ik gesneden gerookte kipfilet blokjes bij en gesneden ananas op sap, zilveruitjes en doperwtjes en mayonaise, kan ook de magere, met een paar zakjes dipsaus kruiden Madras van Duyvis.
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    je kan ook nog gemakkelijk je proteine aanspekken door gewoon gekookt eiwit toe te voegen
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Erg lekker, dit ga ik zeker proberen