Tips? — Dutch (Netherlands)

Tips?

Hallo allemaal!

Ik ben Amber en ik ben 4 dagen geleden weer begonnen om wat fitter te worden.
Het gaat me vooral om m'n buik en lovehandles. Die mogen van mij wat platter en strakker. De rest van m'n lichaam hoeft voor mij niet slanker (maar dit gebeurd meestal toch wel

Reacties

  • xAmberella
    xAmberella Berichten: 5 Member
    Oh, de rest van mijn bericht is weg?
  • xAmberella
    xAmberella Berichten: 5 Member
    Mijn vraag was of mensen tips hadden over hoe ik het beste mijn spiermassa kan behouden tijdens het minderen van mijn calorie inname.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Sporten en eiwitten eten.
    Buikvet is wel meestal het laatst wat verdwijnt. En is helaas ook het hardnekkigst. ☺️
    Veel succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Als je vet wil verliezen zul moeten afvallen en daarmee dus in een tekort van energie inname moet zitten. Je zult altijd wat spiermassa verliezen, alleen je kunt dit wel beperken door je je tekort geleidelijk en langzaam te verlagen en niet meteen een enorm tekort creëren. Doe daarna aan (zware) krachttraining, waardoor de spieren altijd een prikkel zullen krijgen om te willen groeien.

    Alleen enkel je eiwitten in de gaten houden zal niet voor minder verlies van je spiermassa zorgen. Voor zowel in een bulk als in een cut volstaat een max van 2gr per kilo lichaamsgewicht. Dit geldt voor zowel behoud als opbouw van spieren.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Hey! Het is helaas zo dat je lichaam zelf bepaald waar je als eerste je vet gaat verliezen, zoals de rest ook aangeeft, buik en lovehandles meestal als laatste. Indd 2gr. Eiwit per kg lichaamsgewicht aanhouden en daarnaast flink krachttraining blijven doen en de tijd doet de rest. Keep it up en succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Succes! Ik zit hier ook soms mee te puzzelen, maar met de tips hierboven weer wat motivatie.