Voedingsallergie — Dutch (Netherlands)

Voedingsallergie

Opties
Hallo allemaal,

Ik heb een ingewikkelde voedingsallergie. En ben op zoek naar tips voor als ik hiermee bij anderen moet eten. Ik durf niet meer goed omdat ik steeds hondsberoerd ben erna en krijg altijd opmerkingen als ik zeg dat ik iets niet kan hebben.

Iemand tips?

Groetjes Sanne

Reacties

  • xAmberella
    xAmberella Berichten: 5 Member
    Opties
    Hoi Sanne!

    Wat vervelend voor je zeg. Ik heb een vriendin die werkelijk voor bijna alles allergisch is, als vriendin houd ik daar gewoon rekening mee.
    Ik vind dat jij gewoon moet kunnen aangeven waar je allergisch voor bent en dat mensen daar gewoon rekening mee moeten houden.
    Je hebt er immers zelf ook niet voor gekozen, toch?

    Veel succes!
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Same here. Ik neem meestal mijn eigen eten mee en probeer dit dan zo onopvallend mogelijk te doen. Meestal krijg ik alsnog aandacht omdat het toch opvalt. Erg ongemakkelijk. Mensen bedoelen het goed, en hun interesse is waarschijnlijk alleen maar oprecht, maar ik vind het alsnog niet prettig. Vast ook afhankelijk van je karakter. Het went wel langzaamaan. En op een gegeven moment weet je hoe je het kort moet houden en de focus op iets anders kan krijgen. Bijvoorbeeld dat je van bijna alles vreselijk beroerd wordt en daarom zelf wat meeneemt. Punt en wegkijken. En bijna niemand wil het vlak voor het eten over iets kotsgerelateerd hebben. Je kan ook eerlijk zijn tegen de gastvrouw dat je je ongemakkelijk voelt over dit onderwerp en vragen of ze het gewoon wil negeren. Ik heb daar goede ervaringen mee.

    Probeer het zo min mogelijk aandacht te geven. Het is geen keuze, het is wat het is. Er zijn ergere dingen. En jij bent jij. Je bent meer dan je allergieën. En wij mensen vinden toch altijd overal wel wat van :)
  • Blissfulmara
    Blissfulmara Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb veel vrienden die allergieen hebben. Als ik soms voor iedereen kook doe ik gewoon veel dingen in aparte pannetjes koken. Voor mn vrienden heb ik dat graag over!