Vrienden gezocht om recepten mee te delen! — Dutch (Netherlands)

Vrienden gezocht om recepten mee te delen!

Opties
Melanieconf
Melanieconf Berichten: 5 Member
Hoi hoi!,
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben Melanie, bijna 20 jaar en kom uit Brabant. Sinds kort gezond bezig maar de inspiratie voor eten is af en toe ver te zoeken daarom op zoek naar mensen die recepten willen delen! Voeg me maar toe als vriend!

Reacties

  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Het is altijd leuk om bij elkaar ideetjes op te doen
  • Sardotje65
    Sardotje65 Berichten: 18 Member
    Opties
    Hoe voeg je iemand toe?
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Klik op de naam, dan weer op de naam en staat er een knop
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Hey Melanie, koop tacoschelpen, huttekase, rucola sla, bak kipfiletreepjes, en voila, laag in calorieën en lekker naturel! Huttekase is hoog in eiwitten net zoals de kipfilet.smakelijk!
  • djmhstassen
    djmhstassen Berichten: 8 Member
    Opties
    Deze week zelf kapsalon gemaakt welke in dieet past, hoe voeg ik deze toe...?
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    djmhstassen schreef: »
    Deze week zelf kapsalon gemaakt welke in dieet past, hoe voeg ik deze toe...?

    eh ? :o
  • MysticGoalie
    MysticGoalie Berichten: 25 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    > @djmhstassen zei:
    > Deze week zelf kapsalon gemaakt welke in dieet past, hoe voeg ik deze toe...?

    Het beste is als je zelf alles afweegt en inscant. Dan kun je aan elk ingredient een gewicht of hoeveelheid toevoegen. Zo weet je precies wat je binnen krijgt en of het binnen je macro's past
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    LucP1987 schreef: »
    > @djmhstassen zei:
    > Deze week zelf kapsalon gemaakt welke in dieet past, hoe voeg ik deze toe...?

    Het beste is als je zelf alles afweegt en inscant. Dan kun je aan elk ingredient een gewicht of hoeveelheid toevoegen. Zo weet je precies wat je binnen krijgt en of het binnen je macro's past

    inscannen en controleren !!! er zitten veel foute entries in de databank, en heel dikwijls zijn ze maar tot op de macros juist.
    Meestal ontbreken bijvoorbeeld het Natrium gehalte, je moet je zoutinname ook wel in het oog houden, zeker als je bereidingen koopt (een schnitzel of een plakje kipfilet is ook een bereiding :wink: )

    Meestal staat bij ons echter zout op de labels en in gram.
    Sodium (Natrium) in milligram in de db = zout in gram op de verpakking x 600 (keukenzout bevat 60% natrium)
  • djmhstassen
    djmhstassen Berichten: 8 Member
    Opties
    Heb alle labels gestand en staat in mijn avondeten, hoe voeg ik van daaruit het als menu/maaltijd/recept toe...?
    Alles was gestand en vetten, kcal etc zijn gunstig.
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    > @djmhstassen zei:
    > Heb alle labels gestand en staat in mijn avondeten, hoe voeg ik van daaruit het als menu/maaltijd/recept toe...?
    > Alles was gestand en vetten, kcal etc zijn gunstig.

    Je hebt een menu, afhankelijk of je dit op pc doet of op een handheld device staat hij boven of links.
    Bijv op de tablet/gsm staat hij links staat een knop met drie streepjes, maar ik neem aand dat je die al gevonden hebt om hier te komen.

    Er staat een koksmutsje met maaltijden/recepten en eten langs, daar kan je ze beheren.
    Je kan ook vanuit jevdagboek met behulp van de elipses knop (drie puntjes) iets opslaan als maaltijd of ze van het dagboek van een vriend(in) kopieren.

    Hoop dat dat beetje duidelijk is
  • Mauddie6
    Mauddie6 Berichten: 28 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    Ik heb laatst pizza gemaakt met een bodem van wraps! Ik las het recept ergens op internet.
    Je vervangt de bodem van de pizza door een wrap en daardoor bevat het veel minder kcal. Gezeefde tomaten erover, rucola, campignons en eventueel parmaham en kaas. De pizza dan nog even kwartiertje in de over, 200 graden.
    Je kunt zo al een pizza maken voor onder de 300 kcal, dat is heel wat anders dan de diepvriespizza a 1000 kcal per stuk! ;)

  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    die winst haal je puur uit de hoeveelheid die je gebruikt, pizzadeeg en (tarwe) tortilla deeg scheelt zeer weinig van samenstelling en zal voor beiden ronde de 300Cal/100gr liggen. als je echte doppio zero gebruikt ligt dit trouwens lager (je vind er al van rond de 180Cal/100gr)

    Als je je pizza maakt met 1 "wrap", zit je met je 66gr natuurlijk veel lager, een typische pizza is 2 op 1 bloem water en een ei dus zit al gauw aan 500 Cal zonder toppings, maar het is wel veel meer bodem 300gr tov 66gr. dus haal die roller uit en maak je eigen bodems zou ik zeggen :smile: , maar rol ze dunner, dan kan je nog "gezonder" gaan, maar een wrap is wel lekker makkelijk natuurlijk.