Volle zuivelproducten bij calorieen tellen — Dutch (Netherlands)

Volle zuivelproducten bij calorieen tellen

Opties
mathijsk
mathijsk Berichten: 2 Member
Ik wordt de laatste tijd doodgegooid met blogs van MFP waarin gesteld wordt dat je meer volle zuivel moet gebruiken omdat je dan beter zou afvallen. In die blogs lijkt het erop dat er alleen gekeken wordt naar mensen die hun calorieeen niet in de gaten houden. Wat is jullie mening. Volle of magere zuivel als je calorieeen telt. Ik denk zelf namelijk mager, als ik vol zou gebruiken is mijn limiet wel snel bereikt.

Reacties

  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Vol brengt meer voedingsstoffen met zich mee, maar zoals je gemerkt tikken de calorieën aan.
    In the end telt het calorieëntekort om af te vallen, dus dan helpen magere produkten om toch volume te hebben zonder de calorieën.

    Dus als je ergens anders kan knippen, is vol eigenlijk voedzamer, anders is mager prima.
    Als je vet-macro door het dak gaat is mager wsl ook slimmer.

    Er zijn een aantal factoren die spele, maar puur voor gewichtsverlies tellen de calorieën.

    Er wordt veel geroepen, en veel uit context gehaald... goed dat je kritisch blijft
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mathijsk schreef: »
    Ik wordt de laatste tijd doodgegooid met blogs van MFP waarin gesteld wordt dat je meer volle zuivel moet gebruiken omdat je dan beter zou afvallen. In die blogs lijkt het erop dat er alleen gekeken wordt naar mensen die hun calorieeen niet in de gaten houden. Wat is jullie mening. Volle of magere zuivel als je calorieeen telt. Ik denk zelf namelijk mager, als ik vol zou gebruiken is mijn limiet wel snel bereikt.

    Als je kcal telt dan is dat leidend, past een vol zuivelproduct nog binnen je dag totaal, dan zou ik zeggen, geniet er gewoon van.
    Wil je veel eten op een dag, dan kun je het beste voor producten kiezen met een laag kcal totaal

    Volgens mij moeten we het niet moeilijker maken dan het is :D
  • mathijsk
    mathijsk Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt, tot nu toe precies wat mijn idee is. Veel van die studies zijn zeer beperkt en gaan aan veel factoren voorbij.