Eet wat je maar wilt en val af!! — Dutch (Netherlands)

Eet wat je maar wilt en val af!!

Opties
Yaser1997
Yaser1997 Berichten: 11 Member
Als je wilt afvallen maar nog steeds graag je lievelingseten eet, dat kan gewoon. Wat je moet doen is elke dag je eiwitdoel eten en wat je voor de rest aan calorieen over houdt mag je gebruiken voor wat je maar wilt. Ik doe het al 2 maanden en ben 13 kg afgevallen (1800kcal/dag)

Reacties

  • Yaser1997
    Yaser1997 Berichten: 11 Member
    Opties
    Itzhanne82, wat ik bedoel met je eiwitdoel bereiken is dat je zo niet je botten verliest maar vet. Dat is hoe het voor mij werkt, maar je hebt gelijk iedereen past zijn behoefte aan hoe die wil.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    wat ik bedoel met je eiwitdoel bereiken is dat je zo niet je botten verliest maar vet
    Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Kun je dat uitleggen?
  • Yaser1997
    Yaser1997 Berichten: 11 Member
    Opties
    Eiwit heb je nodig voor je spieren, als je dagelijks je eiwitdoel binnen haalt, en daarna bijv 800 kcal over houd, kun je die calorieën gebruiken voor wat je maar wilt zonder dat je je spieren verliest. Je verbrand vet en niet je spieren omdat je je eiwit voor de dag binnen hebt gehaalt en dat gaat allemaal naar je spieren.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eiwit heb je nodig voor je spieren, als je dagelijks je eiwitdoel binnen haalt, en daarna bijv 800 kcal over houd, kun je die calorieën gebruiken voor wat je maar wilt zonder dat je je spieren verliest. Je verbrand vet en niet je spieren omdat je je eiwit voor de dag binnen hebt gehaalt en dat gaat allemaal naar je spieren.
    Goeie gedachte, maar zo makkelijk is het niet helemaal. Ja, je eiwitdoel voor jouw doel is handig; helemaal in een cut, maar in een cut verlies je áltijd wat spier. Je krijgt immers niet genoeg voeding binnen. Hoe je bijvoorbeeld je overige macro's indeelt heeft ook invloed. Daarnaast ligt het er tevens aan hoe groot je tekort is t.o.v. je onderhoud. Er zijn meer variabelen van toepassing om zoveel mogelijk spiermassa te behouden in een cut.

    Plus, ook niet geheel onbelangrijk, vragen als welke training doe je tijdens een cut en hoe verloopt die progressie moet je ook in het achterhoofd houden.
  • xJosjee
    xJosjee Berichten: 1 Member
    Opties
    Dus als ik onder de 1500 blijf val ik af? Wat ik ook eet? Ik eet gezond maar nu niet met speciale maaltijden enz als sommige sporters. Eet graag elke dag een koekje en een ijsje. Meestal is mijn ontbijt musli met magere melk niet zo gezond maar ach
  • Yaser1997
    Yaser1997 Berichten: 11 Member
    Opties
    Josje, ja het werkt bij mij ik eet elke dag 1800kcal, en eet wat ik wil nadat ik mijn eiwit voor de dag binnen heb. Sinds kort ben ik 2100 kcal gaan eten omdat ik bijna bij mijn doel ben, en pak ik het nu rustig aan.

    Gr Yaser
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Yaser1997 wat is dan je overige macro verdeling? Houd je daar nog rekening mee?

    @xJosjee als jij in een calorietekort zit, maakt het in theorie niet uit hoe je dit invult; het gaat erom dat je in een tekort zit. Calorietekort = afvallen, calorieoverschot = aankomen. Je macro's kun je zelf uitrekenen en verdelen. Daar zijn algemene richtlijnen voor.
  • Yaser1997
    Yaser1997 Berichten: 11 Member
    Opties
    Itzhanne, ik hou geen rekening met de overige macros, ik eet gewoon wat ik wil nadat ik mijn eiwit binnen heb gehaald. Uiteraard eet ik niet alleen ijs chips en snoep met de overige calorieën, ik eet ook fruit. Maar het is zeker te doen je kunt eten wat je maar wil, het is wel on gezond om alle calorieën te verspillen aan snoepgoed.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké, het maakt inderdaad vrij weinig uit hoe je de rest van je kcal inregelt zolang je maar aan je inname komt. Als het voor je gewerkt heeft, dan is het super!
  • Yaser1997
    Yaser1997 Berichten: 11 Member
    Opties
    Itzhanne precies. De rest kun je verdelen hoe je wilt.
  • redmanw6848
    redmanw6848 Berichten: 2 Member
    Opties
    > @Yaser1997 zei:
    > Eiwit heb je nodig voor je spieren, als je dagelijks je eiwitdoel binnen haalt, en daarna bijv 800 kcal over houd, kun je die calorieën gebruiken voor wat je maar wilt zonder dat je je spieren verliest. Je verbrand vet en niet je spieren omdat je je eiwit voor de dag binnen hebt gehaalt en dat gaat allemaal naar je spieren.

    Als je gaat cutten/vermageren verlies je zoiezo spieren.
  • HealthyGoalie1
    HealthyGoalie1 Berichten: 3 Member
    Opties
    Eet wat je wil met mate. Als je de keuze hebt en je eet eerst wat je niet lust/wilt.. ga je toch eten wat je eerst wilde. Is over tijd mogelijk minder calorieën als je eet wat je werkelijk wilt.

    Het is mogelijk om koekjes, desserts.. te eten en je doelen te bereiken.

    Zie welk eten je voller houdt, hoe het in de totale calorieën & macro's past. Pas aan waar nodig.
  • linahosking
    linahosking Berichten: 13 Member
    Opties
    Kijk, dit werkt als je 1800 kcal mag eten, maar ik mag er maar 1200. Als ik mijn lievelingseten eet, dan heb ik de helft in één maaltijd weggewerkt. Een koekje is al zo 1/8 van wat ik dagelijks mag eten.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    linahosking schreef: »
    Kijk, dit werkt als je 1800 kcal mag eten, maar ik mag er maar 1200. Als ik mijn lievelingseten eet, dan heb ik de helft in één maaltijd weggewerkt. Een koekje is al zo 1/8 van wat ik dagelijks mag eten.

    Hoezo mag je maar 1200?
    Toch niet omdat MFP dit zegt? De calculator op MFP is verre van juist (die gaf bij mij 1500 kcal aan, terwijl ik met 2300 kcal ook afval)
  • linahosking
    linahosking Berichten: 13 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    linahosking schreef: »
    Kijk, dit werkt als je 1800 kcal mag eten, maar ik mag er maar 1200. Als ik mijn lievelingseten eet, dan heb ik de helft in één maaltijd weggewerkt. Een koekje is al zo 1/8 van wat ik dagelijks mag eten.

    Hoezo mag je maar 1200?
    Toch niet omdat MFP dit zegt? De calculator op MFP is verre van juist (die gaf bij mij 1500 kcal aan, terwijl ik met 2300 kcal ook afval)

    Nee ik heb het bij verschillende sites berekend en het komt er op neer dat ik op een dag 1500 kcal verbrand, dus als ik wil afvallen moet ik er wat minder eten. Ook heb ik gekeken naar hoeveel ik vol zit op een dag met die 1200 kcal, en dat gaat echt prima, ik eet geen snoepjes enzo meer maar heb verder niet echt het idee dat ik dingen inlever. Ja misschien wat minder aardappels en rijst bij het avondeten maar verder niet echt.

    Heb net nog even 3 sites geprobeerd, ze komen allemaal tussen de 1100 en 1300 kcal uit.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Volgens mij is door een forumlid het volgende berekent Lina: BMR 1355 & TDEE 1626. Alles onder 1355 is verre van gezond, gezien je dan onder je BMR eet. Je dient tussen de 1355 & 1626 kcal per dag te eten en dan val je af. 1355 kcal verbrand je alleen al als je de hele dag in bed blijft liggen.