Lekker een drankje doen en blablabla — Dutch (Netherlands)

Lekker een drankje doen en blablabla

Opties
lellebel79
lellebel79 Berichten: 10 Member
Drinken jullie enkel water? Ik ben nu denk ik iets meer dan een week op mijn voedingspatroon aan het letten en heb daar bijna geen moeite mee. ( ben wel benieuwd hoe dat tijdens mijn periode gaat... want dan moet ik chocolade en niet een stukje maar de hele reep)
Maar verder lust ik ook graag een wijntje of een baco. Deze drink ik ook gewoon maar schrik me rot van de calorieën die erin zitten. Doen jullie wel eens een drankje. Ik werk in de horeca en na een late dienst borrel ik ff, en na een vroegedienst vind ik t ook gezellig om met mijn lief te borrelen...

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ik drink bijna alleen maar water, soms met een beetje slimpie of karvan cevitam. Zolang ik t kan verwerken in mn schema. Maar af en toe ook een glas cola of een biertje. T is maar net hoe het past. Qua chocolade ben ik erg gaan opletten. Weeg het af en zet het in MFP. Dan weet je gelijk wat je kan hebben en hoeveel erin zit
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik drink alleen water en thee. Cola light ook wel soms. Maar geen alcohol, maar dat is meer omdat ik het niet lekker vind. Je kunt prima alcohol drinken zolang je de calorieën maar meeneemt in je macro's.

    En anders zorg je dat je tijdens je cyclus niets in huis hebt en zorg voor afleiding. Wellicht helpt dat.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik ben 7 jaar geleden gestopt met drinken van alcohol, daarvoor ging ik elk weekend uit en dronk zeker half kratje per avond weg, of een halve fles whisky (soms beide)
    Nu drink ik op jaarbasis nog geen 6 biertjes (eigenlijk alleen maar in zomer heel af en toe een witbiertje), maar ik mis het ook totaal niet


    Ik merkte wel dat de calorieën in alcohol ook hard aantellen.
  • Mauddie6
    Mauddie6 Berichten: 28 Member
    Opties
    Ja, er zitten inderdaad erg veel calorieen in alcohol :/ Ik probeer nu 1 dag in het weekend alcohol te drinken en het aantal glazen hierin te beperken. :)
  • gerieschoenmaker11
    gerieschoenmaker11 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi ik drink overdag voornamelijk water thee en koffie maar in de avond toch wel een wijntje het ene wijntje is niet zo erg maar wat je er bij neemt daar moet je voor waken
    Succes :) :D :(
  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Uitsluitend 2 mokken zwarte koffie per dag en rest spa rood
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik drink koffie voor de metabolisme te boosten, veel groene thee is erg goed voor je... heeft veel voordelen en de rest vul ik aan met water met citroensap
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Ik drink koffie voor de metabolisme te boosten, veel groene thee is erg goed voor je... heeft veel voordelen en de rest vul ik aan met water met citroensap

    Ik drink koffie, omdat ik koppijn krijg als ik het niet drink :D:p
    Dat dit je metabolisme boost is nooit bewezen, dan zou mijn metabolisme super goed moeten zijn namelijk, terwijl ik juist een relatief traag metabolisme heb.

    En waarom is groene thee erg goed voor mij?

    Citroensap in water is soms wel lekker verfrissend, en water zelf zit natuurlijk geen smaak aan. Ik doe het nog wel eens in de zomermaanden, dan vind ik dat wel lekker ook. Maar op werk gewoon bidon water staan, anders stinkt die straks naar citroen.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Groene thee geeft de caffeine stabieler af. Verder is het goed voor je spijsvertering. Alom bekend gustaaf moet je wel de goeie nemen van die bladeren uit china.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Capsicum uit pepers boosten je metabolisme ook erg. Je zou dat kunnen proberen. Ik heb door medicijnen ook een trager metabolisme gekregen. Met.eten van rauwe cayenne pepers(ingevroren is minder scherp) krijg ik het aardig in balans.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Groene thee geeft de caffeine stabieler af. Verder is het goed voor je spijsvertering. Alom bekend gustaaf moet je wel de goeie nemen van die bladeren uit china.

    Nou die effecten van thee kende ik nog niet, en alom bekend is een term waar ik weinig mee kan, sorry
    Als ik thee drink, dan vaak wel verse thee uit potje die je in zo'n thee-ei moet doen. Gewoon omdat ik de smaak dan lekkerder vind.

    Enige gezondheidseffect wat ik ken van groene thee is dat bij regelmatige consumptie (3-5 glazen per dag) het op den duur de bloeddruk kan verlagen en het LDL-Cholesterol (kan) verlagen.
    Dit is alleen geen vast gegeven en is per persoon afhankelijk