Op zoek naar de juiste methode.. — Dutch (Netherlands)

Op zoek naar de juiste methode..

Opties
Hi iedereen,

Ik ben nu al een poosje bezig met het aannemen van een ander eetpatroon. Alleen mag het nog niet echt vlotten in centimeters en/of kilo's..
Ben een vrouw van1.72 lang, weeg 82.6 kg en ben 24 jaar.

Ik wil graag rond de 72 kilo gaan wegen. Via de my fitness pall app kan ik per dag 1200kcal inemen om 1 kilo per week af te vallen. Afgelopen 3 maanden voel ik me zo futloos en heel erg moe heb totaal geen energie. Volgens mij is 1200 kcal te weinig per dag, iemand suggesties?


Groetjes,

Manon

Reacties

  • JeroenSturms
    JeroenSturms Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi,

    Ik zou eerst gaan kijken bij hoeveel calorieën je gewicht gelijk blijft!
    Dus eet in een week lang gemiddeld 1800 kcal per dag.
    Als je dan niet afvalt of juist aankom dan moet je verlagen na 1700....
    Zo ga je door tot je op een aantal waarbij je en afvalt en je eigen goed bij voelt.

    1200 is voor iemand van 24, 1.72, gewoon te weinig, zo mis je waarschijnlijk gewoon voedingsstoffen.
    Ik eet al 2 jaar op deze manier en mijn gewicht blijft precies zoals Ik wil!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De caloriebehoefte is voor iedereen anders, dus om jouw getal te noemen hoeft niet voor haar van toepassing te zijn. Op het forum zijn zat links en calculators te vinden om in ieder geval je BMR & TDEE te berekenen. Neem dat als startpunt. Ook zijn er meerdere topics om te starten, kijk die eens door.

    Ik heb even gekeken, maar je BMR is al 1645 kcal... Je kunt dan zelf wel bedenken dat je met 1200 kcal roofbouw aan het plegen bent, omdat je BMR het minimale aan kcal moet zijn die je binnen krijgt. Dit verbrand je alleen al als je de hele dag in bed zou liggen, zonder je te bewegen. Je TDEE zal hoger liggen, maar geen idee wat je bewegingspatroon is.

    Als jij al meer dan 3 maanden op 1200 kcal zit, zou ik maar heel snel beetje bij beetje je kcal ophogen.
  • mcvdh
    mcvdh Berichten: 3 Member
    Opties
    > @JeroenSturms zei:
    > Hoi,
    >
    > Ik zou eerst gaan kijken bij hoeveel calorieën je gewicht gelijk blijft!
    > Dus eet in een week lang gemiddeld 1800 kcal per dag.
    > Als je dan niet afvalt of juist aankom dan moet je verlagen na 1700....
    > Zo ga je door tot je op een aantal waarbij je en afvalt en je eigen goed bij voelt.
    >
    > 1200 is voor iemand van 24, 1.72, gewoon te weinig, zo mis je waarschijnlijk gewoon voedingsstoffen.
    > Ik eet al 2 jaar op deze manier en mijn gewicht blijft precies zoals Ik wil!

    Thanks voor je tip! Op gegeven moment ben je er echt klaar mee dat je zo je best doet maar er niets gebeurt...
  • mcvdh
    mcvdh Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > De caloriebehoefte is voor iedereen anders, dus om jouw getal te noemen hoeft niet voor haar van toepassing te zijn. Op het forum zijn zat links en calculators te vinden om in ieder geval je BMR & TDEE te berekenen. Neem dat als startpunt. Ook zijn er meerdere topics om te starten, kijk die eens door.
    >
    > Ik heb even gekeken, maar je BMR is al 1645 kcal... Je kunt dan zelf wel bedenken dat je met 1200 kcal roofbouw aan het plegen bent, omdat je BMR het minimale aan kcal moet zijn die je binnen krijgt. Dit verbrand je alleen al als je de hele dag in bed zou liggen, zonder je te bewegen. Je TDEE zal hoger liggen, maar geen idee wat je bewegingspatroon is.
    >
    > Als jij al meer dan 3 maanden op 1200 kcal zit, zou ik maar heel snel beetje bij beetje je kcal ophogen.

    Dankje!! Ik ga er zeker wat mee doen. Ik sta en loop de gehele dag en iedere avond wandel ik 2 a 3 km met de hond. Ik hen de BMR ook berekent op fitjunkies en die ligt inderdaad nogal wat hoger dan dat ik binnenkrijg. Wat bedoel je met meerdere topics starten?
  • jorg19x
    jorg19x Berichten: 12 Member
    Opties
    Pffff met 1200 calorieen zou ik ook geen energie hebben.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oh, meerdere topics die hierover gestart zijn bedoel ik. De informatie die je vraagt is al meerdere malen behandeld namelijk.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik snap dat het afvallen je niet snel genoeg kan gaan, maar 1 kilo per week is echt heel er veel. Echt een heel hoog doel dat je jezelf stelt. Stel je doel wat lager in.
    Je (over)gewicht is er immers ook niet met 1 kilo per week aangekomen, toch?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    @mcvdh

    Op jou topic vraag, op zoek naar de juiste methode

    Calorie in vs calorie out

    Oftewel, meer verbranden als eten.
    Zie je lichaam als een benzinemoter

    Je begint 's ochtends op 40 liter
    Je verbrand 38 liter en je tankt 37 liter
    Dan zit je eind van de dag op 39 liter

    Doe dit structureel en je zal minder als die 40 liter houden

    (dit is mijn beste jip en janneke taal om uit te leggen hoe je kan afvallen)

    PS uiteraard niet heel veel minder tanken als verbranden, anders kun je geen honderden kilometers rijden en is het slecht voor je motor (lees organen)
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Je moet sowieso niet te laag in kcal in gaan zitten, dat is de eerste fout die beginners maken. Probeer altijd zo hoog mogelijk in kcal en koolhydraten te blijven maar wel dat je onder je onderhoud zit.

    Zo zal je nooit afvallen en heb je weinig energie om te sporten of whatever.

    Je onderhoud zit op 2559. Ga daar 200-300 onderzitten. 2303 aan kcal. Probeer daarvan 40% eiwitten, 30% koolhydraten en 30% aan vet binnen te krijgen.

    Dit kan je ook instellen in de app zelf en kan je zien hoeveel je op een dag binnen krijgt.

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Je kunt eventueel ook op trainingsdagen op je onderhoud eten en op rustdagen iets mee korten in calorien. Verder je macronutriën goed verdelen xoals grudgie beschrijft