Hoe zit het nou met de extra calorieën? — Dutch (Netherlands)

Hoe zit het nou met de extra calorieën?

Opties
hilkru
hilkru Berichten: 2 Member
Ik ben nieuw hier. Ben afgelopen maandag begonnen. Deze app lijkt mij een goede stok achter de deur. Ik ben een vrouw, 48 jaar en 2 kinderen (van 11 en 12). Ik weeg momenteel 114 kg en ik ben 1.76 lang. Ik wil over 1,5 jaar max. 80 kg wegen.
Ik zit met dezelfde vraag als velen maar heb het juiste antwoord nog niet ontdekt.
Moet je nu wel of niet de verbrande calorieën erbij eten???
Daarnaast gebruik ik de stappenteller van pacer, maar ik snap niet goed hoe die koppeling werkt. Ik heb vandaag toch al wat stappen gezet, maar daar telt ie niks voor. Als ik erop klik zie ik een overzichtje met calorieën volgens pacer en volgens myfitnesspal, pacer is veel lager omdat ik vandaag al gefietst en gezwommen heb. Dus 0 voor stappen???

Reacties

  • junkyard1
    junkyard1 Berichten: 3 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Zie de verbrande calorieën door lopen als extra verbranding dus er niet bij tellen.
    Zelf sport ik al een jaar of 30.
    Momenteel ondersteun ik mijn vrouw ook met afvallen.
    3x per week een half uur intensieve kracht training en op de dagen dat we niet trainen wandelen we 6 km .
    In 4 weken is ze 2.5 kilo afgevallen.
    Let heel goed op je calorieën inname neem echt alles mee.de boter op je brood.de jus op je eten enz.
    Wat ook heel belangrijk is is je eiwitten inname deze moet ongeveer 1gram per pond lichaamsgewicht zijn ( deze app geeft veel te laag aan)
    Vetten mogen maar probeer die zo laag mogelijk te houden
    En drink minimaal 1 liter water per dag ( beetje op smaak maken met rocevice met stevia 30 ml ongeveer 10 cal)
    Wegen is weten en weten is eten

    http://www.fitsociety.nl/eiwitshakes/het-belang-van-eiwitten/

    Hier een website over eiwitten.
    En onthoud grotere spieren verbranden meer vetten
    Zonder sporten zal je ook afvallen als je je goed aan de calorieën teller houd maar zal veel trager gaan.
    Zelf ben ik 4 weken geleden weer eens begonnen met mezelf droog te trainen( omdat mijn vrouw wil afvalllen die ik met haar mee. Zij doet dus hetzelfde programma als mij .het zij met lichtere gewichten) en ben in 4 weken van 82 naar 76.5 gegaan.
    Om meer eiwitten binnen te krijgen zou ik elke dag een shake met eiwitten nemen ( whey eiwitpoeder) want zonder dat is het lastig om al die eiwitten binnen te krijgen zonder dat je je calorieën overschrijd
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Zie ook: http://community.myfitnesspal.com/en/discussion/10300319/most-helpful-posts-general-diet-and-weight-loss-help-must-reads#latest
    Hier staan diverse posts voor mensen die net begonnen zijn. Je vragen zijn nl niet zo te beantwoorden.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Als je veel sport, verbrand je lichaam veel maar niet vergeten dat je die dagen wel wat meer moet eten omdat je lichaam daar echt wel omvraagt. Zolang jij onder je kcal behoefte zit kan je heus meer eten.

    Stel je onderhoud zit op 2000, ga je daar 200/300 kcal onder zitten, dus eet je 1700/1800 kcal. Maar als je sport verbrand je kcal en zal je misschien rond de 200/300 of meer verbranden. Dan zit je op een totaal van 2200/2300 dat je lichaam verbrand. Dus kan je best wel meer gaan eten. Zolang je er maar niet boven gaat. Je zal zien dat je blijft afvallen.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Ik zou proberen 1,5 tot 2 liter water te drinken. Zelf heb ik flesjes van 500 ml in huis en vul deze door de dag. Dan kun je het makkelijk bijhouden. Ik voeg er geen smaakjes aan toe, moet je natuurlijk wel van houden. Maar water drinken is belangrijk met afvallen en het reinigt tevens je nieren, afvalstoffen dus.

    Wat de calorieën betreft; ik train d.m.v. cardio (fiets, loopband en 40 minuten wandelen met de hond). De calorieën die ik verbrand eet ik voornamelijk bij als ik nog trek heb. En ik was altijd hongerig in het verleden. Het is het aller belangrijkste dat je niet over je calorieën heen gaat.

    Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De calorieën die ik verbrand eet ik voornamelijk bij als ik nog trek heb
    En hier zit juist de kans op overeten. Ondanks dat een TDEE als startpunt ook misschien niet helemaal klopt en bijgesteld moet worden, is dat wel 'veiliger' dan kcal bij eten. Ik zou dus op basis van je TDEE eten en niet op basis van je BMR en dan je verbrande kcal bij eten.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > De calorieën die ik verbrand eet ik voornamelijk bij als ik nog trek heb
    >
    >
    >
    > En hier zit juist de kans op overeten. Ondanks dat een TDEE als startpunt ook misschien niet helemaal klopt en bijgesteld moet worden, is dat wel 'veiliger' dan kcal bij eten. Ik zou dus op basis van je TDEE eten en niet op basis van je BMR en dan je verbrande kcal bij eten.

    Ik zorg dat ik nooit eroverheen ga. Doe dat alleen als ik ver eronder zat en nog trek heb. Maar dat gebeurt alleen als ik te laag zit.
  • junkyard1
    junkyard1 Berichten: 3 Member
    Opties
    Als je bij eet op sport dagen wat je verbrand hebt met sporten kom je dus weer op 0 uit.
    Bij een flinke workout verbrand je de dag er na nog genoeg.
    Bij eten zou ik niet doen.maar moet een ieder zelf weten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar dat gebeurt alleen als ik te laag zit.
    Wat is te laag? Heb je per dag geen kcal budget ingesteld? Vooruit plannen helpt ook om je kcal doel te halen. Ik weet niet hoeveel je eet, als dit maar boven je BMR zit...
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Maar dat gebeurt alleen als ik te laag zit.
    >
    >
    >
    > Wat is te laag? Heb je per dag geen kcal budget ingesteld? Vooruit plannen helpt ook om je kcal doel te halen. Ik weet niet hoeveel je eet, als dit maar boven je BMR zit...

    Jawel, soms zit ik eronder. En dan pak ik weleens een kleine snack.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    junkyard1 schreef: »
    Als je bij eet op sport dagen wat je verbrand hebt met sporten kom je dus weer op 0 uit.
    Bij een flinke workout verbrand je de dag er na nog genoeg.
    Bij eten zou ik niet doen.maar moet een ieder zelf weten

    Hoe wil je op 0 staan als je standaard al onder je behoefte eet? Als je op niet sportdagen 2000 aan kcal eet en je hebt 2300 nodig. Zit je er al 300 onder. Als je bijv. krachttraining doet en je verbrand dan rond de 300-400 kca, dan zit je al op 2600-2700 kcal verbrand. Dan kan je er heus 300 bij eten, omdat je dan nog steeds onder je behoefte zit. Je zal dan nog steeds afvallen.

    Het is geen hogere wiskunde. Zolang je maar onder je aantal kcal zit, val je gewoon af.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Grudgie zei:
    > junkyard1 schreef: »
    >
    > Als je bij eet op sport dagen wat je verbrand hebt met sporten kom je dus weer op 0 uit.
    > Bij een flinke workout verbrand je de dag er na nog genoeg.
    > Bij eten zou ik niet doen.maar moet een ieder zelf weten
    >
    >
    >
    >
    > Hoe wil je op 0 staan als je standaard al onder je behoefte eet? Als je op niet sportdagen 2000 aan kcal eet en je hebt 2300 nodig. Zit je er al 300 onder. Als je bijv. krachttraining doet en je verbrand dan rond de 300-400 kca, dan zit je al op 2600-2700 kcal verbrand. Dan kan je er heus 300 bij eten, omdat je dan nog steeds onder je behoefte zit. Je zal dan nog steeds afvallen.
    >
    > Het is geen hogere wiskunde. Zolang je maar onder je aantal kcal zit, val je gewoon af.

    Dat bedoel ik dus
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Het beste is zoiezo op trainingsdagen iets meer te eten. En op rustdagen minder maar constant onder je totale behoefte inclusief verbrande trainingscorieen.
  • junkyard1
    junkyard1 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @moniquecounotte79 zei:
    > > @Grudgie zei:
    > > junkyard1 schreef: »
    > >
    > > Als je bij eet op sport dagen wat je verbrand hebt met sporten kom je dus weer op 0 uit.
    > > Bij een flinke workout verbrand je de dag er na nog genoeg.
    > > Bij eten zou ik niet doen.maar moet een ieder zelf weten
    > >
    > >
    > >
    > >
    > > Hoe wil je op 0 staan als je standaard al onder je behoefte eet? Als je op niet sportdagen 2000 aan kcal eet en je hebt 2300 nodig. Zit je er al 300 onder. Als je bijv. krachttraining doet en je verbrand dan rond de 300-400 kca, dan zit je al op 2600-2700 kcal verbrand. Dan kan je er heus 300 bij eten, omdat je dan nog steeds onder je behoefte zit. Je zal dan nog steeds afvallen.
    > >
    > > Het is geen hogere wiskunde. Zolang je maar onder je aantal kcal zit, val je gewoon af.
    >
    > Dat bedoel ik dus
    >

    Dat kan inderdaad alleen als je alleen onder je calorieën een.
    Maar vergeet de verborgen calorieën ook niet.de keine dingetjes die we vergeten in te voeren.
    Maar zoals ik al zei. Een ieder moet het doen op zijn manier. Wel of niet bij eten
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @junkyard1 zei:
    > > @moniquecounotte79 zei:
    > > > @Grudgie zei:
    > > > junkyard1 schreef: »
    > > >
    > > > Als je bij eet op sport dagen wat je verbrand hebt met sporten kom je dus weer op 0 uit.
    > > > Bij een flinke workout verbrand je de dag er na nog genoeg.
    > > > Bij eten zou ik niet doen.maar moet een ieder zelf weten
    > > >
    > > >
    > > >
    > > >
    > > > Hoe wil je op 0 staan als je standaard al onder je behoefte eet? Als je op niet sportdagen 2000 aan kcal eet en je hebt 2300 nodig. Zit je er al 300 onder. Als je bijv. krachttraining doet en je verbrand dan rond de 300-400 kca, dan zit je al op 2600-2700 kcal verbrand. Dan kan je er heus 300 bij eten, omdat je dan nog steeds onder je behoefte zit. Je zal dan nog steeds afvallen.
    > > >
    > > > Het is geen hogere wiskunde. Zolang je maar onder je aantal kcal zit, val je gewoon af.
    > >
    > > Dat bedoel ik dus
    > >
    >
    > Dat kan inderdaad alleen als je alleen onder je calorieën een.
    > Maar vergeet de verborgen calorieën ook niet.de keine dingetjes die we vergeten in te voeren.
    > Maar zoals ik al zei. Een ieder moet het doen op zijn manier. Wel of niet bij eten

    Ik voer echt alles in.