15 tot 20 kilo afvallen — Dutch (Netherlands)

15 tot 20 kilo afvallen

Opties
jvanoosten78
jvanoosten78 Berichten: 24 Member
Hallo allemaal,

Met behulp van MFP wil ik nu echt voorgoed die overtollige kilo's kwijt raken.

Ik omschrijf me zelf als een jojo...het kan zo een aardige tijd goed gaan maar binnen de kortste keren zitten de kilo's er weer aan.

Graag kom ik contact met mensen die hetzelfde probleem hebben / hadden.

Ik wens iedereen succes met het behalen van haar / zijn doel.

Gr.John
«1

Reacties

  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Hallo, ik had hetzelfde probleem. Ben nu bezig met Weight watchers en heb de laatste maand de app ingevuld bij MFP, dit geeft wel stimulatie en is leuk omdat je ook andere kunt volgen met hun resultaten. En ja, we zijn gewoon mensen, dus soms zit het wat tegen.
  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi Jolanda,

    Bedankt voor je bericht, ik ga het de komende tijd ervaren.

    Ik heb ook een online coach (via ruggengraat). Dit traject duurt 3 maanden.

    John
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hoi john ik heb wat tips voor je die mogenlijk werken. Als je met mfp je eten in kaart brengt kun je zien hoeveel je eet en wat je eet. Zoek je bmr op en je tdee en ga daar tussen zitten. Tbeste is niet gelijk te laag in calorieën maar geleidelijk. Eet ook tenminste zes dagen gezond eten. En dan bedoel ik eten waardoor je macros goed uit komen zoals eiwitrijk eten plantaardige vetten en langzame koolhydraten. En drinken zoals water, thee en zwarte koffie. De zevende dag kun je als n dag houden waar je niet op je eten let. Verder in combinatie met bewegen brengt dat je gewicht zeker omlaag. Maar dat gaat niet in een korte tijd. Neem je tijd wen aan nieuwe eetgewoontes en je zult je veel stabieler gaan voelen maar je moet wel het roer omgooien. Niet in 1dag want dat werkt niet maar in kleine stapjes. Grt mark
  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi Mark,

    Bedankt voor je tips, hier heb ik zeker wat aan.
    Het hoeft voor mij ook niet snel ik wil gezonder gaan leven en daar hoort ook een gezond gewicht bij.

    John
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    veel succes
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hallo John,

    Die 15 tot 20 kilo eraf moet je gewoon gaan lukken. Gewoon stap-voor-stap en geen haast hebben. Zo is het mij ook gelukt. Ik ben vanaf januari 2015 tot november 2015 ca 20 kilo afgevallen. Dat betekende van een BMI van 31 naar BMI 23,5. En dat terwijl mijn eigenlijke plan was om 5 kilo af te vallen! Maar het ging eigenlijk vrij makkelijk, dus waarom niet nogmaals 5 kilo, en nogmaals, nogmaals?

    In 2016 is mijn gewicht aardig op pijl gebleven, maar in 2017 is er helaas langzaamaan toch weer bijgekomen. Nu ben ik dus toch weer extra goed aan het opletten en "moeten" er nu nog 4 kilootjes af om weer op mijn streefgewicht te komen. Het plan is om dat voor het einde van het jaar te realiseren. o:)

    Ja, ik moet het dus toch goed in de gaten houden, anders komen de kilootjes er inderdaad zo weer bij.
  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi Ave,

    Bedankt voor je reactie, op welke manier ben je gaan afvallen? Veel sporten? Kracht en cardio?

    Natuurlijk Letten op wat je eet, het sporten schiet er bij mij namelijk soms nog wel bij in...

    Succes met behalen van je nieuwe uitdaging!

    Gr.John
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Hoi John,

    Welkom en succes. Maak een goed, haalbaar plan en houd je eraan! Als je vragen hebt hoor ik het graag.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    jvanoosten78 schreef: »
    Hoi Ave,

    Bedankt voor je reactie, op welke manier ben je gaan afvallen? Veel sporten? Kracht en cardio?

    Natuurlijk Letten op wat je eet, het sporten schiet er bij mij namelijk soms nog wel bij in...

    Succes met behalen van je nieuwe uitdaging!

    Gr.John

    Ik ben heel nauwkeurig gaan bijhouden wat ik eet. En daarbij 2 tot 3x per week sporten: in de zomer ga ik op het fietsje (gewone stadsfiets hoor) naar het werk (zo'n 12 tot 15 km enkele reis) en in de winter schaats ik.
    Ik ben geen sportschooltype maar fietsen en schaatsen, lekker buiten, vind ik wel leuk. Ik denk dat dat ook het belangrijkste is: zoek een sport die je echt leuk vindt, dan hou je het ook vol!
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ave..Zo goed.
    Ik ben bijna 50 en Door de medicijnen vol in de overgang.Er moet bij mij zo een 15 tot 20 kilo af.Maar dat wilt niet lukken. Ik ben vandaag begonnen met MFP (opnieuw!:( )en ben weer in de fout gegaan. In plaats van een gezond tussendoortje een tosti. Ik baal nu echt een vraag me af of ik het ooit wel eens vol kan houden.
    Ik ben ook niet een sportschool type maar ben ook gek op fietsen.
    Het hoeft van mijn ook niet te snel te gaan maar ik hoop toch dat ik volgend jaar een stuk minder weg zodat ik wat minder klachten heb.
    Jouw verhaal is in ieder geval inspirerend.
    Bedankt.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Fietsen is ook sporten kamille. En je tosti kan best zolang je maar minder blijft eten als je verbruikt..
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Er is een dualiteit die ik geleerd hebben over diëten.

    Normaal gesproken gedraag ik me alsof zondigen het ergste is wat er is - het doel is om het nooit te doen.

    Maar als ik zondig ( en dat gebeurt ) accepteer ik dat het gebeurt en dat het niet het einde van de wereld ( of mijn dieet ) is. Ik neem me wel voor om het niet nog eens te doen.

    Jij zit nu in stap twee - je hebt iets gegeten waar je niet blij mee bent. Accepteer het, en plan de volgende maaltijd zodat hij binnen je dieet past. Het is niet erg, kijk naar de toekomst.

    En een tosti is geen probleem. Het zijn wat nutteloze calorieën, maar die verbrand je wel weer. Misschien is het een idee om er voor te zorgen dat je geen witbrood meer in huis haalt, en om je tosti ijzer in de kelder te zetten.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties. Nee achteraf gezien reageerde ik om wat overdreven. Dat was mijn teleurstelling over mezelf. Maar ik heb in de avond goed gegeten en stond vanavond toch nog in de groene cijfers (al was het niet veel)
    Ik haal al een hele lange tijd alleen nog maar volkorenbrood. Dat vinden wij het lekkerst. Dus de tosti is ook met volkorenbrood.
    En mijn tostiapparaat in de kelder te zetten is niet echt een optie omdat mijn kinderen niet te dik zijn (juist heerlijk slank)en gek zijn op tosties.
    Ik moet mij er gewoon aan herinneren dat ik geen klein kind meer ben een me in kan houden. Het grootste probleem zijn de vreetbuien die ik af en toe heb.
    Maar ik ga gewoon verder en heb hier al wat succes verhalen gelezen en dat heeft mijn goed gestimuleerd.
    Ik moet proberen om het gewoon rustig te houden in mijn hoofd.
    En ik moet eraan denken dat het rustig moet gaan.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik eet met enige regelmaat tosti's, maar dan als lunch. Ik heb er een minder slechte variant op gevonden: 2 witte boterhammen, 1 plak ham (of 1/2 als de plak erg groot is) en linera 20+ kaas. En dan lekker met Remia friteslijn en een klein beetje tomatenketchup.
    Ik doe ook wel eens (lekker dik, want kcal zitten er nauwelijks in) slanki smeerkaas 20+ ipv plakken kaas. Maar dan is het wel een bekkebrandertje!!!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Elke vrijdag neem ik tosti's voor lunch op werk. Alleen een plakje kaas en een plakje ham voor twee boterhammen, door de helft dus.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Het aller belangrijkste is dat je binnen je calorieën doel blijft! Zo nu en dan zondigen is geen grote ramp, wij doen dat op zondag. De hoeveelheid is het belangrijkste!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zo nu en dan zondigen is geen grote ramp, wij doen dat op zondag
    Zeker niet erg, maar houd wel in je achterhoofd dat het zondigen je calorietekort van die week teniet kan doen, waardoor je uiteindelijk voor die week op bijv. je onderhoud of overschot uitkomt.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Zo nu en dan zondigen is geen grote ramp, wij doen dat op zondag
    >
    >
    >
    > Zeker niet erg, maar houd wel in je achterhoofd dat het zondigen je calorietekort van die week teniet kan doen, waardoor je uiteindelijk voor die week op bijv. je onderhoud of overschot uitkomt.

    Tijdens het zondigen zorg ik dat ik toch binnen de calorieën blijf. Ik eet dan bijvoorbeeld een friet of taart. Dus meer koolhydraten dan normaal eigenlijk.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Bedankt voor de reacties. Het gaat nu goed. Ik ga niet boven het aantal van de calorieën. Vroeger als ik wilde afvallen mocht ik van mijzelf niets meer. En dat zat dan zo in mijn hoofd dat ik het eigenlijk steeds meer wilde.
    Ik heb nu veel gelezen op MFP en het is een stuk rustiger in mijn hoofd.
    Ik weet nu dat ik gewoon zo gezond mogelijk moet eten en zolang ik binnen mijn limiet blijf ik bijna alles kan eten.
    Vroeger ging ik veels te weinig eten maar daar probeer ik nu op te letten.
    En ik heb nu voor de eerste keer het gevoel dat het mij gaat lukken zonder dat het heel zwaar gaat worden .
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Kamille68 zei:
    > Bedankt voor de reacties. Het gaat nu goed. Ik ga niet boven het aantal van de calorieën. Vroeger als ik wilde afvallen mocht ik van mijzelf niets meer. En dat zat dan zo in mijn hoofd dat ik het eigenlijk steeds meer wilde.
    > Ik heb nu veel gelezen op MFP en het is een stuk rustiger in mijn hoofd.
    > Ik weet nu dat ik gewoon zo gezond mogelijk moet eten en zolang ik binnen mijn limiet blijf ik bijna alles kan eten.
    > Vroeger ging ik veels te weinig eten maar daar probeer ik nu op te letten.
    > En ik heb nu voor de eerste keer het gevoel dat het mij gaat lukken zonder dat het heel zwaar gaat worden .
    >

    Dat is ontzettend mooi! Het fijne is dat we mekaar kunnen steunen. Te weinig eten is zeker nooit goed. Succes!
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Dat is ook veel beter Monique en hou je het ook beter vol succes
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @tillyvanzuidland zei:
    > Dat is ook veel beter Monique en hou je het ook beter vol succes
    >

    Ja inderdaad! Jij ook!
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Dankje wel
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik maak altijd tosti's met alleen kaas en fijn volkorenbrood. Dat is alsnog erg lekker en helemaal binnen mijn plan. Ananas ertussen is ook heel lekker. Genieten is ook belangrijk en kan best, zelfs binnen het caloriedoel.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Ik maak altijd tosti's met alleen kaas en fijn volkorenbrood. Dat is alsnog erg lekker en helemaal binnen mijn plan. Ananas ertussen is ook heel lekker. Genieten is ook belangrijk en kan best, zelfs binnen het caloriedoel.

    Zeker weten! Daarom heb ik, op aanraden van de diëtiste, gekozen voor koolhydraatarm brood. Het smaakt lekker en bevat 5 g koolhydraten per sneetje. Genieten vind ik ook belangrijk, dit is immers bedoeld om te blijven doen,niet alleen om af te vallen. Tenminste in mijn geval