Vegetariërs — Dutch (Netherlands)

Vegetariërs

Opties
Hey zijn er misschien ook wat vegetariërs aanwezig op dit forum? Hebben jullie geen last van voedingstoffen tekort (al helemaal bij afvallen) En wat doen jullie hier aan?

Reacties

  • Finkelstien
    Finkelstien Berichten: 1 Member
    Opties
    Nee hoor! Vegetariers hebben niet snel tekorten. Mijn eiwitten en ijzer haal ik uit andere voedselsoorten. B12 uit zuivel en eieren.

    Ik eet grotendeels veganistisch en een of twee dagen vegetarisch en heb toevallig vorige week bloed laten prikken en alles was perfect.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik had toch een tekort aan vitamine b en ijzer (maar dit heb ik wel vaker, ook pre-vegetarisch). Ik eet thans graag eieren maar is niet voldoende voor me. Nu neem ik ijzer, vitamine b-complex en omega369 bij.
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hey,
    Ik ben sinds maart volledig vegetariër,daarvoor was ik eerder flexitarier maar ik worstelde echt om nog langer vlees te eten.Veel te grote dierenliefhebber! Ik varieer enorm in mijn voeding: heel veel groenten,fruit,kazen, noten en pitten, eieren en granen. Tot nu toe nog niet mijn bloed laten trekken maar voel me kiplekker en energiek.Ik kook ook heel graag op gevoel en maak ook elke dag vers en natuurlijk eten klaar.
    Dus ik hoop hiermee mijn lichaam genoeg te voorzien van alle nodige voedingsstoffen die het nodig heeft.
    Grtjs
  • denarwen
    denarwen Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey
    Ik eet veganistisch en heb geen tekorten maar neem wel b12 bij (maar dat is het enige)
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    Ik ben veganist en af en toe gebruik ik de app Cronometer om te kijken wat mijn daginname aan voedingsstoffen is. Super gemakkelijk! Ik supplementeer alleen met Vitamine D en B12.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Er is geen enkele reden om iets te kort te komen als vegetariër. Ook niet als je dieet, dus maak je niet te veel zorgen.

    Tekorten van vitamines zijn bij gezonde mensen in Nederland vrij zeldzaam, maar als je je er zorgen over maakt kan je gewoon ergens een multivitamine halen, daar zit vrijwel alles wat je nodig hebt in, en te veel kan eigenlijk geen kwaad.

    Vitamine D is een uitzondering, dus zorg dat je veel zon krijgt.

    Veganisten hebben het iets lastiger. Maar om eerlijk te zijn snap ik veganisme niet echt.
  • Vegetable84
    Vegetable84 Berichten: 17 Member
    Opties
    De lamme leidt de blinde. Ik raad je aan om het advies van Mrxian niet op te volgen. Een multivitamine kan juist heel veel schade aanrichten omdat je van bepaalde vitaminen echt niet teveel mag hebben. B6 bijvoorbeeld. Er gaan jaarlijks mensen dood aan een teveel aan B6 door de multivitamines.
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Wat een onzin. B6 wordt ongezond als je meer dan 25 mg binnenkrijgt per dag. Multivitaminen bevatten 1.5mg. dus tenzij je vijftien van die pilletjes opeet is er niks aan de hand. Één of twee kan geen kwaad (en wel een boel goed).