1200-1500 Kcal dieet — Dutch (Netherlands)

1200-1500 Kcal dieet

Opties
SidiNic
SidiNic Berichten: 5 Member
Hey iedereen,

Sinds een maand geleden heb ik terug de draad opgepikt, en begonnen met fitness/cardio. Dit in combinatie met aangepaste voeding.

De resultaten zijn er wel, bijna 5kg op een maand. Maar ik lees in verschillende bronnen dat dit voedingsschema eigenlijk echt wel te weinig Kcal inname is voor een 30 jarige man. Terwijl ik voor mijn gevoel nooit echt honger heb, eet zo goed als elke 2uur een kleine maaltijd/tussendoortje.

Ik doe 4 maal per week 1uur cardio, gecombineerd met krachttraining van 1 spiergroep. Ik verbrand op zo een sessie makkelijk 700Kcal.

Ben ik goed bezig of moet ik toch echt wat meer eten?

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    zal je meer info moeten geven. Voor iemand van 1,50 zal het voldoende zijn die 1200 kcal. Voor iemand van 2 m niet. Mannen moeten sowieso altijd al meer eten dan een vrouw. Mij lijkt 1200 kcal veelste weinig maar ik ken je gegevens niet.
  • SidiNic
    SidiNic Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik ben 1.84 m groot en weeg momenteel een 88kg. Ik kom van 93 kg een maand geleden. Volgens de app mag ik gerust 2000Kcal op om nog steeds tot gewichtsverlies te komen.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Dan zou ik je calorie iname verhogen en over een wat langere tijd je afvallen uitsmeren. Dat is beter voor je lichaam
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Eerlijk gezegd lijkt de 2000 mij veel toepasselijker. Zeker als ik zie hoe actief je alleen al bent qua sporten. Heb je je BMR al een keer betekent.
    Wanneer je te laag gaat zitten in jouw calorieën zul je uiteindelijk zelfs niet afvallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wanneer je te laag gaat zitten in jouw calorieën zul je uiteindelijk zelfs niet afvallen
    Nee hoor. Als dat namelijk zou 'bestaan' dan zou er geen hongersterfte zijn. Je zult hoe dan ook afvallen zo lang je in een tekort zit qua energie inname.

    Back to the topic; 1200-1500 voor een man met jouw gegevens is veel te weinig. Sowieso is dit onder je BMR, wat allerminst aan te raden is voor langere periode.
  • SidiNic
    SidiNic Berichten: 5 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Ok dat is al duidelijk dan! Ok meer eten dan maar, wat een straf :# BMR is 1875 Kcal. Dus dit moet ik dan minimum per dag innemen. Verlies ik dan nog steeds gewicht?
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Je valt zeker nog af. Tfeit dat je geen honger hebt is dat je een traag metabolisme gekweekt hebt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    BMR is 1875 Kcal. Dus dit moet ik dan minimum per dag innemen. Verlies ik dan nog steeds gewicht?
    BMR is het minimum wat je lichaam nodig heeft als het alleen gestrekt in bed zou liggen, zonder enkele vorm van beweging. Dus bóven je BMR is aan te raden. Beter kun je je TDEE gebruiken als leidraad en daar een calorietje of 200-300 onder gaan zitten. Let wel; als jij een lange tijd zo weinig hebt gegeten is het niet verstandig dit meteen 700+ op te hogen. Verhoog je kcal geleidelijk met 200kcal per keer per 2-3 weken ongeveer.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Wanneer je te laag gaat zitten in jouw calorieën zul je uiteindelijk zelfs niet afvallen
    >
    >
    >
    > Nee hoor. Als dat namelijk zou 'bestaan' dan zou er geen hongersterfte zijn. Je zult hoe dan ook afvallen zo lang je in een tekort zit qua energie inname.
    >
    > Back to the topic; 1200-1500 voor een man met jouw gegevens is veel te weinig. Sowieso is dit onder je BMR, wat allerminst aan te raden is voor langere periode.

    Nou volgens mij Voedingsadviseur wel hoor. Je lichaam houdt dan vast. Maar goed, je hebt blijkbaar meer ervaring.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan zou ik wel eens willen weten hoe hij denkt dat de wet van de thermodynamica werkt :wink:

    Je lichaam adapteert zich aan het aantal kcal wat het binnen krijgt en zal, hoe minder het krijgt, handiger omgaan met de energie die het krijgt. Dus in die zin kun je wel zeggen dat je metabolisme wat vertraagd, maar deze komt nooit stil te staan; je blijft áltijd energie verbranden. Dus als jij je lichaam elke keer blijft voorzien van te weinig kcal zul je blijven afvallen. We hebben nog steeds hongersterfte & eetstoornissen zoals anorexia, dus blijven afvallen kan wel degelijk met heel weinig kcal.

    Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. :smile: