Nu toch de stap durven nemen — Dutch (Netherlands)

Nu toch de stap durven nemen

Opties
biep29
biep29 Berichten: 1 Member
Hoihoi! Ik ben Bianca, 43 jaar en worstel al zeer lange tijd met flink overgewicht. Eten was en is mijn grootste vriend, emotie eter ten top!! Het roer moet om, ooit 35 kilo afgevallen maar daar is niks meer van over. Ik zoek naar steun en motivatie van mensen die net als ik zo'n strijd hiermee hebben?! Groetjes!

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hoi bianca ik wens je sterkte en succes
  • jvanoosten78
    jvanoosten78 Berichten: 24 Member
    Opties
    Succes
  • Ineke2911
    Ineke2911 Berichten: 13 Member
    Opties
    Succes!! Goed van je om het weer op te pakken
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Ik was zelf ook een aantal jaren een emotie eter. Ben sinds een week of zes bewust bezig met voeding en cardio training.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Bianca, welkom!
    Veel succes - als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • Amine2729
    Amine2729 Berichten: 1 Member
    Opties
    Let's do it together
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Succes!
    Emotie-eten, da's niet zo handig.... probeer daar echt van af te komen hoor. Zoek uit wanneer je emoties je tot eten aanzetten. En vraag je dan af of dat het echt waard is om je vol te proppen.
    Zo kon ik me voorheen vreselijk storen aan een collega, en dat zette me aan tot vreten. Totdat ik besefte dat die collega het toch echt niet waard was om mijn hele afval-plan in de war te gooien!
    Uiteindelijk in een klein jaar tijd bijna 20 kilo afgevallen. Het kan dus echt hoor!
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @ave1969 zei:
    > Succes!
    > Emotie-eten, da's niet zo handig.... probeer daar echt van af te komen hoor. Zoek uit wanneer je emoties je tot eten aanzetten. En vraag je dan af of dat het echt waard is om je vol te proppen.
    > Zo kon ik me voorheen vreselijk storen aan een collega, en dat zette me aan tot vreten. Totdat ik besefte dat die collega het toch echt niet waard was om mijn hele afval-plan in de war te gooien!
    > Uiteindelijk in een klein jaar tijd bijna 20 kilo afgevallen. Het kan dus echt hoor!

    Dat is heel knap!
    Bij mij kwam het emotie eten toen mijn vader plotseling overleed aan een hartstilstand op 62 jarige leeftijd.. En ik in een zware depressie terecht kwam.
  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Zet um op Bianca
  • petrauysal
    petrauysal Berichten: 1 Member
    Opties
    Ken het, zelf 7 jaar geleden 35kg afgevallen en er de laatste 2 jaar bijna 20 van aangekomen. Na een normaal dieet wilde ik meer en zocht ik een oplossing in shakes, dat had ik nooit moeten doen.

    Ik ga voor 15 er af en voeg je toe!
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Ik ben ook eigenlijk wel een emo eter maar probeer het niet meer te doen.en net wat Monique zegt is het allemaal niet waard.ik ben met gewoon eten en minder snoepen en ander lekkers toch 10,1 afgevallen.nu stabiel blijven maar erg moeilijk maar goed komt er wel succes allemaal en fijn weekend
    Gr Tilly
  • Reshje01
    Reshje01 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi Bianca, ik woog eind dec 2016 92/93 kilo.
    Ben sinds 1 januari aan mezelf gaan denken gezond gaan eten,lopen, yoga en oefeningen zoals squath thuis. Ben inmiddels 15 kilo afgevallen. (77)

    Mijn streefgewicht is tot zover 70 kilo. Als ik dat gehaald heb dan nog 5 kilo eraf. Eet 6x per dag maar echt kleine beetjes.(Snack zo af en toe in t weekend ook wel eens zodat ik er de volgende dag weer tegen aan kan.)

    Een tip die ik kan meegeven geef niet op.
    Wens jullie allen succes met t behalen van jullie doel.

    Gr. Reshma
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Inderdaad heel veel succes allemaal!
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Nodig me maar uit !

    Ik ben een aantal jaar terug ook eens veel afgevallen (32 kilo) ziek geworden en alles en nog wat terug gevonden ...

    Nu weer volop in beweging en bewust aan het eten al zo’n anderhalf jaar lang en nu bijna 42 kilo kwijt

    Succes
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    veel succes
  • judith_1995
    judith_1995 Berichten: 2 Member
    Opties
    Belangrijk is om te ontdekken waarom je te veel gaat eten. Zelf heb ik een boek gekocht wat me daarbij helpt. Het is geschreven door Tennie McCarty en heet 'how to treat your addiction to food'. Je kan het bestellen via bol.com. er staan heel veel herkenbare dingen in en je leert echt heel goed jezelf en je verslaving aan eten kennen.
  • poezewoefke
    poezewoefke Berichten: 10 Member
    Opties
    Hier ook net (weer) gestart. Al sinds men 13 aan en af aan het diëten en ben nu 36.

    We kunnen het!!!
  • poezewoefke
    poezewoefke Berichten: 10 Member
    Opties
    > @judith_1995 zei:
    > Belangrijk is om te ontdekken waarom je te veel gaat eten. Zelf heb ik een boek gekocht wat me daarbij helpt. Het is geschreven door Tennie McCarty en heet 'how to treat your addiction to food'. Je kan het bestellen via bol.com. er staan heel veel herkenbare dingen in en je leert echt heel goed jezelf en je verslaving aan eten kennen.

    Moet ik is bekijken....mijn grootste valkuil....emo eten en overeten....schransen.....