Kcal BMR Activiteitenlevel zie door de bomen het bos niet meer — Dutch (Netherlands)

Kcal BMR Activiteitenlevel zie door de bomen het bos niet meer

angeliquedewit733
angeliquedewit733 Berichten: 2 Member
Lieve MFP leden,

Ik ben redelijk nieuw als het om bovenstaande dingen gaat. (BMR Kcal verbruik) Daarom eerst maar even wat feiten. Vrouw 26 jaar. 162 cm en 81,9 KG. Ik heb mijn BMR berekend op verschillende sites deze zitten allemaal tussen de 15 en 1600 Kcal. MFP geeft 1600 KCAL aan. Door een knieschijfbreuk waar ik nog steeds voor aan het revalideren ben kan ik momenteel kwa "sport" enkel wandelen en fietsen op een rustig tempo. Ik doe dit dan wel elke dag maar aangezien dit geen intensieve sport is heb ik mijzelf in bewegingscategorie 2 lichte training sport geplaatst. hier komt dan een getal uit van rond de 2200 kcal. Tot zover begrijp ik het allemaal nog maar dan zie ik ineens bij MFP netto calorieën staan. Houdt dit dan in als ik bijvoorbeeld met wandelen 300 kcal gebruik dat ik deze er weer bij moet eten? en hoeveel kcal moet ik eigenlijk eten? Ikzelf kom niet verder dan 1500 kcal maar zover ik nu begrijp is dit dus niet eens mijn bmr. En zeker niet als ik daarbij ook nog ga bewegen. Hoe werkt dit allemaal want ik ben nu even het spoor bijster. wil graag 0,75 gram per week afvallen maar 0.5 zou ook al perfect zijn.

Hoor het graag

Groetjes Angelique

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Je moet tussen je bmr en je tdee gaan zitten. Als je niet eens aan je bmr komt moet je je eetlust stimuleren dat kan door bv vaker te eten. En gezond ( trage koolhydraten, eiwitten en plantaardige vetten) te eten. Maar ook water kan je daarbij helpen voldoende drinken dus en bij voorkeur water of thee. Je sport hoeft persee niet inspannend te zijn als je maar onder je tdee blijft eten val je af. Belangrijk is wel dat je je calorieen goed en nauwkeurig optelt. Want als je onder je bmr eet maar niet afvalt dat kan niet. Dan bereken je of verkeerd of je telt je calorieen niet goed. Dus bmr en tdee berekenen en nauwkeurig tot op de hap je calorieen tellen. Ik hoop dat je hierwat mee kunt.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    > @mblaasse32 zei:
    > Je moet tussen je bmr en je tdee gaan zitten. Als je niet eens aan je bmr komt moet je je eetlust stimuleren dat kan door bv vaker te eten. En gezond ( trage koolhydraten, eiwitten en plantaardige vetten) te eten. Maar ook water kan je daarbij helpen voldoende drinken dus en bij voorkeur water of thee. Je sport hoeft persee niet inspannend te zijn als je maar onder je tdee blijft eten val je af. Belangrijk is wel dat je je calorieen goed en nauwkeurig optelt. Want als je onder je bmr eet maar niet afvalt dat kan niet. Dan bereken je of verkeerd of je telt je calorieen niet goed. Dus bmr en tdee berekenen en nauwkeurig tot op de hap je calorieen tellen. Ik hoop dat je hierwat mee kunt.

    Volgens mij val je sowieso niet af als je onder je bmr zit...
  • SidiNic
    SidiNic Berichten: 5 Member
    Als je een calorietekort hebt Val je altijd af! Ook dus als je onder je BMR zit, anders zou er geen anorexia bestaan en dergelijke
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2017 aangepast
    Gewicht verliezen is nooit lineair, als in "ik wil een halve kilo per week afvallen". Gewicht fluctueert altijd. Als je over een langere periode maar afvalt, dan zit je prima.