Wie o wie eet teveel, net als ik... — Dutch (Netherlands)

Wie o wie eet teveel, net als ik...

Opties
rs_b
rs_b Berichten: 76 Member
oktober 2017 aangepast in Stel jezelf voor
Hoi allen,
Zijn er meer mensen die gewoon teveel eten? Ik bedoel niet zozeer snoepen maar gewoon een grote maag haha! Ik zit sommige dagen op 2800 kcal... Mijn gemiddelde weekinname is 2300...
Mijn doel is 1730 kcal per dag (of ik nou wel of niet sport) Dagboek houd ik elke dag precies bij(alles afwegen)
Het is leuk om meer vriendjes te krijgen die net als ik minder proberen te eten.

Reacties

  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Alles met (te) ervoor is niet goed ;)
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @Anver77 zei:
    > Alles met (te) ervoor is niet goed ;)

    Echt he
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Sinds ik het dagboek consequent invul sta ik ervan te kijken wat ik steeds onder mijn neus geduwd heb in het verleden. Sinds ik echt bezig ben met het bijhouden wat ik eet en hoeveel gaat het goed. Maar voor mij was het ook altijd "gemakkelijk" om teveel te eten. Pffff
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @moniquecounotte79 zei:
    > Sinds ik het dagboek consequent invul sta ik ervan te kijken wat ik steeds onder mijn neus geduwd heb in het verleden. Sinds ik echt bezig ben met het bijhouden wat ik eet en hoeveel gaat het goed. Maar voor mij was het ook altijd "gemakkelijk" om teveel te eten. Pffff

    Hoii,
    Ik weet precies wat je bedoeld! Ik heb het vooral met bakolie. Die weeg ik echt af. Zo'n bom calorieën.. .
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @ValkyrieP zei:
    > rs_b schreef: »
    >
    > Hoi allen,
    > Zijn er meer mensen die gewoon teveel eten? Ik bedoel niet zozeer snoepen maar gewoon een grote maag haha! Ik zit sommige dagen op 2800 kcal... Mijn gemiddelde weekinname is 2300...
    > Mijn doel is 1730 kcal per dag (of ik nou wel of niet sport) Dagboek houd ik elke dag precies bij(alles afwegen)
    > Het is leuk om meer vriendjes te krijgen die net als ik minder proberen te eten.
    >
    >
    >
    >
    > Ik krijg alleen 's avonds mijn eetgedrag maar niet onder controle

    Dat heb ik ook, rond 15uur en 20uur echt lekkere trek.
    Meestal met tv kijken. Nu ga ik al vroeg in bed liggen en eerder slapen.het helpt wel...
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @ValkyrieP zei:
    > rs_b schreef: »
    >
    > > @moniquecounotte79 zei:
    > > Sinds ik het dagboek consequent invul sta ik ervan te kijken wat ik steeds onder mijn neus geduwd heb in het verleden. Sinds ik echt bezig ben met het bijhouden wat ik eet en hoeveel gaat het goed. Maar voor mij was het ook altijd "gemakkelijk" om teveel te eten. Pffff
    >
    > Hoii,
    > Ik weet precies wat je bedoeld! Ik heb het vooral met bakolie. Die weeg ik echt af. Zo'n bom calorieën.. .
    >
    >
    >
    >
    > Ik bak mijn dagelijkse eitjes in vinaigrette, dat is de half zoveel calorieën dan olijfolie.
    > Mijn eieren zijn nog nooit aangebakken geweest maar die staan dan ook maar even op het vuur.
    > Met vlees(langer in de pan) weet ik niet of dat gaat lukken met vinaigrette

    Ik red het mét de calorieën in boter en olijfolie. Dezen zijn ook goed voor ons. Maar mijn vetten staan op 60%, en zolang ik binnen de macro's en mijn calorieën blijf is het prima.
  • amelia916
    amelia916 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ei pocheren in water ipv bakken in olie is altijd beter en scheelt een hoop kcal
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @amelia916 zei:
    > Ei pocheren in water ipv bakken in olie is altijd beter en scheelt een hoop kcal

    Dit ga ik googlen. Heb er nog nooit van gehoord
  • daffy2020
    daffy2020 Berichten: 3 Member
    Opties
    Het is bizar als je ziet wat ik wegwerk op een dag normaal. Ik ben geen snoeper
    Maar een hele grote eter net als jij. 2 borden avond eten, heerlijk! Nu 1380 calorieën per dag, verbazingwekkend hoeveel je nog kan eten als je wat slimmer eet. Nu 4,1 kilo kwijt in 4 weken, overmorgen weer wegen. Spannend....
  • dwoolderink
    dwoolderink Berichten: 3 Member
    Opties
    Hier ook (warm) avondeten het probleem.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @daffy2020 zei:
    > Het is bizar als je ziet wat ik wegwerk op een dag normaal. Ik ben geen snoeper
    > Maar een hele grote eter net als jij. 2 borden avond eten, heerlijk! Nu 1380 calorieën per dag, verbazingwekkend hoeveel je nog kan eten als je wat slimmer eet. Nu 4,1 kilo kwijt in 4 weken, overmorgen weer wegen. Spannend....

    Wat goed !!! Ja inderdaad precies wat jij zegt! Heb je een bepaalde manier van eten aanpassen? Ik heb mijn vetten verminderd naar 20%. Dat scheelt al veel. Nog lukt het mij vaak niet hoor...1700 is mijn doel. 1380 is wel weinig zeg!!!
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @dwoolderink zei:
    > Hier ook (warm) avondeten het probleem.

    En als je in de middag warm eet en avond lichter? Zou dat schelen? Meestal ben je moe savonds en eet je misschien meer. Ik heb in de avond echt de meeste trek
  • daffy2020
    daffy2020 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @rs_b zei:
    > > @daffy2020 zei:
    > > Het is bizar als je ziet wat ik wegwerk op een dag normaal. Ik ben geen snoeper
    > > Maar een hele grote eter net als jij. 2 borden avond eten, heerlijk! Nu 1380 calorieën per dag, verbazingwekkend hoeveel je nog kan eten als je wat slimmer eet. Nu 4,1 kilo kwijt in 4 weken, overmorgen weer wegen. Spannend....
    >
    > Wat goed !!! Ja inderdaad precies wat jij zegt! Heb je een bepaalde manier van eten aanpassen? Ik heb mijn vetten verminderd naar 20%. Dat scheelt al veel. Nog lukt het mij vaak niet hoor...1700 is mijn doel. 1380 is wel weinig zeg!!!

    Inmiddels weer gewogen, 5,4 kilo eraf yeah! Ik heb geen manier van aanpassen, tel de calorieen waardoor je vanzelf de gezondere dingen gaat pakken omdat je dan toch je maag kan vullen met een minimaal aantal calorieen. Note: ik
    Boks 4 keer in de week, op die dagen mag ik meer eten
  • dwoolderink
    dwoolderink Berichten: 3 Member
    Opties
    rs_b schreef: »
    > @dwoolderink zei:
    > Hier ook (warm) avondeten het probleem.

    En als je in de middag warm eet en avond lichter? Zou dat schelen? Meestal ben je moe savonds en eet je misschien meer. Ik heb in de avond echt de meeste trek

    @rs_b: heb ik zelf ook aan gedacht maar dat gaat helaas niet met mijn werk en schoolgaande kinderen.
  • poezewoefke
    poezewoefke Berichten: 10 Member
    Opties
    Hier een schranser en emotionele eter en overeter. Als ik dat Onder controle krijg komt het goed. Maar dat is net het moeilijkste....
  • poezewoefke
    poezewoefke Berichten: 10 Member
    Opties
    > @daffy2020 zei:
    > > @rs_b zei:
    > > > @daffy2020 zei:
    > > > Het is bizar als je ziet wat ik wegwerk op een dag normaal. Ik ben geen snoeper
    > > > Maar een hele grote eter net als jij. 2 borden avond eten, heerlijk! Nu 1380 calorieën per dag, verbazingwekkend hoeveel je nog kan eten als je wat slimmer eet. Nu 4,1 kilo kwijt in 4 weken, overmorgen weer wegen. Spannend....
    > >
    > > Wat goed !!! Ja inderdaad precies wat jij zegt! Heb je een bepaalde manier van eten aanpassen? Ik heb mijn vetten verminderd naar 20%. Dat scheelt al veel. Nog lukt het mij vaak niet hoor...1700 is mijn doel. 1380 is wel weinig zeg!!!
    >
    > Inmiddels weer gewogen, 5,4 kilo eraf yeah! Ik heb geen manier van aanpassen, tel de calorieen waardoor je vanzelf de gezondere dingen gaat pakken omdat je dan toch je maag kan vullen met een minimaal aantal calorieen. Note: ik
    > Boks 4 keer in de week, op die dagen mag ik meer eten

    Moet je de extra kcal opgebruiken als je sport of mag je die zo laten ook!?
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ligt denk ik aan je lichaam. Als je jezelf flauw voelt op trainingsdagen iets meer calorien innemen. Dan vraagt je lichaam er ook om.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @dwoolderink zei:
    > rs_b schreef: »
    >
    > > @dwoolderink zei:
    > > Hier ook (warm) avondeten het probleem.
    >
    > En als je in de middag warm eet en avond lichter? Zou dat schelen? Meestal ben je moe savonds en eet je misschien meer. Ik heb in de avond echt de meeste trek
    >
    >
    >
    >
    > @rs_b: heb ik zelf ook aan gedacht maar dat gaat helaas niet met mijn werk en schoolgaande kinderen.

    Oh snap ik.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @poezewoefke zei:
    > Hier een schranser en emotionele eter en overeter. Als ik dat Onder controle krijg komt het goed. Maar dat is net het moeilijkste....

    Dat is denk ik nog het lastigste, als je emotionele eter bent, maar dat gaat je wel lukken toch??? :) heb je al een idee hoe je dingen gaat aanpakken?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    >
    > Moet je de extra kcal opgebruiken als je sport of mag je die zo laten ook!?


    Ik eet niet bij voor wat ik verbruik en dat gaat prima. Ik eet tussen de 1400 en 1500 calorieën en mijn diëtiste heeft eens berekend dat ik ongeveer 1200 calorieën per dag tekort kom om in dit tempo af te vallen.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @poezewoefke zei:
    > > @daffy2020 zei:
    > > > @rs_b zei:
    > > > > @daffy2020 zei:
    > > > > Het is bizar als je ziet wat ik wegwerk op een dag normaal. Ik ben geen snoeper
    > > > > Maar een hele grote eter net als jij. 2 borden avond eten, heerlijk! Nu 1380 calorieën per dag, verbazingwekkend hoeveel je nog kan eten als je wat slimmer eet. Nu 4,1 kilo kwijt in 4 weken, overmorgen weer wegen. Spannend....
    > > >
    > > > Wat goed !!! Ja inderdaad precies wat jij zegt! Heb je een bepaalde manier van eten aanpassen? Ik heb mijn vetten verminderd naar 20%. Dat scheelt al veel. Nog lukt het mij vaak niet hoor...1700 is mijn doel. 1380 is wel weinig zeg!!!
    > >
    > > Inmiddels weer gewogen, 5,4 kilo eraf yeah! Ik heb geen manier van aanpassen, tel de calorieen waardoor je vanzelf de gezondere dingen gaat pakken omdat je dan toch je maag kan vullen met een minimaal aantal calorieen. Note: ik
    > > Boks 4 keer in de week, op die dagen mag ik meer eten
    >
    > Moet je de extra kcal opgebruiken als je sport of mag je die zo laten ook!?

    Hoiiiii, lekker hoor dat is weer wat kilo's kwijt bent.je hoeft die extra kcal niet perse op te nemen op sportdagen maar het kan ook echt geen kwaad als je dat wel doet. Boksen is intensief. Misschien een shake extra... :)